Gå til innhold

Barnefar har mistet jobb. Hva skjer med bidrag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han sier han har mistet jobben og må over på dagpenger. Vil ikke svare meg når jeg spør om hva som skjer videre med barnebidrag. Han har hatt en god jobb, og tjent greit. Så bidrag har vært relativt høyt. 

Veldig vanskelig å kommunisere med denne mannen. Men hva er reglene her. Han må vel fortsatt betale bidrag hver mnd? Han har ikke noe til samvær med barnet. Jeg har full omsorg. 

Anonymkode: 9f1dc...1f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars faren, som om ikke han har flere bekymringer enn dette

Anonymkode: f016d...3b6

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår hvorfor det ble slutt, ja.

Anonymkode: df75f...166

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars faren, som om ikke han har flere bekymringer enn dette

Anonymkode: f016d...3b6

Stakkar? Han har et barn han gir blaffen i. Aldri ønsker samvær med. Er det stakkar at han skal være med å forsørge? 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Barnebidrag regnes ut etter inntekt. Så det  vil nødvendigvis reduseres ved redusert inntekt. Han skal tross alt ha tilstrekkelig til å leve selv og. 

Regner med at han selv melder ifra til NAV om endret inntekt og at du mottar et nytt vedtak derfra.

Når det gjelder din reaksjon, som også bemerkes av andre, så tenker jeg at det går an å vise litt omtanke for han situasjon fordi om du ikke er spesielt begeistret for han. 

Anonymkode: c6ea8...bbc

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkar? Han har et barn han gir blaffen i. Aldri ønsker samvær med. Er det stakkar at han skal være med å forsørge? 

Du skriver jo selv ta barnebidraget har vært relativt høyt. Så basert på det, har han tross alt bidratt. Har selv erfaring fra en barnefar som knapt var villig til å betale noe som helst, til tross for både god inntekt selv og samboer med god inntekt. 

Men dagpenger er ikke det samme som å ha en god jobb med god lønn. Det er realiteten, og den gjelder også for deg.

Anonymkode: c6ea8...bbc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnebidraget er det eneste som er relevant i TS' situasjon, så skjønner ikke hvorfor folk her synes hun er guffen. 

Anonymkode: 359d7...303

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil gå over på dagpenger, og det vil derfor også bli et betydelig fall i bidrag.

Anonymkode: 4f2ce...52c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja stakkar. Han står uten jobb og alt du tenker på er penger. Ikke det snev omtanke. 

Han HAR bidratt - i form av høyt bidrag ifølge deg selv. 

Du sier han gir blaffen.. Vel.. Ønsket han barnet eller er barnet et barn DU har valgt å få med en mann som ikke ville ha barn? I så tilfelle så har han jo all rett til å avstå fra å ha noe med barnet og gjøre.  Han har betalt - det er faktisk alt man kan kreve om man får barn med parter som ikke ønsker barnet eller relasjonen. 

Melder han fra til Nav at han har mistet jobben og går over på dagpenger vil de måtte fatte et nytt vedtak om bidrag - utfallet av det kan ingen her si noe om. 

Når og hvis han får ny jobb igjen, så må en av dere nok en gang be om ny vurdering av bidrag og få enda et vedtak basert på den lønnen. Dette må betales gebyr for at Nav skal gjøre. 

Anonymkode: 71512...5fe

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Eh ja han har mistet jobben, det er ganske kjipt 

Anonymkode: f9104...fe2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bidraget reduseres selvsagt 

Anonymkode: f9104...fe2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bidraget reduseres selvfølgelig. Er du selv i arbeid ts? 

Anonymkode: a05cf...939

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Han sier han har mistet jobben og må over på dagpenger. Vil ikke svare meg når jeg spør om hva som skjer videre med barnebidrag. Han har hatt en god jobb, og tjent greit. Så bidrag har vært relativt høyt. 

Veldig vanskelig å kommunisere med denne mannen. Men hva er reglene her. Han må vel fortsatt betale bidrag hver mnd? Han har ikke noe til samvær med barnet. Jeg har full omsorg. 

Med mindre han søker om å sette det ned (som også koster penger å søke om..),løper bidraget som normalt.

Skal uansett mye til for å få det ned til 0 kr,med 0% samvær.

Anonymkode: 9c32c...04d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har dere avtale via nav? I så fall må far søke om å få satt ned bidraget og så blir det en vurdering av hans sak.

Anonymkode: e4d3d...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon hvor jeg har 100 % omsorg, da min eksmann mistet jobben søkte han om endring av bidrag og bidraget gikk betraktelig ned (fra 7548 kr til 3267 kr pr måned).

Anonymkode: c730e...d5c

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja stakkar. Han står uten jobb og alt du tenker på er penger. Ikke det snev omtanke. 

Han HAR bidratt - i form av høyt bidrag ifølge deg selv. 

Du sier han gir blaffen.. Vel.. Ønsket han barnet eller er barnet et barn DU har valgt å få med en mann som ikke ville ha barn? I så tilfelle så har han jo all rett til å avstå fra å ha noe med barnet og gjøre.  Han har betalt - det er faktisk alt man kan kreve om man får barn med parter som ikke ønsker barnet eller relasjonen. 

Melder han fra til Nav at han har mistet jobben og går over på dagpenger vil de måtte fatte et nytt vedtak om bidrag - utfallet av det kan ingen her si noe om. 

Når og hvis han får ny jobb igjen, så må en av dere nok en gang be om ny vurdering av bidrag og få enda et vedtak basert på den lønnen. Dette må betales gebyr for at Nav skal gjøre. 

Anonymkode: 71512...5fe

Ehh, regner med mannen var voksen og kunne latt være å lage barn.

Så hi tenker kun på penger? 
For meg høres det ut som om hun tenker på barnet og på å forsørge barnet.

Far har valgt å ikke ha barnet. Det minste man kan gjøre da er å forsørge det. Ærlig talt. Hva slags verden lever vi i..?

Anonymkode: 0ce8d...060

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Far her er ufør jeg får 0 kr 

Anonymkode: 0c1e8...982

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får 66%av 6G i trygd og bidrag etter det.

Anonymkode: bf975...c7f

Skrevet

Hva du kommer til å få til bidrag er umulig for han å vite før han får svar fra nav på hvor mye han får i dagpenger. Det er 62,4 % av tidligere inntekt så jeg kan garantere deg at barnebidraget blir vesentlig redusert. Ikke sikkert det er rom for å betale bidrag hvis inntekt er altfor lav. Han skal ha midler til boligutgifter og livsopphold før barnebidrag. Hvis så  må du søke om forskuddsbidrag fra nav, men det er ikke mye per mnd.

Søknad på dagpenger forresten tar gjerne 2-3 mnd. Så du får ikke noe svar før han får svar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han får 66% av tidligere lønn opptil 6G og så regnes bidrag på nytt, så det kommer til å bli vesentlig mindre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...