AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 I så fall hvor ofte og hva går de på? Dere som ikke går på noe, hvorfor ikke? Anonymkode: e561a...67e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I så fall hvor ofte og hva går de på? Dere som ikke går på noe, hvorfor ikke? Anonymkode: e561a...67e 2 åring som har gått på turn en gang i uka i 8 uker over et semester. 45 min hver gang. Anonymkode: 56f67...163
Arkana Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 (endret) Ingen av dem hadde fritidsaktiviteter i barnehagen. Vi mener at barnehagebarn har nok med barnehagen (selv om våre alltid hadde korte dager) og at fritidsaktiviteter kan vente til skolestart. Ubunden fritid er viktigst mener vi. Endret 24. juli 2024 av Arkana 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Ikke noe enda, begynner på siste året i barnehagen. Har ikke sett noe behov så langt. Men vi er jo i svømmehallen når vi føler for det, vi går på teater/show en gang eller to i halvåret, vi er på museum/vitensenter, vi er på sykkelbanen, vi er på tur i skog og mark.. Tenker vi ikke trenger noe arrangert aktivitet siden hverdagen er aktiv nok. Anonymkode: 91067...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Jeg har meldt på toåringen på småbarnssvømming til høsten. Det starter litt tidlig på ettermiddagen, så det blir kortere dag enn vanlig i barnehagen de dagene. Både hun og jeg elsker å bade, så har meldt henne på for at vi skal ha noe felles hyggelig å gjøre sammen i hverdagene, i tillegg til at hun skal få bli enda tryggere på å flyte osv i vannet. Anonymkode: 74f44...ca9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Ja min største gikk på svømmekurs,så allidrett fra 4-5 år og fotball fa 5,5 år. Min hadde korte dager i bhg s det var null stress og hadde fortsatt masse fritid med venner. Minste på 4 år har nok med bhg selv om han også har korte dager. Finnes ingen fasit på dette, man må se an barna Anonymkode: 833a0...f1d 1
Lost little girl Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Mine gikk på dansing og allidrett da de gikk i barnehagen. Opplevde det som noe positivt som de gledet seg mye til. Det var ikke noe stress. Den ene aktiviteten foregikk på lørdag formiddag, så med barn som våknet grytidlig passet det veldig fint å ha en aktivitet klar.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Turn første året på storbarn, allidrett året etter. Nå begynner han på fotball. Vurderer turn også. Vi liker å være aktive og ha litt planer i hverdagen, og har bare ett barn som er b-menneske… Anonymkode: ec538...13d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 Vi startet på vanntilvenning og svømming et av de siste årene i barnehagen. I tillegg hadde vi et par år med allidrett fra siste året i barnehagen. Begge deler var ting som startet ganske tidlig på ettermiddagen, så vi hentet tidlig, laget og spiste middag hjemme, og var på aktivitet fra ca 16.30. Da rakk vi hjem for legging 18.00. Anonymkode: 6270c...d33
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 Barnehagebarn trenger ikke flere styrte aktiviteter! Anonymkode: 7d8d9...180 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 Arkana skrev (1 time siden): Ingen av dem hadde fritidsaktiviteter i barnehagen. Vi mener at barnehagebarn har nok med barnehagen (selv om våre alltid hadde korte dager) og at fritidsaktiviteter kan vente til skolestart. Ubunden fritid er viktigst mener vi. Ingen av våre heller, av samme grunn. Anonymkode: 7d446...a45 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 De går på svømming hver uke, halvtimes varighet. 5 år. Anonymkode: 077e6...062 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 Nei, er mer enn nok med barnehage Anonymkode: 962ca...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I så fall hvor ofte og hva går de på? Dere som ikke går på noe, hvorfor ikke? Anonymkode: e561a...67e Turn en dag i uken Anonymkode: dcf27...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #16 Skrevet 24. juli 2024 Begge mine går på svømming og i kor. Gutt og jente på fire og fem år. Anonymkode: a08a6...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnehagebarn trenger ikke flere styrte aktiviteter! Anonymkode: 7d8d9...180 Nå er det vel stor forskjell på hva det enkelte barn trenger og ikke trenger. Det er jo forskjell på barnehager også, og hvor slitsom og hektisk en barnehagedag er. Så da må det neste bli opp til foreldrene å vurdere om det er lurt at deres barn har en aktivitet utenom eller ikke. Mange av aktivitetene barn gjør hjemme med foreldrene er jo også (foreldre)styrte aktiviteter. Det er ikke sånn at alle barnehagebarn leker helt fritt av seg selv, bare for at de ikke er i barnehagen. Og mange aktiviteter for barnehagebarn er aktiviteter barn gjør sammen med en forelder. Så det er ikke sånn at det nødvendigvis gir mindre tid med foreldrene heller. Vi har hatt barn i en barnehage der det pedagogiske opplegget var veldig begrenset, og barnet hadde reelt behov for å få beveget seg når barnehagedagen var over. (Barnehagen var mest inne og i ro. Og det var 5-6 barn der totalt.) Og vi har hatt barn i en barnehage der de var gode på å lage pedagogisk opplegg for barna, og inkludere mye frilek og fysisk aktivitet i dagen. Og barnehagen var stor, så det var mange barn, mange voksne og mye som skjedde. Det var mye mer behov for aktivitet etter den ene barnehagen enn etter den andre, for å si det enkelt. Jeg vet også om barn som har behov for MYE utløp for fysisk uro, og som dermed hadde godt av ettermiddagsaktiviteter der de fikk utløp for energien sin på en fin måte. Det ga både barnet og familien mer ro totalt sett. Anonymkode: 6270c...d33 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Skrevet 24. juli 2024 Ingen av våre hadde organiserte aktiviteter før skolealder. Mest fordi vi ønsket å kunne styre tiden selv. Etter at de begynte på skolen valgte de selv så fremt de kunne dra fram og tilbake alene. Anonymkode: 43317...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Barnehagebarn trenger ikke flere styrte aktiviteter! Anonymkode: 7d8d9...180 Barn er forskjellige Anonymkode: 833a0...f1d 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #20 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Barnehagebarn trenger ikke flere styrte aktiviteter! Anonymkode: 7d8d9...180 Trenger og trenger, noen barn ønsker det selv da. Tenker det er en individuell vurdering hver familie får ta. Her har det vært fotball (lek med ball), turn og svømmetrening som jeg har fått med meg fra vår barnehage. Jenta mi gikk litt på turn, men ville ikke mer, er nok ikke helt for henne. Flere av jentene gikk på turn og det var tydelig stor stas for dem. Samme med lek med ball, for både jenter og gutter. Anonymkode: 45342...c20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå