Gå til innhold

Å kjøpe bensinbil nå...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må ha ny bil nå. Jeg ønsker ikke elbil på noen måte, men må si jeg er noe engstelig for å kjøpe en bensinbil for å ha i mange år slik som utviklingen kanskje blir...Hva tenker dere som er i samme situasjon omkring dette? 🤔

Anonymkode: b2a29...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper bensinbil neste gang også. Se til Tyskland ikke så bra med elbil salget der. 

Anonymkode: 5962a...03b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for hybrid (ikke-ladbar), godt fornøyd med det.

Anonymkode: c5885...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og blir det bensin eller diesel 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må ha ny bil nå. Jeg ønsker ikke elbil på noen måte, men må si jeg er noe engstelig for å kjøpe en bensinbil for å ha i mange år slik som utviklingen kanskje blir...Hva tenker dere som er i samme situasjon omkring dette? 🤔

Anonymkode: b2a29...7e9

Jeg tenker at bensin fortsatt er helt OK. MEN, du trenger ikke kjøpe helt ny. Kjøp en som er pent brukt, så sparer du mye penger, og du trenger ikke vente så lenge før du bytter igjen. Kanskje det blir elbil neste gang.

Anonymkode: 34809...cf3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny bruktbil i fjor og det ble diesel. Har ingen ønske om elbil. 

Anonymkode: f58c7...e1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vet noe om hva som vil skje i fremtiden på noen måte. Kjøp den bilen du vil ha. Risiko er det uansett, så raskt som ting endrer seg i samfunnet nå for tiden.

Vi kjøpte nettopp ny bensinbil. Kanskje neste bil også blir det? Kanskje det blir el? Kanskje noe helt annet? Nå har vi den vi har ihvertfall.

Anonymkode: 04b9b...762

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det du vil, men vær forberedt på å betale for det. Her i familien har vi én elbil, én hybrid og én klassisk bensinbil. Den ladbare hybriden er vi minst fornøyd med. Kjekt å kjøre den elektrisk med alt det innebærer, men man har jo fortsatt de enorme kostnadene med fossilbil. Neste familiebil #2 blir dermed også elektrisk. 

Anonymkode: 5d455...096

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Må ha ny bil nå. Jeg ønsker ikke elbil på noen måte, men må si jeg er noe engstelig for å kjøpe en bensinbil for å ha i mange år slik som utviklingen kanskje blir...Hva tenker dere som er i samme situasjon omkring dette? 🤔

Anonymkode: b2a29...7e9

Tja. Solgte nylig min bensinbil. Var lettsolgt og fikk forholdsvis godt betalt. Så det er jo i hvert fall et marked.

Selv gikk jeg for EL og et langt billigere bilhold sammenlignet med bensinbilen jeg hadde.

Anonymkode: 18afa...cc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det som er best både for klimaet og meg selv, kjører moderne dieselbil. 

Anonymkode: add39...89d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja. Solgte nylig min bensinbil. Var lettsolgt og fikk forholdsvis godt betalt. Så det er jo i hvert fall et marked.

Selv gikk jeg for EL og et langt billigere bilhold sammenlignet med bensinbilen jeg hadde.

Anonymkode: 18afa...cc8

Samme her. Fikk igjen mer for dieselbilen enn jeg trodde jeg skulle få, samtidig ser jeg hvor lave kostnader jeg har fått med ny elbil fremfor en gammel fossilbil. 
 

Anonymkode: 52479...990

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjøp det du vil, men vær forberedt på å betale for det. Her i familien har vi én elbil, én hybrid og én klassisk bensinbil. Den ladbare hybriden er vi minst fornøyd med. Kjekt å kjøre den elektrisk med alt det innebærer, men man har jo fortsatt de enorme kostnadene med fossilbil. Neste familiebil #2 blir dermed også elektrisk. 

Anonymkode: 5d455...096

Hva er galt med hybrider? Har selv hybrid, men den lader seg selv 

Fornøyd jeg da.

Anonymkode: 5962a...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er galt med hybrider? Har selv hybrid, men den lader seg selv 

Fornøyd jeg da.

Anonymkode: 5962a...03b

Spør fordi jeg har aldri hatt hybrid , men hva er egentlig poenget med en hybrid?🫣

Har hørt og lest at det er mer kostbart, bruker mer drivstoff og dyrere med reparasjoner og servicer. 

Anonymkode: 52479...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er galt med hybrider? Har selv hybrid, men den lader seg selv 

Fornøyd jeg da.

Anonymkode: 5962a...03b

Det er ikke så mye galt med bilen egentlig, bare at elbilen ikke trenger service, mens hybriden skal ha garantiservice hos forhandler for 12000 kr én gang i året.

Drivstoff er dyrt og det er kjipt å måtte huske på å fylle, mens samme bil kan lades hjemme, og elbilen også. Den bråker og stinker. Varmeapparatet fungerer kun når bensinmotoren er på, så vinterstid blir det lite elektrisk kjøring.

Bilen er tung og jeg trodde at den skulle kombinere det beste fra to verdener, men overså at den også drar fossilbilens kostnader inn i regnskapet som jo er helt sinnssyke. Som sagt, bare servicen er jo en Berlintur for fire.

Anonymkode: 5d455...096

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Spør fordi jeg har aldri hatt hybrid , men hva er egentlig poenget med en hybrid?🫣

Har hørt og lest at det er mer kostbart, bruker mer drivstoff og dyrere med reparasjoner og servicer. 

Anonymkode: 52479...990

Hybrider bruker selvsagt ikke mer drivstoff, da hadde jo hele poenget vært borte. Min hybrid er i hvertfall ikke noe dyrere å ha service/reparasjoner på enn min gamle bensinbil, og den bruker en brøkdel så mye drivstoff. En hybrid er basically en el-assistert bensinbil, så der energi fra f.eks. bremsing, trilling i nedoverbakker osv. går rett ut i lufta på en bensinbil, lagres dette i hybridbatteriet på en hybrid sånn at det kan brukes som drivstoff.

Anonymkode: 6dc41...b32

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hybrider bruker selvsagt ikke mer drivstoff, da hadde jo hele poenget vært borte. Min hybrid er i hvertfall ikke noe dyrere å ha service/reparasjoner på enn min gamle bensinbil, og den bruker en brøkdel så mye drivstoff. En hybrid er basically en el-assistert bensinbil, så der energi fra f.eks. bremsing, trilling i nedoverbakker osv. går rett ut i lufta på en bensinbil, lagres dette i hybridbatteriet på en hybrid sånn at det kan brukes som drivstoff.

Anonymkode: 6dc41...b32

Mente at den bruker mer drivstoff når den først bruker drivstoff. 
 

Men hvorfor ikke kjøre ren elbil? Da slipper man jo mange av de utgiftene 🫣 

Anonymkode: 52479...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mente at den bruker mer drivstoff når den først bruker drivstoff. 
 

Men hvorfor ikke kjøre ren elbil? Da slipper man jo mange av de utgiftene 🫣 

Anonymkode: 52479...990

For min del er de alt for dyre i innkjøp, og jeg har heller ikke mulighet til å lade hjemme.

Anonymkode: 6dc41...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en brukt bensinbil for 1 år siden og den har gått opp i pris.

Anonymkode: 2fb41...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For min del er de alt for dyre i innkjøp, og jeg har heller ikke mulighet til å lade hjemme.

Anonymkode: 6dc41...b32

Kjøp en brukt ikke-ladbar hybrid. Toyota Prius er vel noe av det mest driftssikre du kan finne på markedet, og den klarer seg med en halvliter på mila. Men det forusetter at budsjettet er noe omkring 100k da. Du kan få de enda rimeligere, men da begynner de å bli veldig gamle og langkjørte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (6 minutter siden):

Kjøp en brukt ikke-ladbar hybrid. Toyota Prius er vel noe av det mest driftssikre du kan finne på markedet, og den klarer seg med en halvliter på mila. Men det forusetter at budsjettet er noe omkring 100k da. Du kan få de enda rimeligere, men da begynner de å bli veldig gamle og langkjørte. 

Støtter det tipset ditt 100%. 

Anonymkode: c1af8...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...