AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Del Skrevet 24. juli 2024 Vurderer å reise alene til rethymnon på Kreta . Vært der en gang før med flere. Tenker å bo midt i byen. Er det trygt ? Min største frykt er kryp på hotellrommet , men ser mye på hotell. Hvordan er det med corona der nå ? Litt synd at flyet går så sent hjem på avreisedag , men men . Anonymkode: 11a3e...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 24. juli 2024 #2 Del Skrevet 24. juli 2024 Ja! Reis og kos deg! Har reist alene til Hellas siden jeg var 25. K-40. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2024 #3 Del Skrevet 24. juli 2024 Det er lite kriminalitet i Hellas, og selv Athen regnes som en trygg by. Ta helt vanlige forholdsregler, så går det nesten helt sikkert bra. En ellers rolig og grei greker kan bli idiot bak rattet – eller på motorsykkelen, for den saks skyld. Selv om mitt inntrykk er at det har bedret seg noe de siste årene, stoler jeg aldri helt på at grekerne oppfører seg rasjonelt i trafikken. Nå er mesteparten av gamlebyen i Rethymno* bilfri, og det reduserer selvsagt faren. Hele det østlige Middelhavet er et jordskjelvområde. Likevel er det svært sjelden skjelvene forårsaker store skader i Hellas, så det ville jeg tatt helt med ro. Da er det verre med skogbrannene, men de herjer jo ikke midt i byen. Av insekter er det myggen som er mest plagsom. Smør deg godt, og kjøp gjerne en plug-in hvis det ikke allerede finnes en på hotellrommet. Da jeg var i Georgioupolis i juni, var det få andre insekter å se, bortsett fra at det var masse bier ved stranda. Det er absolutt fare for hetebølge, særlig hvis du skal dra midt på sommeren. Vann, salt, skygge, bad/dusj og airconditioning er nøkkelord for å unngå ubehag. God tur! Καλό σου ταξίδι! *Både Rethymno og Rethymnon er godkjente former, men det absolutt vanligste på Kreta er å kutte ut n-en på slutten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 24. juli 2024 #4 Del Skrevet 24. juli 2024 Fin by, hadde reist uten å bekymre meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Del Skrevet 24. juli 2024 Vannmangel der nå Anonymkode: a9614...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Del Skrevet 24. juli 2024 Har reist alene i Hellas flere ganger. Lenge siden, men burde ikke være noe annerledes nå. Har forøvrig reist alene i Lisboa og omegn, flere steder i Spania. Som alle andre steder i verden, så tar man normale forholdsregler for å holde seg trygg. Anonymkode: a7213...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå