Gå til innhold

Dere damer, monterer og demonterer dere trampoline alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Evt. med litt hjelp, men at det er dere som tar mesteparten av jobben.

Min mann vil ikke ha trampoline selv om vi har plass. Den tar nødvendigvis noe av plassen som vi har tilgjengelig i dag. En annen utfordring er å lagre trampolinen gjennom vinteren. Vi kan nok klare å få plass i boden, men alle delene tar jo veldig mye plass. Vi hadde en liten trampoline noen få år, så jeg merket at den tok ganske stor plass i boden. 

Jeg monterte mesteparten av trampolinen første gangen, men det var ganske krevende og tok mye tid. Rammeverket ble aldri nedmontert igjen, og dermed rustet det etter noen få år.  Da var mannen glad for å endelig kunne kaste den...  Med en elleveåring som driver med turn og trampett synes jeg det er dumt å ikke ha trampoline. 

Anonymkode: de65f...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det ble høst så Jeg ribbet trampolinen sånn at bare skjellettet stod igjen 
Jeg ankret det fast i flaggstangen , men går an å feste det i noe annet stødig 

Anonymkode: cc0bf...9a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jepp, monterer og demonterer alene hvert år😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg og søsteren min da vi var 12 og 14. det er ikke vanskelig

Anonymkode: 4ff4a...902

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når det ble høst så Jeg ribbet trampolinen sånn at bare skjellettet stod igjen 
Jeg ankret det fast i flaggstangen , men går an å feste det i noe annet stødig 

Anonymkode: cc0bf...9a9

Men når du lar skjelettet stå igjen, ruster det ikke da?

HI

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

HI

Det tar vel noen år å ruste? Innen den neste trampolinen deres er rustet ubrukelig, er vel 11 åringen din student som har flyttet hjemmefra eller mistet interessen for trampolinehopping fordi hun heller vil farte rundt med venninner og kjærester.

Anonymkode: a27e0...4fc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han på snart 11 tok aller meste av jobbe selv i vår under veiledning. Jeg strammet siste fjærene for han. Er for høyt å montere nettet for han enda men det er jo ikke tungt bare må være høy nok så skal være uproblematisk.

Rammen har stått ute i 7 år uten antydning til rust. Kjøp galvanisert.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger. Litt klønete med selve rammeverket/ringen/beina, men med noen 'voksenord' gikk det til slutt. 

Trampolinen til jentungen ble kjøpt på Biltema for ti år siden, og rammeverket har tilbrakt flesteparten av de årene stående montert. 

Dra med deg jentungen når trampolinen skal monteres, så greier dere det utmerket selv. Og så får jentungen lærdommen om at 'kvinner kan' med på kjøpet.

Anonymkode: 8b66c...f7b

• Liker 1
Skrevet

Vi lät trampolinen stå över vintern. Den höll fint. Sista åren var kantskyddet lite slitet men den studsade bra och nätet höll

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg er bokstavelig for kort for å sette sammen stengene. Nå står den bade med stenger men jeg er også for kort til å knytte netting oppe. Vi har jumpking. 😅 jeg gjør det jeg kan da

Anonymkode: 829d9...23a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjorde jeg og søsteren min da vi var 12 og 14. det er ikke vanskelig

Anonymkode: 4ff4a...902

Samme gjorde vi søsknene på samme alder. Uproblematisk. 

Anonymkode: 6fb08...6a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger. Godt å høre at rammeverket kan stå utendørs uten å ruste. Den forrige trampolinen må ha hatt dårlig kvalitet, for den var rustet etter to/tre år.  Jeg får gå i nye forhandlinger. Det er et merkelig betent tema dette her...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

HI

Hva med å dekke over med en tarp eller noe? Så har du lagringsplass under. Finnes sikkert anti rust middel du kan spray på. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg må (f.eks. når mannen jobber utenlands), men lar ham fikse det ellers.

Alt som er tungt, skittent eller ekkelt er mannfolkarbeid.

Anonymkode: c087e...8ff

Skrevet

Ja, det gjorde jeg. Men skjelettet lot jeg stå igjen. Null rust på det, selv etter 8 år ute i vær og vind (Jysk, så ingen dyr trampoline heller). Barna hjalp til med nettet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Monterte den alene i mange år. Null problem det altså. 

Anonymkode: 365dd...a3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Demonterte den aldri. Sto ute i 7 år, da var ikke unge interessert mer. 

Anonymkode: 5eb7a...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, men lot rammeverket stå ute. Null rust, kjøpt på obs. 

Anonymkode: 1a450...67c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Evt. med litt hjelp, men at det er dere som tar mesteparten av jobben.

Min mann vil ikke ha trampoline selv om vi har plass. Den tar nødvendigvis noe av plassen som vi har tilgjengelig i dag. En annen utfordring er å lagre trampolinen gjennom vinteren. Vi kan nok klare å få plass i boden, men alle delene tar jo veldig mye plass. Vi hadde en liten trampoline noen få år, så jeg merket at den tok ganske stor plass i boden. 

Jeg monterte mesteparten av trampolinen første gangen, men det var ganske krevende og tok mye tid. Rammeverket ble aldri nedmontert igjen, og dermed rustet det etter noen få år.  Da var mannen glad for å endelig kunne kaste den...  Med en elleveåring som driver med turn og trampett synes jeg det er dumt å ikke ha trampoline. 

Monterer selv, da jeg bor alene. Tar aldri ned ramma, ikke noe rust etter fire år i hvertfall.

Anonymkode: f00ea...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis jeg må (f.eks. når mannen jobber utenlands), men lar ham fikse det ellers.

Alt som er tungt, skittent eller ekkelt er mannfolkarbeid.

Anonymkode: c087e...8ff

Som å vaske? Gå ut med søpla og vaske de tomme dunkene? All bæring av barn, alle bæsjebleier og all handling? All klesvask? Alt hagearbeid, særlig beddene? All gjærbakst? 

En trampoline er vel ikke ekkel? Skitten? Så tungt er det vel ikke? 

Anonymkode: 9f880...618

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...