Gå til innhold

Å kjøpe bensinbil nå...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 17.32):

Jeg gikk for hybrid (ikke-ladbar), godt fornøyd med det.

Anonymkode: c5885...67f

Hybrid er jo helt meningsløst. Både motor og batteri som kan gå galt. Tungt. Ingen fordeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-jk- skrev (38 minutter siden):

Kjøp en brukt ikke-ladbar hybrid. Toyota Prius er vel noe av det mest driftssikre du kan finne på markedet, og den klarer seg med en halvliter på mila. Men det forusetter at budsjettet er noe omkring 100k da. Du kan få de enda rimeligere, men da begynner de å bli veldig gamle og langkjørte. 

Har en Toyota Prius og den er veldig driftssikker og gjerrig på bensinen.

Anonymkode: 0ab74...a06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (1 time siden):

Hybrid er jo helt meningsløst. Både motor og batteri som kan gå galt. Tungt. Ingen fordeler.

For meg har det kun vært fordeler. Den er utrolig billig i drift (bruker lite drivstoff og har kostet meg minimalt i reparasjoner/service), og den er veldig driftssikker. Min gamle bensinbil, som heller ikke brukte all verdens med drivstoff, var i hvert fall ti ganger så dyr i drift.

Anonymkode: 6dc41...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg har det kun vært fordeler. Den er utrolig billig i drift (bruker lite drivstoff og har kostet meg minimalt i reparasjoner/service), og den er veldig driftssikker. Min gamle bensinbil, som heller ikke brukte all verdens med drivstoff, var i hvert fall ti ganger så dyr i drift.

Anonymkode: 6dc41...b32

Du har kanskje garanti fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min gamle bensinbil, som heller ikke brukte all verdens med drivstoff, var i hvert fall ti ganger så dyr i drift.

Ja, nå sammenlik med elbil som er enda tilsvarende billigere i drift.

Anonymkode: 5d455...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (2 minutter siden):

Du har kanskje garanti fortsatt?

Nei, det er en 2007-modell.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, nå sammenlik med elbil som er enda tilsvarende billigere i drift.

Anonymkode: 5d455...096

Ja, men den koster ti ganger så mye i innkjøp. Det har ikke jeg økonomi til.

Anonymkode: 6dc41...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomBombadil skrev (2 timer siden):

Hybrid er jo helt meningsløst. Både motor og batteri som kan gå galt. Tungt. Ingen fordeler.

Hvilken hybrid er det du har hatt, som du var så misfornøyd med? Sånn at jeg vet hva jeg skal unngå neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (46 minutter siden):

Hvilken hybrid er det du har hatt, som du var så misfornøyd med? Sånn at jeg vet hva jeg skal unngå neste gang.

Jeg har jo styrt unna, fordi det er dobbelt så mye som kan gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo styrt unna, fordi det er dobbelt så mye som kan gå galt.

Men det er jo ikke det. Hybrider har naturligvis ikke dobbelt opp av alt. Merkelig å ha så bastante holdninger om noe du ikke har erfaring med, særlig når samtlige hybrid-eiere her inne er fornøyde. Tror du vil sitter her og lyver alle sammen? For å lure deg inn i hybrid-fella liksom?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (7 timer siden):

særlig når samtlige hybrid-eiere her inne er fornøyde

Da har du hoppet over noen innlegg og kommentarer, bare til info.

Anonymkode: 5d455...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da har du hoppet over noen innlegg og kommentarer, bare til info.

Anonymkode: 5d455...096

Neida. De eneste her inne som er misfornøyd med hybrid er de som aldri har hatt hybrid, men som "har hørt" mye rart som ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (5 timer siden):

Neida. De eneste her inne som er misfornøyd med hybrid er de som aldri har hatt hybrid, men som "har hørt" mye rart som ikke stemmer. 

Litt lesehjelp fra meg her:

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 14.53):

Det er ikke så mye galt med bilen egentlig, bare at elbilen ikke trenger service, mens hybriden skal ha garantiservice hos forhandler for 12000 kr én gang i året.

Drivstoff er dyrt og det er kjipt å måtte huske på å fylle, mens samme bil kan lades hjemme, og elbilen også. Den bråker og stinker. Varmeapparatet fungerer kun når bensinmotoren er på, så vinterstid blir det lite elektrisk kjøring.

Bilen er tung og jeg trodde at den skulle kombinere det beste fra to verdener, men overså at den også drar fossilbilens kostnader inn i regnskapet som jo er helt sinnssyke. Som sagt, bare servicen er jo en Berlintur for fire.

Anonymkode: 5d455...096

Det er generelt litt for banalt å argumentere med "alle er...", for den situasjonen fins aldri. Jeg har ingen sterke meninger for eller imot hybrid, altså, men diskusjonsklimaet her inne er av og til litt for infantilt.

Anonymkode: 5d455...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt lesehjelp fra meg her:

Det er generelt litt for banalt å argumentere med "alle er...", for den situasjonen fins aldri. Jeg har ingen sterke meninger for eller imot hybrid, altså, men diskusjonsklimaet her inne er av og til litt for infantilt.

Anonymkode: 5d455...096

Ladbar hybrid ja. Det er jo den største svindelen av alle. Stort og tungt batteri som gjør at vinninga går opp i spinninga. Tror de fleste her inne snakker om ikke-ladbare hybrider nå de (vi) diskuterer hybrider, først og fremst Toyota.

Anonymkode: 6dc41...b32

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp bensinbil, elbileiere bare klager over alt som koster de litt for å kunne kjøre elbilen sin. Bare les denne artikkelen fra motor.

Anonymkode: 2b062...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinbil?! Liker dere fortsatt å gå inn på Statoil og betale 1800,- for full tank på en liten fjertebil? Helt latterlig, jeg har ingen utgifter med elbil. Knapt noe på service, og ladekostnaden er så liten at jeg vet ikke hva den er engang. 

Kjøp elbil, dinosaur!

Anonymkode: 8c630...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bensinbil?! Liker dere fortsatt å gå inn på Statoil og betale 1800,- for full tank på en liten fjertebil? Helt latterlig, jeg har ingen utgifter med elbil. Knapt noe på service, og ladekostnaden er så liten at jeg vet ikke hva den er engang. 

Kjøp elbil, dinosaur!

Anonymkode: 8c630...222

De som har a) råd til elbil og b) mulighet for å lade hjemme kjøper sikkert elbil 🤷‍♀️

Anonymkode: 6dc41...b32

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De som har a) råd til elbil og b) mulighet for å lade hjemme kjøper sikkert elbil 🤷‍♀️

 

Det virker ikke som økonomi for bilkjøpet er greien her, og du får uansett billige brukte elbiler. Du trenger ikke lade hjemme, jeg bor i Oslo og lader kun på kommunale plasser. Det finnes stort sett over alt. 

Anonymkode: 8c630...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker ikke som økonomi for bilkjøpet er greien her, og du får uansett billige brukte elbiler. Du trenger ikke lade hjemme, jeg bor i Oslo og lader kun på kommunale plasser. Det finnes stort sett over alt. 

Anonymkode: 8c630...222

Det finnes ingen billige elbiler med tilsvarende egenskaper som hybriden min. Og jeg bor i nord, her kan det godt være flere timer mellom hver gang jeg ser en ladestasjon.

Anonymkode: 6dc41...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Kvinneguiden skribenter som "ikke kan ha elbil" har ofte for vane å dra fire elefanter over Finnmarksvidda, frem og tilbake, hver eneste ukedag.

For resten av Norge er elbil et fullgodt alternativ.

Anonymkode: 5d455...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Bensinbil?! Liker dere fortsatt å gå inn på Statoil og betale 1800,- for full tank på en liten fjertebil? Helt latterlig, jeg har ingen utgifter med elbil. Knapt noe på service, og ladekostnaden er så liten at jeg vet ikke hva den er engang. 

Kjøp elbil, dinosaur!

Anonymkode: 8c630...222

Når elbilene blir bedre, billigere og lademuligheter bedre og mer tilgjengelige. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada, Kvinneguiden skribenter som "ikke kan ha elbil" har ofte for vane å dra fire elefanter over Finnmarksvidda, frem og tilbake, hver eneste ukedag.

For resten av Norge er elbil et fullgodt alternativ.

Anonymkode: 5d455...096

Nei. Elbil med bra rekkevidde er skamdyrt. I tillegg er det faktisk ganske mange som bor et sted det ikke er lademulighet. 

Anonymkode: c1af8...3be

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...