Gå til innhold

Skremselspropaganda eller er dette et reelt bilde på leiemarkedet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med de som faktisk ikke har mulighet til å kjøpe? De må jo bo et eller annet sted.  Og de som mener ar de som kjøper kommer fra leiemarkedet; de kan like gjerne komme fra par som går fra hverandre, eller unge mennesker som har bodd hjemme og spart opp EK (og gjerne får litt hjelp av mor og far), da er det ingen nye leieobjekter som blir ledige selv om de kjøper. Jeg vet flere som har en slags byhytte som står tom større deler av årer, det er mange med god råd i Norge.

Jeg er ikke uenig i at det er bra at mange eier sine egne hjem, men staten må fortsatt ta høyde for at mange ikke har mulighet til å kjøpe en leilighet, i hvert fall ikke der familien bor, jobbene finnes og barna har vokst opp.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Leeloo skrev (11 minutter siden):

Hva med de som faktisk ikke har mulighet til å kjøpe? De må jo bo et eller annet sted.  Og de som mener ar de som kjøper kommer fra leiemarkedet; de kan like gjerne komme fra par som går fra hverandre, eller unge mennesker som har bodd hjemme og spart opp EK (og gjerne får litt hjelp av mor og far), da er det ingen nye leieobjekter som blir ledige selv om de kjøper. Jeg vet flere som har en slags byhytte som står tom større deler av årer, det er mange med god råd i Norge.

Jeg er ikke uenig i at det er bra at mange eier sine egne hjem, men staten må fortsatt ta høyde for at mange ikke har mulighet til å kjøpe en leilighet, i hvert fall ikke der familien bor, jobbene finnes og barna har vokst opp.

Staten kan ihvertfall ikke forvente at private skal leie ut om det er så lite gunstig. 
Kommunene må jo også ha store problemer med å bosette flyktninger. 
Studentboliger bør jo kunne løses da det kan være rimelige hybler/rom i kollektiv. 

Positivt at flere får kjøpt, men kjipt for de som ikke har andre muligheter enn å leie. 

Skjønner ikke hvorfor politikerne har gjort det så lite gunstig å leie ut. 

Anonymkode: bda8e...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...