AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg stusser litt på hvor lite selvinnsikt noen kan ha. Har en kollega som er superalvorlig 24/7, aldri noe smil, bruker lang tid på å svare og man merker den dårlige energien når hun kommer inn i et rom. I tillegg er hun ikke den mest hjelpsomme for å si det forsiktig. Jeg forsøker alltid å være grei med alle, men denne personen merker jeg det er tungt å omgåes. Hun la meg til på sosiale medier og jeg må si at jeg ble overrasket hvordan hun fremstiller seg selv. Endte et langvarig forhold for en stund tilbake og hadde det tungt, hadde hjemmekontor et par dager fordi jeg ikke orket å omgåes henne, for jeg hadde bare blitt mer deppa. På sosiale medier skriver hun om hvor viktig det er med smil og å skape god stemning, se folk, spørre hvordan de har det og omgi seg med positive folk. Anonymkode: 05ac9...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Del Skrevet 24. juli 2024 jeg hadde spurt rett ut. Mulig hun er en slik som mener at alle andre skal smile og være vennlige først før hun kan det. Anonymkode: c2da4...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Del Skrevet 24. juli 2024 Hun høres deprimert ut. Anonymkode: 71e06...e41 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Del Skrevet 24. juli 2024 Kan hende at det hun skriver på sosiale medier er det hun ønsker seg og at hun vil bort fra den arbeidsplassen hun har nå. Anonymkode: 2de55...376 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Del Skrevet 24. juli 2024 Kan hende hun har prøvd og ikke fått respons. Eller at hun føler seg ensom og kunne trengt et smil. Et " surt " ansikt trenger ikke være en sur person men et trist indre pga f.eks ensomhet. Anonymkode: b7ea4...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Del Skrevet 24. juli 2024 Min erfaring på generelt grunnlag er at det ganske ofte er slike negative folk som prater mye om å smile og tenke positivt. Anonymkode: b6bc8...b8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min erfaring på generelt grunnlag er at det ganske ofte er slike negative folk som prater mye om å smile og tenke positivt. Anonymkode: b6bc8...b8f Kan være for å psyke opp seg selv. Og ikke alltid lett å leve slik man aller helst vil dessverre. Anonymkode: b7ea4...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Del Skrevet 24. juli 2024 Det høres ut som meg for noen år siden. For meg var det ett gigantisk rop om hjelp. Men ingen så det, ingen så at grunnen til at jeg ikke smilte på jobb var at jeg var sterkt deprimert, og ventet lenge på hjelp. Hjelpen for meg kom fra en kollega jeg egentlig ikke kjente, som begynte ta litt forsiktig kontakt. Vi er fortsatt veldig gode venner, og han vet veldig godt nå at det at han fortsatte smile og ikke gi opp selv om jeg var kort, virket sur, og ikke klarte finne ett smil uansett hvor dypt jeg lette, det er en stor grunn til at jeg holdt ut. Anonymkode: 09ab5...4cc 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som meg for noen år siden. For meg var det ett gigantisk rop om hjelp. Men ingen så det, ingen så at grunnen til at jeg ikke smilte på jobb var at jeg var sterkt deprimert, og ventet lenge på hjelp. Hjelpen for meg kom fra en kollega jeg egentlig ikke kjente, som begynte ta litt forsiktig kontakt. Vi er fortsatt veldig gode venner, og han vet veldig godt nå at det at han fortsatte smile og ikke gi opp selv om jeg var kort, virket sur, og ikke klarte finne ett smil uansett hvor dypt jeg lette, det er en stor grunn til at jeg holdt ut. Anonymkode: 09ab5...4cc Kunne vært meg som skrev det, bare at jeg er midt oppi det nå. Savner at noen smiler og ser meg. Anonymkode: b7ea4...7f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kunne vært meg som skrev det, bare at jeg er midt oppi det nå. Savner at noen smiler og ser meg. Anonymkode: b7ea4...7f1 Se litt rundt deg, kanskje smilet kommer fra uventet hold 💕 kanskje noen du ikke ser faktisk smiler til deg! Anonymkode: 09ab5...4cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Se litt rundt deg, kanskje smilet kommer fra uventet hold 💕 kanskje noen du ikke ser faktisk smiler til deg! Anonymkode: 09ab5...4cc Håper det . Anonymkode: b7ea4...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan hende at det hun skriver på sosiale medier er det hun ønsker seg og at hun vil bort fra den arbeidsplassen hun har nå. Anonymkode: 2de55...376 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan hende hun har prøvd og ikke fått respons. Eller at hun føler seg ensom og kunne trengt et smil. Et " surt " ansikt trenger ikke være en sur person men et trist indre pga f.eks ensomhet. Anonymkode: b7ea4...7f1 Hun prøver nok ikke så mye dessverre, hun smiler aldri tilbake og er ganske negativ av seg. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det høres ut som meg for noen år siden. For meg var det ett gigantisk rop om hjelp. Men ingen så det, ingen så at grunnen til at jeg ikke smilte på jobb var at jeg var sterkt deprimert, og ventet lenge på hjelp. Hjelpen for meg kom fra en kollega jeg egentlig ikke kjente, som begynte ta litt forsiktig kontakt. Vi er fortsatt veldig gode venner, og han vet veldig godt nå at det at han fortsatte smile og ikke gi opp selv om jeg var kort, virket sur, og ikke klarte finne ett smil uansett hvor dypt jeg lette, det er en stor grunn til at jeg holdt ut. Anonymkode: 09ab5...4cc Det er trist å lese, men man bør forsøke å skape litt bedre miljø på jobb nettopp fordi man ikke vet hvordan folk egentlig har det. Jeg er motsatt, smiler selv om jeg ha det vondt, har vært veldig nærme en depresjon og merker at jeg har mer tungt enn vanlig for tiden, og da hjelper det med et smil, ikke at folk ser sure ut og ikke smiler tilbake, det gjør arbeidshverdagen tøffere. Anonymkode: 05ac9...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring på generelt grunnlag er at det ganske ofte er slike negative folk som prater mye om å smile og tenke positivt. Anonymkode: b6bc8...b8f Ble veldig overrasket da jeg leste om alt det hun skrev om å være positiv og skape god stemning. Hun gjør dessverre at det blir tung stemning på jobb. Anonymkode: 05ac9...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Del Skrevet 24. juli 2024 Min erfaring er at de som holder på slikt i sosiale medier, gjør det mest for sin egen del. Det er ikke for å spre ordet til andre, men et håp om at det skal spre seg i sitt eget hodet. Anonymkode: 7d6b3...016 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Del Skrevet 24. juli 2024 Ja, det er rart med det der. Jeg hadde en venninne som var sånn. Hvis en sleit med noe, kjærlighetssorg, eller en forkjølelse, så kunne du være sikkert på at hun bagatelliserte og ba deg komme over det "slutte å sutre" o.l. Samtidig når det var mental helse dag så la hun ut disse der "se andre, lytt, løft blikket" osv. Jeg tror hun rett og slett bare ikke visste hva en skulle si, at hun ønsket å være snill og forståelsesfull, og ikke forstod hvordan hun fremstod utenfra. Så døde broren min, samtidig som samboeren min fikk påvist kreftdiagnose, og jeg falt litt fra alt det sosiale. Gjennom en del måneder forsøkte jeg å holde vedlike vennskap, møtes, men var også ærlig på at jeg ikke hadde mulighet til å være like sosial som før, det tok min eks-venninne dårlig. Hun ghostet meg. Og så så jeg på Facebook noen måneder senere at hun la ut "husk å ta kontakt med de som sliter, de du ikke har hørt fra på en stund, de som har mistet noen" osv. 😅 Anonymkode: 1f3bd...bf6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 24. juli 2024 #16 Del Skrevet 24. juli 2024 Sånne typer finnes det mange av. Det er vel for å overbevise andre om hvor fantastisk de er. Min personlige erfaring er at de som er mest ivrige med å poste slike innlegg, ofte er de sterkeste bidragsyterne til et dårlig arbeidsmiljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Del Skrevet 24. juli 2024 Høres ut som vedkommende er deprimert/ sliter med psyken. Har selv ei venninne som sliter og hun legger alltid ut sånne poster, men spør aldri selv. Hun vil gjerne motta, men er så syk at hun glemmer å gi. Anonymkode: 7c376...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min erfaring er at de som holder på slikt i sosiale medier, gjør det mest for sin egen del. Det er ikke for å spre ordet til andre, men et håp om at det skal spre seg i sitt eget hodet. Anonymkode: 7d6b3...016 Ja, akkurat det kjenner jeg meg så igjen i. Anonymkode: b7ea4...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Del Skrevet 24. juli 2024 Eller kanskje anskje det bare er en drittplass å være ansatt? Hvordan er dere kolleger rundt henne da, får hun noen grunn til å smile på jobb? Anonymkode: 49d9b...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 24. juli 2024 #20 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg stusser litt på hvor lite selvinnsikt noen kan ha. Har en kollega som er superalvorlig 24/7, aldri noe smil, bruker lang tid på å svare og man merker den dårlige energien når hun kommer inn i et rom. I tillegg er hun ikke den mest hjelpsomme for å si det forsiktig. Jeg forsøker alltid å være grei med alle, men denne personen merker jeg det er tungt å omgåes. Hun la meg til på sosiale medier og jeg må si at jeg ble overrasket hvordan hun fremstiller seg selv. Endte et langvarig forhold for en stund tilbake og hadde det tungt, hadde hjemmekontor et par dager fordi jeg ikke orket å omgåes henne, for jeg hadde bare blitt mer deppa. På sosiale medier skriver hun om hvor viktig det er med smil og å skape god stemning, se folk, spørre hvordan de har det og omgi seg med positive folk. Anonymkode: 05ac9...ffd Hun skriver det sikkert som en påminnelse til seg selv. Jeg hadde skrevet at enig, alle kan bidra for å lage et godt arbeidsmiljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå