Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #1 Del Skrevet 13. november 2002 Kan man få overganggstønad om man tar utdanning som ikke er absolutt "nødvendig"? Altså om man allerede har kompetanse for å komme seg ut i arbeidslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 13. november 2002 #2 Del Skrevet 13. november 2002 Ta en telefon til trygdekontoret, så får du all informasjon om rettigheter der. Du kan jo få overgangsstønad hvis du er arbeidsledig, så jeg kan ikke forstå at du ikke skal kunne ta en utdannelse som du ikke MÅ ha i stønadsperioden din. Men som sagt: ta kontakt med Trygdekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #3 Del Skrevet 13. november 2002 Trygdekontoret fortalte meg at jeg kunne ta også ikke "nødvendig utdanning" i tre år, men jeg stoler ikke helt på de. Plutselig finner de ut at de har tatt feil, og da må de revurdere alt...Dessverre viser det seg gang på gang at man kun kan stole på seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 13. november 2002 #4 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg lurer på: hva er en IKKE nødvendig utdanning da?? Jeg har en venninne som hadde videregående, og hun hadde studert media i utlandet. Da hun kom hjem bestemt hun seg at hun heller ville bli barnevernspedagog i stedet for. I utdanningen ble hun alene, og hun fikk overgangsstønad. Det får hun også enda fordi hun ikke har fått seg jobb enda. Hun kan jo, hvis hun vil, ta videreutdanning nå. MENS hun også mottar overgangsstønda. Videreutdanning er jo ikke noe hun MÅ ta, men hun kan hvis hun vil.... Svarer dette på spørsmålet ditt...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 13. november 2002 #5 Del Skrevet 13. november 2002 Hvis du har allmennfag fra videregående vil høyere utdanning være "nødvendig utdanning", men hvis du har en yrkesfaglig utdanning fra videregående vil høyere utdanning ikke bli sett på som nødvendig av trygdeetaten. Du kan få overgangsstønad mens du tar "unødvendig utdanning" i inntil tre år, men du vil da ikke kunne få utdanningsstønad. Utdanningsstønaden er ikke så veldig stor, men er ment å dekke merutgifter til skolegang. Dersom du ikke får utdanningsstønad fra trygdekontoret vil du kunne få omtrent det samme beløpet i støtte fra lånekassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå