AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Noen som har tatt langtids EKG før? Blir man veid i forkant, eller har ikke dette noe å si? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg i så fall må veie meg på forhånd så jeg ikke får sjokk når jeg eventuelt ser at vekta har økt det siste året. Anonymkode: adfe3...fac
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som har tatt langtids EKG før? Blir man veid i forkant, eller har ikke dette noe å si? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg i så fall må veie meg på forhånd så jeg ikke får sjokk når jeg eventuelt ser at vekta har økt det siste året. Anonymkode: adfe3...fac Det bestemmer legen. Men vekt er ikke avgjørende for å få satt på 24 timers ekg. Anonymkode: 6fb41...7e9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Skrevet 25. juli 2024 Nei. Jeg fikk en liten måler som hang rundt halsen og hadde 2 ledninger. Alt var på plass på null tid. Så gikk jeg, levde som normalt i en uke men måtte ta den av når jeg dusjet og kunne ikke trene. Så tok de den av raskere enn de satt den på. Ingen veien, ingenting mer enn å sette på og ta av. Anonymkode: 52218...abc
Janina1 Skrevet 25. juli 2024 #5 Skrevet 25. juli 2024 Har hatt både 24t-EKG og 72t-EKG flere ganger. Vekt har ikke vært et tema. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 Nå har jeg tatt langtidsekg både via fastlege og spesialister og aldri blitt veid, men jeg er normalvektig -verken for lav eller for høy på BMI. Anonymkode: f7fd2...a53 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 Vil bare få påpeke at jeg nå har fått satt på elektroder, om noen leser dette i etterkant og lurer på det samme. Jeg ble både veid og målt i forkant, virket som dette var ren prosedyre. Så dette er nok veldig opp og ned alt ettersom hvor man tar det hen. Da jeg tok ekg hos fastlegen ble jeg ikke veid, men det var heller ikke langtidsmåling, og min lege er veldig lite opptatt av vekt, med mindre man er særdeles overvektig og har sykdommer knyttet til dette. Anonymkode: adfe3...fac
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil bare få påpeke at jeg nå har fått satt på elektroder, om noen leser dette i etterkant og lurer på det samme. Jeg ble både veid og målt i forkant, virket som dette var ren prosedyre. Så dette er nok veldig opp og ned alt ettersom hvor man tar det hen. Da jeg tok ekg hos fastlegen ble jeg ikke veid, men det var heller ikke langtidsmåling, og min lege er veldig lite opptatt av vekt, med mindre man er særdeles overvektig og har sykdommer knyttet til dette. Anonymkode: adfe3...fac Du sier ingenting om du har vært på sykehus og fått satt på EKG for langtids måling eller hos en avtalespesialister. Vær og obs på at enkelte spesialister gentester deg uten å snakke med deg, så om du blir tatt blodprøver av så spør nøyaktig hvile prøver de tar og hva disse prøvene viser. (Tror heller ikke det er lov å genteste pas. Uten å informere…) Anonymkode: 6fb41...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå