AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Alle stillingene jeg ser krever mange års erfaring innen produkt eller infotmatikk Anonymkode: 0932e...b75
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Jeg startet som prosjektleder/digital designer, bevegde meg over på brukersentrert design, jobbet noen år som konsulent hvor jeg gjorde det jeg kunne for å få oppdrag hos produkthus, gikk så inn i en rolle som lead designer av et spesifikt produkt hos et produkthus. Produkteier blir så og si alltid rekruttert internt etter min erfaring. En venninne av meg begynte som teamleder i en avdeling som drev med produktutvikling, så hun fikk god innsikt i prosessen og fikk være litt hands on. Nå er hun leder for produktutvikling på samme plass. Så man starter ofte med en litt bedriten stilling og så presser seg inn i prosjekter og prosesser man synes er interessante 😅 Alltid vær på utkikk etter nye muligheter internt. Anonymkode: 4b6c1...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg startet som prosjektleder/digital designer, bevegde meg over på brukersentrert design, jobbet noen år som konsulent hvor jeg gjorde det jeg kunne for å få oppdrag hos produkthus, gikk så inn i en rolle som lead designer av et spesifikt produkt hos et produkthus. Produkteier blir så og si alltid rekruttert internt etter min erfaring. En venninne av meg begynte som teamleder i en avdeling som drev med produktutvikling, så hun fikk god innsikt i prosessen og fikk være litt hands on. Nå er hun leder for produktutvikling på samme plass. Så man starter ofte med en litt bedriten stilling og så presser seg inn i prosjekter og prosesser man synes er interessante 😅 Alltid vær på utkikk etter nye muligheter internt. Anonymkode: 4b6c1...8bc Nesten det samme med meg! Helt enig i rådet om å ta en annen stilling og å bli med i ulike prosjekter! Anonymkode: 4b946...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Nesten det samme med meg! Helt enig i rådet om å ta en annen stilling og å bli med i ulike prosjekter! Anonymkode: 4b946...e7c Så gøy at du har gjort nesten det samme 😅 Jeg tror du må utvide hvilke typer stillinger du ser på, ts. Se heller på hva bedriften driver med, og søk på flere typer stillinger. Jeg anbefaler å søke hos ulike statlige organisasjoner, da staten har blitt veldig digital, og har du først fått jobb har du en fordel når de lyser ut andre stillinger. Anonymkode: 4b6c1...8bc
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Du skal være ganske sprø/desperat for å ansette noen nyutdannede som produkteier Anonymkode: ad6e6...1e6 1
Summeer Skrevet 25. juli 2024 #6 Skrevet 25. juli 2024 Produkteier er noe man blir etter å ha faktisk jobbet med å lage produkter og ha forstått prosessen…. Det er en senior stilling, «junior produkteier» er typisk tjenestedesigner/uxer/tester/en utvikler som interesserer seg for produktet
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Skrevet 25. juli 2024 Du må egentlig bare søke selv om de spør om erfaring. Send gjerne åpen søknad til aktuelle bedrifter også. Jeg jobber selv med produktutvikling (teknisk) og vet at det ofte er behov for folk og mulighet for å bli innleid i første omgang. Da er man i hvert fall innafor. Som andre her skriver. Å søke produkteier er å satse litt høyt foreløpig. Selv har jeg over 10 års erfaring og fikk kun nylig tilbud om slik stilling. Anonymkode: 7105b...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå