AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Eller er ikke det sånnt de vet før senere på dagen, altså at de ser an? Er det evt innafor å spørre hver eneste dag etter henting om de har vært ute? Opplever at de er lite ute og vil gjerne vite når de ikke er ute så vi kan finne på noe etter barnehagen/tilpasse ettermiddagen etter hva de har gjort i barnehagen. Anonymkode: ece00...356
mommyaka Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Spør når du henter...når du leverer er det kanskje ikke mange på jobb og ol du levere tidelig så kanskje blir ringt inn om sykdom etc Pluss om de har vært ute er det bare ta en ny tur ut etter barnehag 4
Dojakitty Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Aldri noensinne i min 14 år karriere som ansatt i bhg opplevd å ikke gå ut hver dag 21 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Du kan fint spørre. Barn i bhg bør få være ute hver dag så fremt det ikke er ekstreme værforhold som hindrer de (veldig kaldt - mer enn 5-10 minus avhengig av alder, veldig glatt- de minste klarer ikke holde seg på beina om det er hålkeis og ingen har strødd eller at det er ekstremregn med evt lyn og torden). De minste hos meg er ute hver dag. Noen kanskje bare 45 min på vinteren, så er de lei og sulten. Men de har i alle fall fått lekt litt ute. ped.leder, Oslo bhg Anonymkode: 1bda4...2cb 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Dojakitty skrev (10 minutter siden): Aldri noensinne i min 14 år karriere som ansatt i bhg opplevd å ikke gå ut hver dag Er på småbarn var de omtrent ikke ute fra sen høst og til utpå våren. Alltid unnskyldninger som dårlig vær, for kaldt, for mye vind, for mye regn, en ansatt var ikke på jobb, barna var ikke helt i form, vikar i dag osv osv osv. Anonymkode: ece00...356 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er på småbarn var de omtrent ikke ute fra sen høst og til utpå våren. Alltid unnskyldninger som dårlig vær, for kaldt, for mye vind, for mye regn, en ansatt var ikke på jobb, barna var ikke helt i form, vikar i dag osv osv osv. Anonymkode: ece00...356 Og under tilvenninger i august er de så og si ikke ute da de skal "ha fokus på å bli kjent". Da sitter alle ansatte og foreldre på gulvet inne og aktiviserer egne barn 🙄 Anonymkode: ece00...356
Dojakitty Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og under tilvenninger i august er de så og si ikke ute da de skal "ha fokus på å bli kjent". Da sitter alle ansatte og foreldre på gulvet inne og aktiviserer egne barn 🙄 Anonymkode: ece00...356 Tilvenning er unntakstilstand 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Dojakitty skrev (9 minutter siden): Tilvenning er unntakstilstand Min kjedet seg jo ihjel va å sitte inne på det lille rommet. Anonymkode: ece00...356 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 Dojakitty skrev (19 minutter siden): Aldri noensinne i min 14 år karriere som ansatt i bhg opplevd å ikke gå ut hver dag Neivel , hva hadde det mrd saken å gjøre? Anonymkode: bc553...257
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 Spør nr du henter, kan være mange grunner til at de ikke er ute hver daf Anonymkode: bc553...257
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og under tilvenninger i august er de så og si ikke ute da de skal "ha fokus på å bli kjent". Da sitter alle ansatte og foreldre på gulvet inne og aktiviserer egne barn 🙄 Anonymkode: ece00...356 Det er viktig periode for de som starter det, å bli trygge på ansatte og bsrn Anonymkode: bc553...257
mommyaka Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min kjedet seg jo ihjel va å sitte inne på det lille rommet. Anonymkode: ece00...356 Mtn de har kanskje 8 andre barn som har begynt første gang i barnehagen...synd at hun kjedet seg...men hvorfor lekte du ikke med henne da? 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 Barn i barnehagen bør absolutt være ute hver dag, også de aller minste. Jeg jobbet en gang i en barnehage som holdt seg inne med en gang det tordnet litt, for pedagogisk leder og barnehagelæreren var så redde for torden. Men det var midt i Oslo by, da. Orket ikke være der så lenge. Anonymkode: dcfc3...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #14 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barn i barnehagen bør absolutt være ute hver dag, også de aller minste. Jeg jobbet en gang i en barnehage som holdt seg inne med en gang det tordnet litt, for pedagogisk leder og barnehagelæreren var så redde for torden. Men det var midt i Oslo by, da. Orket ikke være der så lenge. Anonymkode: dcfc3...8d1 Nei de bør absolutt ikke være ute hver sag hele året nei! Jeg hadde klikket om bhg var ute når det var for glatt eller kaldt feks Anonymkode: bc553...257 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Skrevet 24. juli 2024 Syns det er hårreisende at enkelte barnehager slipper unna med å ha barna innendørs nesten hver dag. Hvis du opplever at barna er lite ute og de skylder på vikarer og annet, så ta det videre til styrer eller FAU. Anonymkode: c4478...efb 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #16 Skrevet 24. juli 2024 Dojakitty skrev (46 minutter siden): Aldri noensinne i min 14 år karriere som ansatt i bhg opplevd å ikke gå ut hver dag Her er det ofte de ikke er ute på småbarn. Men som regel bare om vinteren. Anonymkode: 1abcd...8fc
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 Masse tid ute, er kjennetegnet på en god barnehage. Anonymkode: 0913a...94f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Skrevet 24. juli 2024 Vi bryr oss ikke så mye om hva de har gjort i barnehagen når vi planlegger ettermiddagen, men ser an barnet. Min elsker å være ute, så han kan godt være ute i flere timer på ettermiddagen selv om han allerede har vært ute i bhg. Men det er jo bare å spørre. Anonymkode: 86893...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei de bør absolutt ikke være ute hver sag hele året nei! Jeg hadde klikket om bhg var ute når det var for glatt eller kaldt feks Anonymkode: bc553...257 De må kle på barna, og så må de SELVSAGT strø uteområdet hvis det er glatt ute. Hvis det er forferdelig kaldt, så bør de ikke være ute kanskje(ihvertfall ikke de aller aller minste), men ellers så bør de ut. Om så bare en halvtime. Men det er jo heldigvis bare å velge en barnehage som er enig med ditt syn. Barnehagen mine barn har gått i er ute hver dag, og slik har det også vært i de barnehagene jeg har jobbet i tidligere (utenom den ene, da sluttet jeg etter om lag 7 måneder). Anonymkode: dcfc3...8d1 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #20 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Masse tid ute, er kjennetegnet på en god barnehage. Anonymkode: 0913a...94f Har du prøvd ha med deg ni 1-åringer ut i minusgrader, der bare halvparten kan gå, alle hater votter og lue, dressen er tung å bevege seg i, alle er snørrete og bakken er frossen så man ikke kan grave/bygge noe? Jeg har vært i mange barnehager der de absolutt skal ut hver dag, for det er så bra. Men barna har ikke nødvendigvis hatt noe utbytte. TVer imot har mange grått store deler av tiden. Foreldrene er veldig fornøyd da 🙃 Anonymkode: 8a541...66a 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå