AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Del Skrevet 24. juli 2024 I de siste månedene har jeg hatt vondt i korsrygg, men kun på én side. Etter hva jeg har lest kan det være bekkenledd. Jeg er godt voksen og har ikke hatt dette før, så det stammer ikke fra svangerskap. Jeg har vært hos kiropraktor og blitt knekt opp, men det har ikke hjulpet. Varmen nå gjør det heller ikke bedre. Er det noen her som kjenner seg igjen i dette, og hva kan gjøres? Jeg går forresten mye, og på asfalt en god del, kanskje det kan være en årsak? Setter pris på innspill. Anonymkode: c20e2...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Del Skrevet 24. juli 2024 Har du tatt bilde av rygg, for å se om du har prolaps? Jeg tenker at det skal mer til enn å bare knekkes, at øvelser for å styrke kjernemuskulatur og sete/bekken også er viktig. Sånt tar gjerne litt tid. Jeg fikk best hjelp av fysioterapeut for dette. Lurt å utelukke prolaps, fordi hvis det er det så er det en del øvelser man ikke skal gjøre. Gode sko med god demping er helt klart også viktig Anonymkode: fc014...d52 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Del Skrevet 24. juli 2024 Det kan være betennelser av noe slag, kanskje pga feilbelastning eller mye gåing på hardt underlag. Jeg hadde vondt ytterst på hver hofte i et par år. Kunne knapt ligge på siden. Oppdaget ved en tilfeldighet at det var betennelse, for jeg tok Naproxen (betennelsesdempende) for noe annet i tre-fire dager i strekk, og da ble plutselig hoftekul-smertene bedre også! Fortsatte å ta betennelsesdempende i en god stund før det endelig var helt borte. Hadde hatt vondt i to år, en smerte som så enkelt lot seg kurere. Anonymkode: 644aa...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Del Skrevet 24. juli 2024 Takk for interessante svar! Jeg må legge til at det kun gjør vondt ved bevegelse, så en betennelse er absolutt en mulighet. Anonymkode: c20e2...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for interessante svar! Jeg må legge til at det kun gjør vondt ved bevegelse, så en betennelse er absolutt en mulighet. Anonymkode: c20e2...9a3 Det kan fortsatt være svak setemuskulatur. Ta en tur til fysioterapeut Anonymkode: fc014...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ta en tur til fysioterapeut Anonymkode: fc014...d52 Det kan godt hende jeg må til fysioterapeut, ja. Vi får se hvordan det går. Hvis det er noen andre her med samme problem som meg, så skriv gjerne i tråden. Anonymkode: c20e2...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå