AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Jeg deaktiverte FB i fjor. Etter at jeg deaktiverte har jeg byttet telefon så jeg har nytt tlf.nr. Jeg får ikke til dette med autentiseringsapp. Jeg har microsofts authenticator, men jeg vet ikke hvordan jeg bruker den for å logge inn på FB. På "hjelpe"sidene til FB står det at jeg kan bruke f.eks google autentiseringsapp, men jeg skjønner ikke hvordan jeg bruker den - vet ikke hvordan jeg får lagt til FB på den. Jeg fikk til å få en mail fra FB der jeg kunne logge inn og bruke en kode i den mailen dersom jeg ikke fikk brukt tofaktor identifisering. Denne koden funker ikke, får bare feilmelding. Jeg har prøvd to ganger å få kontakt med FB ved å sende tilbake mail til de jeg fikk den koden av, men det er muligens en sånn noreply-konto siden jeg ikke har fått noe svar. Så det går rundt og rundt her. Jeg har brukernavn og passord og alt er greit, helt til jeg kommer til å taste inn den 6-sifra koden fra kodegenereringsappen. Jeg fikk reaktivert FB via Instagram i stad og tenkte at jeg da skulle få logget inn, men de skal jo fortsatt ha den 6-sifra koden som jeg ikke vet hvordan jeg skal få tak i. Og så finner jeg ingen mail eller noe sted jeg kan kontakte FB uten å være innlogget først. Så. Er det noen som vet, trinn for trinn, lager en autentiseringskode fra enten microsoft authenticator som jeg allerede har, eller hvordan jeg gjør det med google sin app. Jeg har en outlook adresse jeg logger inn med om det har noe å si. Håper noen er litt smartere enn meg her. Anonymkode: 9a02a...dd6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 1. Du får IKKE kontaktet Facebook via e-posten med noreply-adresse... Det sier seg selv med navnet på e-postadressen. 2. Du får kun laget 2-trinns verifisering i app når du ALLEREDE ER INNLOGGET PÅ FACEBOOK. Du kan ikke legge til facebook på en autentiseringsapp uten å være innlogget på facebook kontoen din først, og derav aktivere app via facebook. Tenk hvor mange man hadde blitt hacket av da, om det var mulig.. for da kan JEG i prinsipp legge til din facebook konto i min app.. Det er jo ikke bra. 3. Du nevner selv at du fikk en e-post med kode du kunne bruke istedenfor 2 trinns verifisering. Har du prøvd det ETTER at du fikk reaktivert kontoen din? Prøv isåfall på nytt. Det er nemlig metoden det må gå på. Har du mistet telefonnr som er tilknyttet kontoen din, må du prøve e-postadressen. 4. Link til hjelpeside med konkret informasjon om hva du må gjøre om du ikke har tilgang til hverken mobil eller e-post. https://www.facebook.com/help/132243923516844/?helpref=uf_share Anonymkode: e0c8b...88f
Hensatt Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Har du prøvd å be om ny kode? Du må ikke foreta deg noe før du har fått denne koden slik at du vet at det er den siste du har fått.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Takk for svar. Av en eller annen grunn kom jeg plutselig inn. Jeg var logget inn på instagram og det var derifra jeg reaktiverte FB, men jeg kom fortsatt ikke inn. Og koden jeg fikk i mailen virket heller ikke. Jeg fikk kun den ene mailen med kode og i tre-fire dager etterpå fikk jeg oppfølgingsmail om at jeg fortsatt ikke hadde logget meg inn på kontoen. Det sto ingenting om at det var en no-reply adresse, hadde det stått no-reply@microsoft eller noe sånt så hadde jeg jo ikke tatt meg bryet å sende mail tilbake. Det sto ingenting i mailen heller om at det var en mail som ikke blir lest av mennesker. Nå spiller det ingen rolle, for nå kom jeg meg inn og alt er greit. Anonymkode: 9a02a...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå