Gå til innhold

Unge kvinner som tar ansiktsløft, hvorfor? Hvorfor fikser dere på utseendet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå vil jeg først og fremst si at jeg tenker alle skal få gjøre nøyaktig det de vil med eget utseende så lenge de selv er fornøyde. For mitt sitt vedkommende kan alle kle seg i det de vil, sminke seg som de vil, ordne og farge håret slik de vil, hva jeg syns er pent er ikke en fasit og jeg har ikke et ønske om å belære eller påstå at noe er bedre enn noe annet. Bare slik at vi får det ut av veien. 

Her om dagen møtte jeg en bekjent jeg ikke har sett på flere år. Hun er et par år eldre enn meg, selv er jeg 29 år og hun er 31. Første som slo meg var at hun så bra og glad ut - men, der var noe rart med ansiktet. Var det sminken? Nei, hun hadde lite sminke på seg. Hadde hun farget brynene? Nei, de var naturlige som hårfargen. Selvsagt spør jeg ikke "hva er det som skjer med ansiktet ditt egentlig" men etter hvert slo det meg at hun hadde tatt ansiktsløft, samt restylane (det la jeg egentlig merke til ganske raskt) i leppene. Mye også (men ikke ekstremt mye). Hun er vakker som alltid, men jeg syns det er så rart at man fikser på noe som ikke er ødelagt, slitt eller noe som helst. Hun ble så annerledes i ansiktet, smilet spesielt var "nytt". 

Jeg klarer ikke helt å forstå og det er også derfor jeg oppretter en tråd om dette. Det er ikke første gang jeg møter en ung kvinne som har tatt ansiktsløft. Det er generelt mange unge kvinner som fikser på utseendet sitt. Det er ikke noe nytt og har vært et tema i alle de år, men det har jo blitt mer normalt i senere tid. 

Det jeg hører blir brukt som argument konstant er "jeg gjør det for meg selv". Men hvor ærlig er egentlig dette? Jeg tror veldig få kvinner gjør det for menn sin del. Dette fordi jeg selv til dags dato aldri har sminket meg eller kledd meg for å imponere andre andre menn. Selvsagt har jeg kledd meg fint og sminket meg fint for å føle meg bra og også for at den mannen jeg flørter med/liker/vil være sammen med skal synes jeg er fin, men jeg vet også at jeg ser bra ut uten sminke og at det ikke er nødvendig å bruke mye tid på det, ergo har jeg ikke nølt med å gå på date uten sminke for eksempel. Jeg kan dermed forstå argumentet at man gjør det for seg selv, men samtidig er det så drastisk og jeg tror mange fikser på utseendet sitt fordi de blir påvirket til å gjøre det. Men skjønner de det selv? 

Jeg har selv vurdert å fikse på utseende. Men jeg innså at jeg ville ikke gjøre det for meg selv, men andre. Så jeg har ikke gjort det. 

Anonymkode: de791...3c3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan faktisk ikke vite om hun har tatt ansiktsløft, du tror.

Anonymkode: 65eda...c54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shit, om en 30åring tar ansiktsløft har verden gått helt av hengslene. Noe den allerede gjorde da 20åringer sprøytet fyll i leppene og rompa. Ofte har disse jentene foreldre som helt har mistet sin rolle som forelder, typ foreldrenene til en viss gravid influenser. 

Anonymkode: 69a47...c9c

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan vet du hun har tatt facelift? Du kan jo ikke anta det uten å spørre. Det er mange måter å spørre på :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...