Gå til innhold

Kunstig overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Gynekologen min ønsker å sette meg i kunstig overgangsalder, da jeg fikk påvist adenomyose som 16-åring, og nå også endometriose som 25 åring. Dette er nyoppstått, da jeg ikke hadde det ved sist kontroll for ca 2 år siden. Jeg har stått på p-sprøyter en stund, men trives ikke med dette medikamentet, da jeg får økt matlyst. Ble så satt på p-piller (slinda), hvor jeg opplevde samme bivirkninger + blødninger. Jeg er ekstremt skeptisk til å stå på procren i en alder av 25, spesielt med de grusomme bivirkningene som er ramset opp på felleskatalogen. Er det noen her som har stått/står på det, og kan dele litt erfaring rundt det? Jeg sliter åpenbart mye med smerter, og vil gjerne finne noe som fungerer - men økt matlyst er dessverre en bivirkning jeg sliter enormt med å takle, da jeg tidligere har hatt anoreksi, og slitt med bulimi de siste 9 årene... 

Anonymkode: e0f6b...85d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

35 år og brukt det i to år. Null bivirkninger fra start til slutt. Sluttet med procren fordi det ikke fungerte lenger. Sånn det var for meg hvertfall.

Anonymkode: bee04...be0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

35 år og brukt det i to år. Null bivirkninger fra start til slutt. Sluttet med procren fordi det ikke fungerte lenger. Sånn det var for meg hvertfall.

Anonymkode: bee04...be0

Oi, så godt å høre! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!
Gynekologen min ønsker å sette meg i kunstig overgangsalder, da jeg fikk påvist adenomyose som 16-åring, og nå også endometriose som 25 åring. Dette er nyoppstått, da jeg ikke hadde det ved sist kontroll for ca 2 år siden. Jeg har stått på p-sprøyter en stund, men trives ikke med dette medikamentet, da jeg får økt matlyst. Ble så satt på p-piller (slinda), hvor jeg opplevde samme bivirkninger + blødninger. Jeg er ekstremt skeptisk til å stå på procren i en alder av 25, spesielt med de grusomme bivirkningene som er ramset opp på felleskatalogen. Er det noen her som har stått/står på det, og kan dele litt erfaring rundt det? Jeg sliter åpenbart mye med smerter, og vil gjerne finne noe som fungerer - men økt matlyst er dessverre en bivirkning jeg sliter enormt med å takle, da jeg tidligere har hatt anoreksi, og slitt med bulimi de siste 9 årene... 

Du bør ikke lese i felleskatalogen akkurat her. Ingen får alle de bivirkningene Felleskatalogen ramser opp. Legemiddelprodusenten skriver alt de er kjent med av mulige bivirkninger for å forsikre seg mot søksmål i massevis. Derfor er listen lang. 
Anbefaler deg å prøve, når du har brukt p piller og dette ikke hjelper så er kunstig overgangsalder for å se om dette har effekt, neste kan da bli operasjon. 

Anonymkode: 82107...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...