NettoppJa Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 (endret) Noen som har sett dansk hvitost i norske butikker? Den som heter danbo el.l? Savner fra danmarkferien 🥲💜 Bilde fra https://www.arla.dk/produkter/arla-klovborg/danbo-lagret-45-200g-101438/ Endret 24. juli 2024 av NettoppJa Lenke til bildet
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Skrevet 10. august 2024 Lurer på det samme, så dytter denne opp Anonymkode: c219d...d8f 1
Perine Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 Jeg kjenner noen som kjøper Gamle Ole. Den er fryktelig dyr her i landet, så de kjøper i Danmark. https://meny.no/varer/ost/guloster/gulost/gamle-ole-2000110200008
Brunhilde Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 Perine skrev (38 minutter siden): Jeg kjenner noen som kjøper Gamle Ole. Den er fryktelig dyr her i landet, så de kjøper i Danmark. https://meny.no/varer/ost/guloster/gulost/gamle-ole-2000110200008 Hvis ts bare kunne tatt seg en tur til Danmark for å kjøpe ost, så hadde det jo ikke vært noen vits i spørre etter danske oster som finnes i Norge, hadde det? Til en annan gang, ts, så kan du kjøpe med noen pakker og fryse ned. Ost er ofte tilnærmet like god også etter en tur i fryseboksen. 3
Perine Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Brunhilde skrev (23 minutter siden): Hvis ts bare kunne tatt seg en tur til Danmark for å kjøpe ost, så hadde det jo ikke vært noen vits i spørre etter danske oster som finnes i Norge, hadde det? Til en annan gang, ts, så kan du kjøpe med noen pakker og fryse ned. Ost er ofte tilnærmet like god også etter en tur i fryseboksen. Jeg la jo inn link for å vise hvor den kan kjøpes i Norge: På Meny.
Brunhilde Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 Perine skrev (3 timer siden): Jeg la jo inn link for å vise hvor den kan kjøpes i Norge: På Meny. Jeg fulgte den lenken og fikk opp et stort, sort "vi kunne ikke finne vare du søker etter", så tydeligvis ikke på alle Menybutikker, nei. Dessuten er Gamle Ole en ost med et helt annet smaksbilde enn Danbo. "Dansk ost" er ikke en type... 1
NettoppJa Skrevet 11. august 2024 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2024 Ja, sorte Sara og gamle ole er greit å få tak i i Norge, men jeg syns de blir for sterke (og dyre!) for "hverdagsbruk". Derfor elsker jeg den vanlige blå danbo-osten! Hadde faktisk med en pakke hjem, men den forsvant altfor fort, neste gang skal jeg kjøpe mer og fryse ned ja!! 2
Perine Skrevet 11. august 2024 #8 Skrevet 11. august 2024 Brunhilde skrev (1 time siden): Jeg fulgte den lenken og fikk opp et stort, sort "vi kunne ikke finne vare du søker etter", så tydeligvis ikke på alle Menybutikker, nei. Dessuten er Gamle Ole en ost med et helt annet smaksbilde enn Danbo. "Dansk ost" er ikke en type... Da kan jeg dessverre ikke hjelpe vedkommende. Jeg vet bare at Gamle Ole ost finnes på Meny, men jeg er ikke noen ostekjenner. Det var litt rart at Menylinken ikke virket hos deg. Jeg fant den på listen da jeg googlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå