AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Del Skrevet 24. juli 2024 Opplever dette som litt skremselspropaganda fra pressen, eller er det slik flere opplever situasjonen nå? Er jo gunstig at flere får kjøpt. https://www.nrk.no/norge/leieboliger-forsvinner_---stadig-vanskeligere-leiemarked-1.16974255 Anonymkode: bda8e...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 24. juli 2024 #2 Del Skrevet 24. juli 2024 Hva med de som faktisk ikke har mulighet til å kjøpe? De må jo bo et eller annet sted. Og de som mener ar de som kjøper kommer fra leiemarkedet; de kan like gjerne komme fra par som går fra hverandre, eller unge mennesker som har bodd hjemme og spart opp EK (og gjerne får litt hjelp av mor og far), da er det ingen nye leieobjekter som blir ledige selv om de kjøper. Jeg vet flere som har en slags byhytte som står tom større deler av årer, det er mange med god råd i Norge. Jeg er ikke uenig i at det er bra at mange eier sine egne hjem, men staten må fortsatt ta høyde for at mange ikke har mulighet til å kjøpe en leilighet, i hvert fall ikke der familien bor, jobbene finnes og barna har vokst opp. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Del Skrevet 24. juli 2024 Leeloo skrev (11 minutter siden): Hva med de som faktisk ikke har mulighet til å kjøpe? De må jo bo et eller annet sted. Og de som mener ar de som kjøper kommer fra leiemarkedet; de kan like gjerne komme fra par som går fra hverandre, eller unge mennesker som har bodd hjemme og spart opp EK (og gjerne får litt hjelp av mor og far), da er det ingen nye leieobjekter som blir ledige selv om de kjøper. Jeg vet flere som har en slags byhytte som står tom større deler av årer, det er mange med god råd i Norge. Jeg er ikke uenig i at det er bra at mange eier sine egne hjem, men staten må fortsatt ta høyde for at mange ikke har mulighet til å kjøpe en leilighet, i hvert fall ikke der familien bor, jobbene finnes og barna har vokst opp. Staten kan ihvertfall ikke forvente at private skal leie ut om det er så lite gunstig. Kommunene må jo også ha store problemer med å bosette flyktninger. Studentboliger bør jo kunne løses da det kan være rimelige hybler/rom i kollektiv. Positivt at flere får kjøpt, men kjipt for de som ikke har andre muligheter enn å leie. Skjønner ikke hvorfor politikerne har gjort det så lite gunstig å leie ut. Anonymkode: bda8e...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå