Gå til innhold

Ta med hund for tannrens i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har feriebolig i sør-Europa. Hunden er med når vi drar hit. Var nødt til å oppsøke dyrlege i fjor, grunnet en rift. Tar han jo også med for ormekur før hjemreise, så har et etablert forhold til en klinikk. Prisene her er mye rimeligere enn hjemme, dermed slo tanken meg: Er det innafor å kjøre tannrens her neste sommer? Eller skal vi betale det dobbelte hjemme?

Tanken slo meg litt etter at jeg ble med i en gruppe på Facebook som går på de store kjedene og prisene deres.

Anonymkode: d9955...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har feriebolig i sør-Europa. Hunden er med når vi drar hit. Var nødt til å oppsøke dyrlege i fjor, grunnet en rift. Tar han jo også med for ormekur før hjemreise, så har et etablert forhold til en klinikk. Prisene her er mye rimeligere enn hjemme, dermed slo tanken meg: Er det innafor å kjøre tannrens her neste sommer? Eller skal vi betale det dobbelte hjemme?

Tanken slo meg litt etter at jeg ble med i en gruppe på Facebook som går på de store kjedene og prisene deres.

Anonymkode: d9955...5f2

Opp til dere, det. Er verdt å sjekke opp rundt hvordan tannrens foregår på klinikken i utlandet. Er det like mye sikkerhet rundt narkosen som hjemme, tar de tannrøntgen, får de venekateter, er det gassnarkose, er de videreutdannet innen tannhelse osv. Det er mange grunner til at veterinærprisene spriker så mye som de gjør, også mellom klinikker i Norge, og det går mye ut på narkosesikkerhet og kompetanse. Hva er viktig for dere? Få hunden helskinnet gjennom en narkose? Da ville jeg ikke spart på pengene i hvert fall.

Anonymkode: 0655d...ae2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opp til dere, det. Er verdt å sjekke opp rundt hvordan tannrens foregår på klinikken i utlandet. Er det like mye sikkerhet rundt narkosen som hjemme, tar de tannrøntgen, får de venekateter, er det gassnarkose, er de videreutdannet innen tannhelse osv. Det er mange grunner til at veterinærprisene spriker så mye som de gjør, også mellom klinikker i Norge, og det går mye ut på narkosesikkerhet og kompetanse. Hva er viktig for dere? Få hunden helskinnet gjennom en narkose? Da ville jeg ikke spart på pengene i hvert fall.

Anonymkode: 0655d...ae2

Alt dette, pluss: dekker forsikringen det hvis noe går galt?

Anonymkode: f055f...b89

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare vær sikre på at det er en dyktig og seriøs veterinærklinikk. Jeg bodde i utlandet noen år og skulle kastrere en hannkatt. Den døde av komplikasjoner etter operasjonen.. 

Anonymkode: 5b748...3f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være like greit det, så lenge det er en bra klinikk så er det vel like flinke dyrleger i andre land som her. Selv gjør jeg alltid sånt når vi er på hytta for dyrlegen her er under halve prisen av hva de tar i byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...