AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 og de trenger lang tid før de roer seg, i alle fall 4-5 dager ( spesielt de 2 yngste ), nå har de vert hos faren i 3 uker, og alle 3 kom hjem sure, slitne og frekke, slik er det hver eneste gang, er der også anhver helg. Faren lar de gjøre som de vil og bli altfor lite søvn, største begynner og bli mer menneske idag og har sagt at de var oppe til 2-3 hver eneste natt og fikk spille masse, dette er faren intresse også, så er ingen grenser hvor mye de spiller der. barna er 6,8 og 15, er ikke så ille med 15 åringen,men han trenger i alle fall 2 dag før han er i bedre i form. 6 og 8 åring er ødelagte. her er de oppe til max 20 både ferie og helger da jeg vet de bare sover til 6-7 tiden uansett når de legger seg. Faren sier jeg ikke har noe med dette,men føler at barna blir ødelagt av faren når det er ingen grenser , vi skilte oss for 5 år siden og far har aldri vert lett og samarbeide med og i hverfall ikke etter jeg giftet meg igjen for 2 år siden, da ble han ennå mer vanskelig og samarbeide med. Far har samboer og barn på 3mnd . Bonusmor har prøvd og snakke med han flere ganger fordi hun merket også at de blir veldig slitne. Familiekontoret kan jeg glemme det vil ikke far til han var kun på de 2 han måtte på. noen tips hva jeg bør / skal gjøre her ? Anonymkode: 6e69f...9da 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Siden far ikke virker særlig samarbeidsvillig på området så er det dessverre svært lite du kan gjøre, annet enn å gi barna den tiden de trenger når de kommer hjem og håpe på bedring en gang i tiden.. Hadde det sånn her i mange år også med barna. Hjalp ikke å snakke med far - han gjorde som han ville. Familievernkontoret er bare tull uansett - de kan ikke pålegge far noe som helst eller få han til å samarbeide. De er kun en rådgivende, "nøytral" part for foreldre. Ingenting annet. Anonymkode: f0dc6...679 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): og de trenger lang tid før de roer seg, i alle fall 4-5 dager ( spesielt de 2 yngste ), nå har de vert hos faren i 3 uker, og alle 3 kom hjem sure, slitne og frekke, slik er det hver eneste gang, er der også anhver helg. Faren lar de gjøre som de vil og bli altfor lite søvn, største begynner og bli mer menneske idag og har sagt at de var oppe til 2-3 hver eneste natt og fikk spille masse, dette er faren intresse også, så er ingen grenser hvor mye de spiller der. barna er 6,8 og 15, er ikke så ille med 15 åringen,men han trenger i alle fall 2 dag før han er i bedre i form. 6 og 8 åring er ødelagte. her er de oppe til max 20 både ferie og helger da jeg vet de bare sover til 6-7 tiden uansett når de legger seg. Faren sier jeg ikke har noe med dette,men føler at barna blir ødelagt av faren når det er ingen grenser , vi skilte oss for 5 år siden og far har aldri vert lett og samarbeide med og i hverfall ikke etter jeg giftet meg igjen for 2 år siden, da ble han ennå mer vanskelig og samarbeide med. Far har samboer og barn på 3mnd . Bonusmor har prøvd og snakke med han flere ganger fordi hun merket også at de blir veldig slitne. Familiekontoret kan jeg glemme det vil ikke far til han var kun på de 2 han måtte på. noen tips hva jeg bør / skal gjøre her ? Anonymkode: 6e69f...9da Han har barna i 3 uker. Hva er problemet? 15åringen trenger ikke være der en gang om det er så slitsomt. Vær glad han tar seg av barna 3 uker,noen gidder ikke det en gang spesielt om han er umoden sitter spiller mye. Anonymkode: 40233...3cb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): vært Anonymkode: 7a1f2...789 Det var vel ikke akkurat den eneste feilen Anonymkode: ca2a0...d47 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 takk for alle svar Selvsagt blir det et problem det er slik. slitsomt for barna og ikke har faste tider, og ingen på 6 og 8 år trenger og være oppe så lenge. hvis det ikke blir bedring må jeg gjøre endringer Anonymkode: 6e69f...9da 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Skjønner deg godt. Samme situasjon her. Tror også pappaen ønsker å straffe meg ved å droppe å følge opp noe. Anonymkode: 9e590...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Nå er det engang slik at man må godta ulike regler når man ikke lengre er sammen. Man får sjeldent endret den andre forelderen til å bli mer lik seg selv, og ha akkurat de samme reglene. Barna kan også ha dårlig oppførsel av ulike grunner, ikke bare pga sen leggetid. Jeg husker selv at jeg slet med masse dårlig samvittighet da jeg var i de ulike hjemmene som skillsmissebarn selv, og det tok mange dager før jeg fikk roet meg etter å ha byttet hjem. Anonymkode: 3d49e...ec8 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 To hjem ulike regler og rutiner. Sånn er det når barna skal besøke far da blir det ikke samme rutinene som hjemme. jeg nekter å tro de er oppe til 02 for så å stå opp igjen klokken sju om morgenen. Her har og alle snudd døgnet i ferien, det er bare å legge inn litt tid på slutten sv sommeren for å komme i gjenge igjen. Anonymkode: 0de26...141 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): og de trenger lang tid før de roer seg, i alle fall 4-5 dager ( spesielt de 2 yngste ), nå har de vert hos faren i 3 uker, og alle 3 kom hjem sure, slitne og frekke, slik er det hver eneste gang, er der også anhver helg. Faren lar de gjøre som de vil og bli altfor lite søvn, største begynner og bli mer menneske idag og har sagt at de var oppe til 2-3 hver eneste natt og fikk spille masse, dette er faren intresse også, så er ingen grenser hvor mye de spiller der. barna er 6,8 og 15, er ikke så ille med 15 åringen,men han trenger i alle fall 2 dag før han er i bedre i form. 6 og 8 åring er ødelagte. her er de oppe til max 20 både ferie og helger da jeg vet de bare sover til 6-7 tiden uansett når de legger seg. Faren sier jeg ikke har noe med dette,men føler at barna blir ødelagt av faren når det er ingen grenser , vi skilte oss for 5 år siden og far har aldri vert lett og samarbeide med og i hverfall ikke etter jeg giftet meg igjen for 2 år siden, da ble han ennå mer vanskelig og samarbeide med. Far har samboer og barn på 3mnd . Bonusmor har prøvd og snakke med han flere ganger fordi hun merket også at de blir veldig slitne. Familiekontoret kan jeg glemme det vil ikke far til han var kun på de 2 han måtte på. noen tips hva jeg bør / skal gjøre her ? Anonymkode: 6e69f...9da Er de to yngste også oppe til 2-3 tida på natta? Hvordan er det med personlig hygiene på barna? Følger far opp dusjing, tannpuss og rene klær? Spiser barna normalt sunt kosthold hos far, eller bare junk? Har de plikter og oppgaver i huset? Drar de ut på aktiviteter sammen? Du kan holde tilbake samvær, vet du. Eldste kan velge selv. Anonymkode: a5ef9...852 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er de to yngste også oppe til 2-3 tida på natta? Hvordan er det med personlig hygiene på barna? Følger far opp dusjing, tannpuss og rene klær? Spiser barna normalt sunt kosthold hos far, eller bare junk? Har de plikter og oppgaver i huset? Drar de ut på aktiviteter sammen? Du kan holde tilbake samvær, vet du. Eldste kan velge selv. Anonymkode: a5ef9...852 Ja nei tennene var veldig gule, og de luktet og litt møkkete klær, største order heldigvis dette selv Ja ,men mest pga bonusmor,som ikke vil ha junk food så mye ingen plikter Nei de bare spiller Anonymkode: 6e69f...9da
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 Du må nesten bare finne deg i det, ts🤷♂️ Anonymkode: ed495...250 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja nei tennene var veldig gule, og de luktet og litt møkkete klær, største order heldigvis dette selv Ja ,men mest pga bonusmor,som ikke vil ha junk food så mye ingen plikter Nei de bare spiller Anonymkode: 6e69f...9da Far bedriver altså omsorgssvikt mot egne barn. Finner det merkelig at den nye samboeren hans aksepterer dette og ikke griper inn. Kan du snakke med bonusmor, om hun kan følge opp de to yngste? Femtenåringen kan også ta noe ansvar for søsknene sine, f.eks tar de med for å pusse tenner. Jeg tror jeg ville meldt far til barneverntjenesten. Anonymkode: a5ef9...852 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må nesten bare finne deg i det, ts🤷♂️ Anonymkode: ed495...250 Det må hun ikke. Jeg hadde nektet å sende barna mine til en forelder som ikke følger opp avkommet. Snakk om ansvarsfraskrivelse! Skal man ha barn, er minstekravet å sørge for at grunnleggende behov blir dekket. Det klarer ikke far i denne situasjonen. Som attpåtil har fått et nytt barn. Herregud. Anonymkode: a5ef9...852 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Skrevet 24. juli 2024 Hvordan vet du sikkert at det er slik det er? Ofte er det overgangen i seg selv mellom mor og far som er problemet, barn tåler oftest godt at det er forskjell mellom hjemmene innenfor visse grenser. Kjenner en mor som skylder på far for den minste ting, selv om barna ser far en gang i måneden. Det er der de blir smittet hver gang de er syke, selv om det er to uker siden de var der sist, det er der 2 åringen lærer å slå og det er der han også lærer å grise med maten osv.. selv om barna er 27-28 dager hos mor i løpet av en måned er det i løpet av de to dagene hos far alle rutiner blir ødelagt, de blir smittet, all problematferd oppstår.. Anonymkode: 87426...140
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #16 Skrevet 24. juli 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det må hun ikke. Jeg hadde nektet å sende barna mine til en forelder som ikke følger opp avkommet. Snakk om ansvarsfraskrivelse! Skal man ha barn, er minstekravet å sørge for at grunnleggende behov blir dekket. Det klarer ikke far i denne situasjonen. Som attpåtil har fått et nytt barn. Herregud. Anonymkode: a5ef9...852 Da er det kidnapping!! For all del ikke hør på denne brukeren! Anonymkode: ed495...250 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 takk for svar Bonusmor har jo nok med babyen tenker jeg,men kan høre med henne, hin er veldig flink med dem,men tror hun er litt forsiktig med og tråkke far på tærne. eldste sønnen har filmet en del og har bildebevis på mye som ikke er bra, så lurer på om jeg skal kontakte en advokat og gå rettens vei for mindre samvær Anonymkode: 6e69f...9da 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Da er det kidnapping!! For all del ikke hør på denne brukeren! Anonymkode: ed495...250 Det er det ikke. Mistenker man omsorgssvikt hos samværsforelder kan man holde igjen samvær. Dette gjøres ofte i samråd med advokat. Anonymkode: a5ef9...852 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): takk for alle svar Selvsagt blir det et problem det er slik. slitsomt for barna og ikke har faste tider, og ingen på 6 og 8 år trenger og være oppe så lenge. hvis det ikke blir bedring må jeg gjøre endringer Anonymkode: 6e69f...9da Hvilket endringer skal du gjøre da. Du må bare godta at når barna er hos pappaen sin så er det reglene hjemme hos han som gjelder. Også får du ha dine regler. Slik er det å ha barn med en du ikke lever med Anonymkode: d955e...ba8 2
frivis Skrevet 24. juli 2024 #20 Skrevet 24. juli 2024 Barn har vel ikke vondt av å være oppe litt lenger nå i ferien. Mange barn ønsker selv å ta det med ro, roe ned. Selvsagt er det baksider ved dette. Hva vet vi om far til barna har spurt barna om de vil finne på noe annet, og de har sagt at de heller vil slappe av hjemme? Og om de vil være oppe til de blir trøtt så vil kroppen som regel regulere seg etter hvert. Om barna våkner grytidlig og får for lite søvn, så er det selvsagt noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå