AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Leser at man ofte skal bruke bare plommen, men finner også en oppskrift i ny og ned hvor hele egget brukes. Kan man bruke hele egget? Og kan man helle alle ingrediensene i maskinen og starte den derfra, eller må man vispe, koke opp osv først? Leser forskjellig der også, med omtrent identiske ingredienser i oppskriftene. Noen kloke hoder som kan opplyse meg? Maskinen har kompressor, så den fryser selv. Anonymkode: 7d3d5...64f
Numii Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Det er best med bare eggeplommen. Du burde vispe egg og sukker med en håndmikser først til du har fått rørt ut sukkeret, for å få best mulig resultat. Da blir isen luftigere, og du slipper å knase på sukkeret. Så kan du tilsette alt annet rett oppi ismaskinen.
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Ser dette er en gammel tråd (jeg googlet). Jeg trodde man kun skulle bruke eggeplommer, men fant en oppskrift med hele egg og synes det var vel så godt, så kan nok fint bruke hele egget. Jeg koker ikke opp. Pisker egg og sukker/sukrin veldig lett. Blander i kremfløte og evt melk og smak (trenger ikke piske til det tykner). Har wilfa iiskremmaskin og isen blir luftig og bra uansett og man pisker godt før man heller i eller bare rører lett sammen. Anonymkode: 14746...834 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå