AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #41 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg er en barnløs kvinne i 30 årene med hunder. Har hørt cat lady spøken flere ganger, og det er bare én ting å si om det: "Don't threaten me with a good time". Fra spøk til alvor, jeg er veldig trygg på mine valg i livet, og sitter ikke med vanskelige følelser rundt det at jeg ikke ønsker barn, eller ikke følger det typiske a4 livet. Jeg synes det er flott å bo alene med kjæledyr, og det spiller ingen rolle hva andre tenker om det. Jeg lever livet jeg ønsker å leve, også får andre leve det livet de ønsker å leve. Anonymkode: d401e...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #42 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg har to katter, mann, god økonomi og god jobb. Og kunne ikke vært mer fornøyd med livet mitt slik det er. Min tanke er egentlig at det er de som mener mye om andre som neppe lever det livet de selv helst skulle levd, og derfor har et behov for å overbevise seg selv om at andre egentlig er ulykkelige. Anonymkode: c8609...c90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. juli 2024 #43 Del Skrevet 29. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er en barnløs kvinne i 30 årene med hunder. Har hørt cat lady spøken flere ganger, og det er bare én ting å si om det: "Don't threaten me with a good time". Fra spøk til alvor, jeg er veldig trygg på mine valg i livet, og sitter ikke med vanskelige følelser rundt det at jeg ikke ønsker barn, eller ikke følger det typiske a4 livet. Jeg synes det er flott å bo alene med kjæledyr, og det spiller ingen rolle hva andre tenker om det. Jeg lever livet jeg ønsker å leve, også får andre leve det livet de ønsker å leve. Anonymkode: d401e...845 Høres ut som meg for 10 år siden, da var jeg singel og hadde katter og ble stadig mast på om "når skal du finne deg noen" og alt mulig sånt. Nå har jeg samboer da, men har jo fortsatt kattene, og de vil jeg ha om det blir slutt også. Barn har jeg aldri ønsket meg og det er mulig noen tror jeg har katter i stedet for barn men det stemmer ikke. Om jeg ikke hadde hatt katter ville jeg uansett ikke skaffet meg barn, for det vil jeg rett og slett ikke. Nå er jeg midt i 40-årene og fortsatt strålende fornøyd med livet mitt. Hender andre sender noen signaler om at de syns det er stusselig, eller jeg burde valgt annerledes, men det bryr jeg meg ganske enkelt ikke noe om. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #44 Del Skrevet 29. juli 2024 Tenker det er en teit stereotypi fra konservative/ekstremt konvensjonelle mennesker om at omsorg (for mann og barn) er den viktigste oppgaven for kvinner, og at livet liksom har feila (kun for damer da) hvis du f.eks har prioritert karriere og venner og interesser over kjernefamilien. Menn som sier sånt vil nok ha damer til å tro det er sånn. Anonymkode: 3cce4...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #45 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 16.32): Spør for en venn. Anonymkode: f13bc...cce Jeg har et barn og en katt, og ligger her på sofaen med teppe over meg. Pus ligger tett ved bena mine oppå teppet og maler. Det er så herlig med dyr når man er mye alene. Men jeg tror menn som ikke forstår hvor godt det er å ha et dyr, synes det er litt plagsomt at man har dyr, fordi da kan man ikke reise bort så ofte og sånn. Jeg snakket med en fyr som begynte med å si at "du har en katt ja, da er du ikke gal kattedame? Jeg ble litt irritert og spør så hvor mange katter man skal ha når man er "gal kattedame" og da sa han to. Bestemte meg for at jeg ikke orket å skrive mer med han da. Jeg er så ferdig med mannfolk som kaller andre gal over en lav sko. Anonymkode: 120a1...006 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #46 Del Skrevet 29. juli 2024 M53 Damer uten barn, med katter er bare helt fantastiske!! Empatiske, oppegående, selvstendige og er i sin egen klasse hevet over alenemødre😊 Anonymkode: a0f41...55d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #47 Del Skrevet 29. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker det er en teit stereotypi fra konservative/ekstremt konvensjonelle mennesker om at omsorg (for mann og barn) er den viktigste oppgaven for kvinner, og at livet liksom har feila (kun for damer da) hvis du f.eks har prioritert karriere og venner og interesser over kjernefamilien. Menn som sier sånt vil nok ha damer til å tro det er sånn. Anonymkode: 3cce4...cc1 Men det er mange kvinner som tenker sånn også, det ser man ofte her på kg i alle diskusjoner om frivillig barnløshet. Og de er neppe konservative alle sammen. Det virker bare som om en del ser lyset når de får barn, at det blir deres eneste mening med livet og at de tror det samme må gjelde alle andre. Det er egentlig ganske skummelt at så mange folk som ikke klarer sette seg inn i/ha empati med andre mennesker, får barn. Om barnløse med katt møter enda flere fordommer enn oss barnløse katteløse vet jeg ikke, det er godt mulig. Plutselig ble jeg nysgjerrig på om @skreppamedleppa har katt 😅 Anonymkode: fbc2e...a1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #48 Del Skrevet 29. juli 2024 Katter er som sagt et problem; https://www.forskning.no/dyreverden-fugler-husdyr/ny-rapport-er-katter-en-risiko-for-truede-arter-seg-selv-og-mennesker/2279407 Anonymkode: 616a2...df5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 29. juli 2024 #49 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 16.32): Spør for en venn. Anonymkode: f13bc...cce J.D. Vance, eller? Jeg elsker at han angrep Kamala Harris for å være barnløs kattedame og påstår at sånne ikke kan styre landet, jeg tror det kommer til å backfire som bare det for republikanerne, de mistet en del kvinnestemmer der. Han er vel et eksempel på hvor det kommer fra som nedsettende begrep også: fra erke-konservative, litt misogynistiske menn som frykter kvinner som klarer seg uten både mann og barn. Nå føler jeg at kattedamer har tatt begrepet tilbake og bare er stolte av det. Det har lenge vært mitt mål i livet 😂 Om jeg kommer meg ut fra byn en dag så blir det katt! Mann er sekundært, enten er det en der eller ikke, men katt blir det garantert. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 29. juli 2024 #50 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg tror nok at jeg ville sett mer negativt på noen som har etablert seg i en setting med permanente trekk. Alt til sin tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #51 Del Skrevet 29. juli 2024 Tror ikke det, men noen menn er redd for selvstendige kvinner som lever gode liv, tilsynelatende uten å ha behov for en mann. De kvinnene jeg kjenner som er barnløse, godt voksne med flere katter, de tuller med dette selv. Hilsen kvinne med mange barn, én mann og ingen katter. Anonymkode: 111aa...7ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #52 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tror ikke det, men noen menn er redd for selvstendige kvinner som lever gode liv, tilsynelatende uten å ha behov for en mann. De kvinnene jeg kjenner som er barnløse, godt voksne med flere katter, de tuller med dette selv. Hilsen kvinne med mange barn, én mann og ingen katter. Anonymkode: 111aa...7ee De få gangene jeg har opplevd dårlig skjulte stikk er det fra kvinner med barn. Aner ikke om det er fordi de selv er så hellig overbevist om at barn er hele meningen med livet, eller om de sliter litt med egen tilværelse, for typisk går det i "fatter ikke at du orker å reise slik, men katter koster vel ikke så mye penger", når de mulig helst skulle dratt på tur og sittet ved paraplydrinken ved bassenget selv.. Anonymkode: c8609...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #53 Del Skrevet 29. juli 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Katter er som sagt et problem; https://www.forskning.no/dyreverden-fugler-husdyr/ny-rapport-er-katter-en-risiko-for-truede-arter-seg-selv-og-mennesker/2279407 Anonymkode: 616a2...df5 Mine katter er innekatter og ikke til trussel for noen. Anonymkode: 258b9...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #54 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De få gangene jeg har opplevd dårlig skjulte stikk er det fra kvinner med barn. Aner ikke om det er fordi de selv er så hellig overbevist om at barn er hele meningen med livet, eller om de sliter litt med egen tilværelse, for typisk går det i "fatter ikke at du orker å reise slik, men katter koster vel ikke så mye penger", når de mulig helst skulle dratt på tur og sittet ved paraplydrinken ved bassenget selv.. Anonymkode: c8609...c90 For noen kjipinger da! Jeg har kun opplevd at menn har gjort narr av "kattekvinner" og faktisk sagt at jeg kunne "ende opp" som en da jrg ikke hadde fått barn i son 29år. Så vi snakker vel på bakgrunn av egne opplevelser begge to. Anonymkode: 111aa...7ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #55 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For noen kjipinger da! Jeg har kun opplevd at menn har gjort narr av "kattekvinner" og faktisk sagt at jeg kunne "ende opp" som en da jrg ikke hadde fått barn i son 29år. Så vi snakker vel på bakgrunn av egne opplevelser begge to. Anonymkode: 111aa...7ee Ok, beklager alle skrivefeilene. Anonymkode: 111aa...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 30. juli 2024 #56 Del Skrevet 30. juli 2024 Det finnes mange historier med psykisk syke kvinner med et stort antall katter som har tatt over hele huset. Det er et fenomen: https://www.nrk.no/innlandet/en-kvinne-pa-eidskog-bodde-i-mokk-og-soppel-i-flere-ar-med-over-24-katter.-slektningene-reagerer.-1.16154975 https://www.nettavisen.no/nyheter/kvinne-i-50-arene-tiltalt-for-grov-mishandling-av-katter/s/12-95-3423908567 https://www.nrk.no/innlandet/matte-avlive-55-katter-som-ble-funnet-hos-dyreverner-i-innlandet-1.16147809 https://www.varden.no/nyheter/i/AL6mV3/hentet-ut-13-katter-fra-soeppel-og-avfoering 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #57 Del Skrevet 30. juli 2024 49 minutter siden, Isambard said: Det finnes mange historier med psykisk syke kvinner med et stort antall katter som har tatt over hele huset. Det er et fenomen: Men det finnes nok langt flere psykisk syke kvinner (og menn) uten katt, uten at de kalles for katteløse galninger 😅 Anonymkode: fbc2e...a1b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 30. juli 2024 #58 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det finnes nok langt flere psykisk syke kvinner (og menn) uten katt, uten at de kalles for katteløse galninger 😅 Anonymkode: fbc2e...a1b Absolutt. Jeg mener bare at begrepet kommer fra en plass. Det er ikke noe galt i å ha katt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #59 Del Skrevet 30. juli 2024 1 minutt siden, Isambard said: Absolutt. Jeg mener bare at begrepet kommer fra en plass. Det er ikke noe galt i å ha katt. Nei, til og med JD Vance sier han ikke har noe imot katter 😅 Anonymkode: fbc2e...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #60 Del Skrevet 30. juli 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, til og med JD Vance sier han ikke har noe imot katter 😅 Anonymkode: fbc2e...a1b DJ Vance sier mye rart. Anonymkode: f13bc...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå