Gå til innhold

Dere med barn på rundt 2-3 år, hva gjør dere når de våkner om natten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sover barnet?

Hvor ofte våkner det om natten?

Hva gjør barnet nå det våkner?

Hva gjør dere når barnet våkner?

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 96255...45d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sover i sprinkelseng på eget rom, men far sover der også for tiden. Samsov i senga med meg til han var i hvert fall 1,5 år.

Våkner noen få ganger i måneden på natta

Han setter seg enten opp og prater, eller så gråter han

Som regel holder det å gi litt vann og si at det er natta og sovetid nå, men vi trøster selvsagt ved behov

Litt over to år.

Anonymkode: 41dc5...312

AnonymBruker
Skrevet

3 år akkurat. Sover på eget rom rett ved oss. Våkner hun på natten etter at vi har lagt oss, så kommer hun inn og sover hos oss. Det skal hun få lov til så lenge hun har behov for det. Hun sovner igjen med en gang. 

Hun har hatt perioder hvor hun våkner klokka 5 uansett leggetid. Da har vi hatt problemer med å få henne til å sove igjen. Da har vi foreldre tatt annenhver morgen med henne.

Anonymkode: 5f86f...e91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en på 5 år som enda våkner og kommet ut av rommet. Så det hender jeg til slutt må legge meg med han. Noen ganger perioder med mareritt, noen ganger perioder han bare våkner utenatt det er noe. Har et håp om at det bedrer seg snart , da barna bor hos meg fast og er alene med dem😅

Anonymkode: 6ab79...402

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor sover barnet?

Hvor gammelt er barnet?

Vi har et barn som nylig fylte tre år. Sovet på eget rom i siden hun var ni måneder, i sprinkelseng. Tatt av veggen på sprinkelsenga for en måned sida siden hun lærte seg å klatre over.

Har det siste halvannet året sjeldent våknet på natten, i hvert fall som vi hører. Som oftest holder det med litt trøst og så tilbake til sengen sin, men av og til sover hun resten av natten i sengen vår. Dette skjer kun et par ganger i mnd. Hun er nok god til å få seg selv i søvn så lenge hun ikke gråter pga mareritt e.l., for vi ser på babycallen at hun setter seg opp og titter seg rundt, før hun fikser dyna, puta og kosedyr. 

Anonymkode: 96621...b28

Skrevet

Har en på 2,5 og en på snart 5 år. De deler rom, med hver sin barneseng. Hvis noen våkner om natta så kommer de inn til oss og sover videre i vår seng.

Eldste sov ikke natta igjennom før ca 2,5. Han fortsatte å komme til oss de fleste nettene lenge etter det. Nå har det gått seg til tror jeg, og han sover stort sett godt i sin egen seng. Yngste er mer selvstendig, og har bare behov for trøst om natta en sjelden gang.

AnonymBruker
Skrevet

Stappet i de puppen og sov videre. 😛

Anonymkode: a264a...0f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor sover barnet?

Hvor gammelt er barnet?

Barnet sover på rommet sitt i egen seng

kommer litt an på ,finner barnet smokken selv går det greit  , finner hn det ikke gråter hn,men går sjelden ut av senga

levere smokken hvis barnet ikke finner den selv

hn er 2 år 1 august

Anonymkode: 9db17...a80

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt sov på eget rom fra han var ett år. Byttet fra sprinkelseng til vanlig seng da han var ca 2. Det hendte han kom kom inn til oss om natta, og sov de siste par timene der. Han kom så stille, og lå så stille, at vi stort sett ikke merket det.

Anonymkode: 1e62a...4d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor sover barnet?

Hvor gammelt er barnet?

Barnet sover i egen seng på rom med søsteren sin.

Han våkner to-tre ganger i uken.

Barnet kommer inn til oss.

Vi lar han legge seg mellom oss og så sover vi videre.

Han fylte tre år nå i sommer. 

Anonymkode: a9655...0f4

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor sover barnet?

Hvor gammelt er barnet?

Sover på eget rom

1 - 10 ganger

Iblant sovner av seg selv igjen. Men som oftest roper etter mamma eller går ut av rommet for å finne meg eller pappa.

Går inn til barnet eller følger tilbake i senga. Blir der til barnet sovner igjen som kan ta 30 sekunder eller 1 time... Må ofte legge meg inn på rommet halvveis i natta. (Ja vi har samsovet før men barnet sparker og styrer så det er veldig lite behagelig for oss voksne, vi har ikke mulighet for å ha større eller flere senger enn vanlig dobbeltseng)

Blir snart 2,5

Anonymkode: 23b0a...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...