AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 De mener ofte at det er for små barn på avdelingene (2 småbarnsavdelingen som samarbeider) og at været er for dårlig. Har foreslått at de kan dele barnegruppen, så de eldste får vært ute, men det skjer ikke noe. Anonymkode: 1a4c3...70a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Det er vel bare og si. De bør la alle barna få være ute en gang hver dag nesten uansett vær og er været bra så er det vel best å være mest mulig ute. Og det er mulig å bytte barnehage. Anonymkode: 133e0...753 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Det går det nok ikke an å gjøre noe med dessverre. Med mindre de får ny leder/styrer eller hva de når kaller ledelsen i din barnehage. Anonymkode: ed954...06e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 sånn er det dessverre, kanskje de sliter med lite ansatte og slik Anonymkode: 0b72b...ecd
Ruthven Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Ta det opp med foreldrerepresentantene i barnehagen, de kan løfte det opp i FAU. Er også mulig å ta opp i plenum på foreldremøte til høsten. Vi slet med det samme i ene barnehagen ungene mine gikk i, vi drøftet det på foreldremøte og i FAU, og det resulterte i at de var mer ute. Da min yngste startet i samme barnehage noen år etter så var det stor forskjell. Så det er absolutt mulig å gjøre noe med. 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Har du vurdert naturbarnehage? Anonymkode: d4067...a6c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Handler ofte om at noen barn ikke har nok klær med seg, særlig på våte og kalde dager. SÅ da kan foreldrene gjør noe med det hvis det er problemet. Anonymkode: beba7...245
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Har nå vært med de minste og vi er ute så og si hver formiddag. Når det var gruppe/språkgruppe, så velger en hva en ville med sin gruppe. Jeg hadde de aller minste og vi trente på påkledning og hva en må ha på seg. Om vi brukte 20 minutter på det, så gjorde det ikke noe. Var der noe felles på huset, prøvde vi å få noen minutter ute før lunsj. Først ut med de som trengte å lufte seg lengst. Så sov alle ute Var det fint vær ute gikk vi ut og var ute til de ble hentet. Fikk hjelp fra store barn og ansatte fra stor avdeling om en måtte inn for et bleieskift. Jeg hadde tatt det opp med ped leder. Anonymkode: 28d43...b4f
Marimma Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 De var fryktelig late på det i barnehagen her en periode. Gikk ut kanskje en dag i uka over flere mnd. Det fungerte ikke å ta det opp med avdelingen, så jeg begynte å «levere» ungen kl 09 og så sette meg ut på en benk og la han leke ute på arealene deres en time ++ før jeg tok han inn til lunsj. Etter to uker kom enhetslederen og en annen fra kommunen og lurte på hvorfor jeg fortsatt drev med dette stuntet som gav så mye ubehag til de ansatte, forklarte da tydelig hva jeg mente om måten de følger sin egen rammeplan på. Etter det var de ute hver dag. Barnslig? Kanskje. Men ungene fikk i hvert fall utetid. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 Marimma skrev (1 time siden): De var fryktelig late på det i barnehagen her en periode. Gikk ut kanskje en dag i uka over flere mnd. Det fungerte ikke å ta det opp med avdelingen, så jeg begynte å «levere» ungen kl 09 og så sette meg ut på en benk og la han leke ute på arealene deres en time ++ før jeg tok han inn til lunsj. Etter to uker kom enhetslederen og en annen fra kommunen og lurte på hvorfor jeg fortsatt drev med dette stuntet som gav så mye ubehag til de ansatte, forklarte da tydelig hva jeg mente om måten de følger sin egen rammeplan på. Etter det var de ute hver dag. Barnslig? Kanskje. Men ungene fikk i hvert fall utetid. Late faktisk og låten du gjorde det på var skikkelig barnslig. Anonymkode: 8a5b6...50d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Late faktisk og låten du gjorde det på var skikkelig barnslig. Anonymkode: 8a5b6...50d Om ungene er ute en gang i uka er jo noe riv ruskende galt i barnehagen og foreldre gjør rett i å reagere. Anonymkode: 31e21...35c 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om ungene er ute en gang i uka er jo noe riv ruskende galt i barnehagen og foreldre gjør rett i å reagere. Anonymkode: 31e21...35c Ikke på den måten der Anonymkode: 8a5b6...50d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 Kanskje du kan starte med å spørre dem om hvorfor de er så lite ute. Da er det lettere å drøfte løsninger etterpå. Kanskje høre med sammenlignbare barnehager hvor mye de er ute, sånn at du har noe å banke i bordet med. Om du ikke når fram, er det kanskje nødvendig å bytte barnehage….Jeg er ikke så glad i være ute selv, men ser absolutt at barna har godt av det. Anonymkode: 1122a...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Skrevet 24. juli 2024 Det kan vel ha diverse grunner, bare spør dem. På generelt grunnlag så mener jeg at barna bør få være ute hver dag, med mindre det er særlige grunner til at det ikke går. Jeg har jobbet som barnehagelærer i 17 år og kan telle på en hånd hvor mange ganger vi ikke har vært ute. Anonymkode: 55cd4...a19
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke på den måten der Anonymkode: 8a5b6...50d Hun skriver jo at hun har forsøkt å ta det opp til ingen nytte. Og det ser jo ut til at det fungerte. Bra for ungene. Anonymkode: 31e21...35c
Rucula Skrevet 24. juli 2024 #16 Skrevet 24. juli 2024 I den forrige bhg vår var de også fryktelig late. En gang gikk det 8 uker hvor de ikke var ute pga vær. 8 uker i strekk altså! flyttet til en annen bhg i samme området. Ungene er ute iansett vær 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 Ikke alltid lett å være ute, kan være flere grunner, spesielt bemanning. Vi er ofte bare 2 voksne på 9 barn, har et veldig stort og fint uteområde, men det er veldig uoversiktlig og mange klatrestativ som ikke er egnet for de minste. Så vi velger ofte å være inne når vi ikke er 3 voksne på jobb. Har tatt opp problemer med uteområde utallige ganger, men vi får bare beskjed om at vi må passe på barna, slik at de ikke klatrer. Vi ønsker oss ett lite område som vi kan sperre av, å være med de minste, da hadde vi vært mye mer ute hvertfall. Anonymkode: a4b20...c29
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun skriver jo at hun har forsøkt å ta det opp til ingen nytte. Og det ser jo ut til at det fungerte. Bra for ungene. Anonymkode: 31e21...35c Nei det er ikke greit, stakkars unge som blir brukt i spiller til sik mor Anonymkode: 8a5b6...50d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #19 Skrevet 25. juli 2024 Har det vært tilfelle lenge nå? Jeg hadde et sånt halvtår medmin eldste i barnehagen, da hadde de en ny pedogog som var også gravid. I et halvt år var det mye lesing og de lærte bokstaver men sønnen min på 2 år, hoppet bokstavelig tatt på sofa i 2 timer før legetid, han hadde så mye energi. Men det var bare et halvt år, hun sluttet, kom nye pedagoger og de gikk plutselig masse og masse på tur. Anonymkode: 0dc49...0f1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #20 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har det vært tilfelle lenge nå? Jeg hadde et sånt halvtår medmin eldste i barnehagen, da hadde de en ny pedogog som var også gravid. I et halvt år var det mye lesing og de lærte bokstaver men sønnen min på 2 år, hoppet bokstavelig tatt på sofa i 2 timer før legetid, han hadde så mye energi. Men det var bare et halvt år, hun sluttet, kom nye pedagoger og de gikk plutselig masse og masse på tur. Anonymkode: 0dc49...0f1 Ja hele barnehageåret. Ikke leser de særlig for barna heller. Anonymkode: 1a4c3...70a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå