Gå til innhold

Sengevæting - godt voksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er skikkelig flaut å skrive (derfor jeg velger være anonym), og samtidig er jeg litt skremt av hva som har skjedd.

Denne sommeren har jeg opplevd, til nå, 3 episoder hvor jeg ikke har våknet før det har gått litt galt. Jeg har ikke tømt meg helt, men det har kommet litt, slik at jeg må bytte laken. 

Starter alltid med at jeg drømmer at jeg er skikkelig tissatrengt og går på do...sikkert slik det bruker være for sengevætere. Jeg går alltid på do før leggetid.

Er vel forholdsvis frisk. Har gått på Quetiapin Sandoz i et par år pga. tankekjør og uro ved innsovning, og mulig disse gjør det vanskeligere for meg å våkne i tide? Uansett så har det først startet nå i ferien.

Bruker også østrogentilskudd pga. overgangsalder.

Skal ta kontakt med legen når han er tilbake om en ukes tid.

Noen som har opplevd dette godt voksen alder? Skal legge til at jeg var sengevæter som barn.

Uff, jeg følser meg så skamfull 😫

Anonymkode: 8a022...2e1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at du har svak bekkenbunnsmuskulatur? Veldig vanlig! 

Anonymkode: 42904...c12

AnonymBruker
Skrevet

Mye stress i det siste?

Anonymkode: c11fc...b13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen gode råd men du skal vite at dette ikke er så uvanlig som du tror. Det snakkes bare ikke om fordi det er tabu og folk skjemmes. Snakk med legen din, du, men kjøp deg tisselaken for sikkerhetsskyld. ❤️ 

Anonymkode: 3509d...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være pga alcohol

Anonymkode: ca182...76c

AnonymBruker
Skrevet

På bivirkninger av Quetiapin Sandoz står det blant annet;  "du går i søvne, snakker i søvne, spiser i søvne eller gjør andre ting mens du sover". Og det er vel det du gjør i og med at du drømmer at du tisser?

Det er heller ikke uvanlig å bli litt lekk i overgangsalderen. Er der og gjør det! Jeg greier meg med truseinnlegg, men kan få både bind og tisselaken på blå resept hvis det blir verre. 

Anonymkode: 16bfb...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...