AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Hei, jeg lurte bare på hvilke symptomer dere hadde som har hatt eggestokkekreft eller muligens noe annet som ligner mine symptomer? Har hatt problemer med kroppen nå i noen måneder med uregelmessig syklus i mensen, mye mer oppblåst enn vanlig, kvalme, magesmerter og svimmelhet. Dette er noe som varierer fra dag til dag og kvalmen og magesmertene har blitt verre siste ukene. Har lite matlyst til tider. Blodprøvene var fine, men kun sett etter vitaminmangel osv. Har gått litt mye opp i vekt siste månedene. Trener regelmessig med utholdenhetstrening 20 min 2-3 ganger i uken og har variert kosthold. Sliter også med dødssangst så blir litt fort hypokonder, men generelt sett så er dette ikke noe jeg vil plages med videre, spesielt av tanke på å bli gravid igjen snart. Har fått legetime i slutten av august. Anonymkode: d426f...d29
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Om du er hypokonder så er det ikke bra å opprette en slik tråd på et forum og det beste du gjør er å logge av og vente til legetimen. Svarene du får vil ikke berolige deg da du allerede tror det er noe alvorlig galt og ønsker bekreftelse på at det er en mulighet, noe som igjen skremmer deg veldig siden du sliter med dødsangst. Men, for å si det slik så er ikke vektoppgang et vanlig symptom på kreft. Kvalme og svimmelhet, samt magesmerter kan være symptomer på alt mulig rart og hos de aller fleste er det ikke på grunn av noe alvorlig. Mange er svimle og kvalme i perioder, matlysten vil svinge så lenge du lever og vektoppgang/vektnedgang kan skje uten at det foreligger en spesiell grunn eller fysisk sykdom. Gjør noe med det du kan gjøre noe med, og det er din psykiske helse. Ikke gjør vondt verre for deg selv. Anonymkode: 67ca1...e04 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Symptomene dine kan like gjerne være IBS, dette plukkes ikke opp på blodprøver. Hvor gammel er du forresten? Kan jo være påbegynnende overgangsalder. Anonymkode: 9de34...112 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Jeg gikk til privat gyn for oppfølging av cyster. Den ene viste plutselig mye. Var eggstokkreft. Mine symptomer var oppblåst, vondt i bekken, sliten, følte meg egentlig ganske gravid! Magen vokste en del før jeg fikk operasjon, så var veldig tydelig på slutten. De trodde svulsten var godartet siden blodprøver var fine. Det var den ikke.. Det gikk fint med meg! Men en skummel sykdom. Har du sterk mistanke hadde jeg gått privat for å finne det ut fort. Min fastlege hadde aldri funnet ut av det så tidlig som priv gyn. Er ganske uvanlig å få eggstokkreft i midten av 30 årene som jeg var. Anonymkode: c59b8...b46 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Det kan og være overgangsalder. Søk menopause. Mange like symptomer. Anonymkode: 182ca...eab 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Ta en privat time hos gyn. Da tar de ul av eggstokkene. Anonymkode: 72970...879 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta en privat time hos gyn. Da tar de ul av eggstokkene. Anonymkode: 72970...879 Støtter denne. Moren min døde av eggstokkreft og jeg kommer selv til å søke hjelp så tidlig som mulig ved det minste tegn til lignende symptomer. Dessverre er det i slike tilfeller lite å hente i det offentlige helsevesen, skal man ha rask og grundig hjelp ved første henvendelse må man gå privat. Anonymkode: 8a1a0...160 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta en privat time hos gyn. Da tar de ul av eggstokkene. Anonymkode: 72970...879 Einig, du må ta ultralyd. Min kreft blei oppdaga veldig tidleg av di eg har ein genmutasjon og gjeng jamleg til gyn. og dei er veldig påpasselege med meg. Einaste symptom var slappheit som eg sjølv trudde var depresjon, pluss litt forhøya kreftmarkør på blodprøvene (utan genfeilen ville dei ikkje ha oppdaga dette i og med det var så nære normalområdet). Anonymkode: 8225a...953 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg gikk til privat gyn for oppfølging av cyster. Den ene viste plutselig mye. Var eggstokkreft. Mine symptomer var oppblåst, vondt i bekken, sliten, følte meg egentlig ganske gravid! Magen vokste en del før jeg fikk operasjon, så var veldig tydelig på slutten. De trodde svulsten var godartet siden blodprøver var fine. Det var den ikke.. Det gikk fint med meg! Men en skummel sykdom. Har du sterk mistanke hadde jeg gått privat for å finne det ut fort. Min fastlege hadde aldri funnet ut av det så tidlig som priv gyn. Er ganske uvanlig å få eggstokkreft i midten av 30 årene som jeg var. Anonymkode: c59b8...b46 Såpass😳 Er 32 snart. Tror ikke vi har noe privat i byen så da må jeg sikkert reise til en annen by.. Hvordan oppdaget du cystene? -TS Anonymkode: d426f...d29
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det kan og være overgangsalder. Søk menopause. Mange like symptomer. Anonymkode: 182ca...eab I alder av 31?😵 -TS Anonymkode: d426f...d29
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Einig, du må ta ultralyd. Min kreft blei oppdaga veldig tidleg av di eg har ein genmutasjon og gjeng jamleg til gyn. og dei er veldig påpasselege med meg. Einaste symptom var slappheit som eg sjølv trudde var depresjon, pluss litt forhøya kreftmarkør på blodprøvene (utan genfeilen ville dei ikkje ha oppdaga dette i og med det var så nære normalområdet). Anonymkode: 8225a...953 Tas de på utsiden eller innsiden eller begge deler da? -TS Anonymkode: d426f...d29
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I alder av 31?😵 -TS Anonymkode: d426f...d29 Peri-menopause, endometriose, pmdd, PCOS. Anonymkode: c9136...ceb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Såpass😳 Er 32 snart. Tror ikke vi har noe privat i byen så da må jeg sikkert reise til en annen by.. Hvordan oppdaget du cystene? -TS Anonymkode: d426f...d29 Cystene ble oppdaget i forbindelse med graviditet, ble anbefalt av sykehuset å fortsette privat for å følge med. Var aldri redd for kreft da, cyster er vanlig. De kan forsvinne, bli større og sprekke. Men min var altså en ondartet svulst, vokste veldig mye på de månedene jeg venta på operasjon. 2 kg svulst. Viktig at sånt blir oppdaga tidlig! Jeg hadde ikke spredning. De tar innvendig ul, fastlege pleier ikke ha det tror jeg.. Det kan veldig godt være alt er fint med deg, men anbefaler å sjekke. ❤️ Du må betale en egenandel, men det er verdt det! Anonymkode: c59b8...b46
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 17.52): Tas de på utsiden eller innsiden eller begge deler da? -TS Anonymkode: d426f...d29 På innsida, det er ein stav som liknar ein dildo, men det gjeng kjapt. Anonymkode: 8225a...953
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 17.42): Einig, du må ta ultralyd. Min kreft blei oppdaga veldig tidleg av di eg har ein genmutasjon og gjeng jamleg til gyn. og dei er veldig påpasselege med meg. Einaste symptom var slappheit som eg sjølv trudde var depresjon, pluss litt forhøya kreftmarkør på blodprøvene (utan genfeilen ville dei ikkje ha oppdaga dette i og med det var så nære normalområdet). Anonymkode: 8225a...953 Er det lynch-syndrom du har arva? Anonymkode: 92519...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå