AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg passer en ung, kastrert hannkatt noen uker i sommer som vanligvis er utekatt, men han må jo være inne hjemme hos meg. Katten er veldig sosial, nysgjerrig og glad i mennesker. I begynnelsen var han ganske rolig og sov mye, men etter noen dager begynte han å gjøre utfall mot hender og føtter. Eierne hadde advart meg mot dette, og sagt at jeg bare skulle ignorere han når det skjedde. Det er tydelig at det skjer i forbindelse med lek, og han bruker aldri tenner eller klør ordentlig når han «angriper». Han elsker å leke voldsomme jaktleker med pinne og fjær, og når vi holder på med dette angriper han kun leken og ikke meg. I dag har jeg fri fra jobb, og lekte nesten en time med pus da jeg sto opp. Målet var å slite han ut litt, men det motsatte skjedde- etter at vi var ferdige med å leke roet han seg aldri ned, sovnet ikke ordentlig og begynte å gjøre utfall mot føttene mine. Jeg ignorerte han og gikk inn på soverommet med lukket dør, og mens jeg var der inne tisset han på gulvet, noe han ikke har gjort før. Han var veldig klar for å leke igjen, og vi hadde en ny halvtime med lek til han ble tydelig sliten. Det samme skjedde igjen- etter å ha ligget litt på gulvet uten å slappe ordentlig av begynte han å angripe meg igjen (ingen klør eller tenner gjennom hud, tydelig lek), og fortsetter og fortsetter selv om jeg ignorerer han. Til slutt ble jeg så lei at jeg gikk ut. Alle rådene jeg har lest om å aktivisere katter som må være inne går ut på å leke til de blir slitne, men her har det motsatt effekt? Det er umulig å lage mat eller gjøre husarbeid. Noen tips til å roe ned pus? Anonymkode: 59942...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. juli 2024 #2 Del Skrevet 24. juli 2024 Kanskje du kan prøve problemløsing mer enn leker, hvor katten må konsentrere seg og tenke mer? F.eks gjemme godbiter inni dorull eller flaske som katten må forsøke å få ut. Lek kan gire opp, men slike oppgaver som krever konsentrasjon og fokus kan kanskje gjøre den roligere. Hvis du googler finner du sikkert mange forslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Del Skrevet 24. juli 2024 Tabris skrev (1 time siden): Kanskje du kan prøve problemløsing mer enn leker, hvor katten må konsentrere seg og tenke mer? F.eks gjemme godbiter inni dorull eller flaske som katten må forsøke å få ut. Lek kan gire opp, men slike oppgaver som krever konsentrasjon og fokus kan kanskje gjøre den roligere. Hvis du googler finner du sikkert mange forslag. Åh, tusen takk- det skal jeg forsøke!😊 Anonymkode: 59942...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå