lady90 Skrevet 24. juli 2024 #1 Skrevet 24. juli 2024 Vi har en jente på 11 og en gutt på 14. På ferier har det til nå vært hent greit med familierom når vi skal til Syden, på hotell osv. men i år har der vært litt pes. Var i utlandet og der var det kun to dobbeltsenger på rommet og barna nektet å dele dyne så mannen måtte sove med sønnen i en sovesofa og jeg med datteren vår. Vi har måttet legge oss samtidig siden de ikke får sove om vi har mobiler på. Så da blir det ganske seint og de får mindre søvn enn normalt og. Tipper neste år blir enda verren og at vi minst må ha to hotellrom. Hvor lenge sov dere med barna på samme rom? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #2 Skrevet 24. juli 2024 Kan ikke huske at vi noen gang sov på samme rom, men vi var tre barn da. Hadde som regel leilighet/hotell med to soverom. Vi to eldste lå på ett rom og yngste lå på rom med foreldrene våre. Jeg var med på ferie siste gang som 16 åring. Da hadde jeg og jevngammel kusine eget rom. Det er den eneste gangen. Anonymkode: f4ad3...f1f 1 1
Arkana Skrevet 24. juli 2024 #3 Skrevet 24. juli 2024 Sist vi hadde familierom med alle på ett rom var i 2017, da var barna 4, 6 og 8. Vi velger så godt som aldri hotell annet enn hvis det er snakk om bare én overnatting. Vi foretrekker leilighet eller feriehus slik at vi har mer plass. Det er ikke viktig at alle har hvert sitt soverom (det er enklest å finne hus med tre soverom), men det skal være nok rom/plass til at vi og barna ikke trenger dele rom, at barna har hver sine senger og at alle har mulighet til å trekke seg tilbake og være alene et sted. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Vi har alltid leid leilighet eller familierom med flere rom. Eneste gang vi har hatt ett rom er dom det er snakk om en rask overnatting, for eksempel flyplasshotell. Så dere er godt på overtid for å finne bedre løsninger. uavhengig av dette… vi ringer og bestiller ekstra dyner/puter til rom. Dobbeltdyna er håpløst om man ikke er vant med det, selv som godt gift. Anonymkode: 198d3...377 2 1
Arkana Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dobbeltdyna er håpløst om man ikke er vant med det, selv som godt gift. Anonymkode: 198d3...377 Enig. Jeg kan ikke fordra dobbeldyne. Jeg husker ennå sommeren med to uker i en 150 seng med dobbeldyne. 1
Luckiness Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Skjønner jo godt at de ikke ville dele seng. Det burde de heller ikke trenge i den alderen. Hadde gått for minst to soverom og stue i leilighet neste gang. Mulig det må bli mor og datter + far og sønn. Alt ettersom hva barna/ungdommen er komfortabel med. Det er også mulig med sovesofa i stuen slik dere eller et av barna kan sove der. Så trekker dere inn på soverommet hvis den som sover der ikke klarer å sovne når dere er våken.
Vera Vinge Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Vi er fem, og planlegger ikke for ett felles rom i flere netter. En overnatting eller to går, men på lengre ferie bør vi ha mer plass. Både for bedre søvn og fordi særlig de to yngste barna trenger å legge seg før oss. Men dette er jo et kostnadsspørsmål også, så klart, det kommer jo an på hva man har råd til. Syns ikke det høres ugreit ut at fire deler rom mtp hensyn til ungdommen, om det er det man har råd til. To rom er nok ideelt, men da tenker jeg barna må belage seg på å dele et rom. Men de bør få hver sin dyne(!). 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Vi har to barn på 12 og 16 og det er fullstendig uaktuelt å dele rom alle sammen. Vi sover ikke godt da, flere av oss lar seg lett forstyrre inkludert meg. Vi har egentlig delt oss siden barna var ganske små og husker vi hadde to små leiligheter en gang vi var i syden Vi har alltid to soverom og idellt sett hadde vi hatt hvert vårt. men to pleier å holde og da deler vi oss slik at jeg og dattern har ett og mannen og sønnen vår har ett. Når jeg har reist alene med et barn så deler vi rom men forsøker å få to separate senger, da sover vi bedre. Om vi ikke sover godt over flere dager(en går greit) så bli vi alle gretne og da blir ikke ferien noe hyggelig. Anonymkode: 14d64...238
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 lady90 skrev (1 time siden): Vi har en jente på 11 og en gutt på 14. På ferier har det til nå vært hent greit med familierom når vi skal til Syden, på hotell osv. men i år har der vært litt pes. Var i utlandet og der var det kun to dobbeltsenger på rommet og barna nektet å dele dyne så mannen måtte sove med sønnen i en sovesofa og jeg med datteren vår. Vi har måttet legge oss samtidig siden de ikke får sove om vi har mobiler på. Så da blir det ganske seint og de får mindre søvn enn normalt og. Tipper neste år blir enda verren og at vi minst må ha to hotellrom. Hvor lenge sov dere med barna på samme rom? Når vi skal kjøre langt og må ha overnatting langs veien blir det familierom med køyesenger helst, men er det sovesofa får det gå for en natt(2ungdommer), evt 2 dobbeltrom der vi voksne er på hvert vårt(forstår ikke de som lar barna sove alene på hotellrom , da bør det vøre vegg i vegg). Ellers leier vi feriehus med 3 soverom. Noen ganger er det bare 2 men de har hver sin seng. De trives med det og er gode venner! Anonymkode: bd1ba...cd2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 Nå er det bare jeg og sønnen min som reiser sammen, han er 17 år, og vi kan fint dele rom. Men det er en del år siden vi delte seng. Så sørger alltid for at det er 2 enkeltsenger på rommet. Eller vi leier leilighet, da tar en soverommet, og en sover på sovesofa på stua. Anonymkode: 7b557...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 Jeg er selv 19, og var med på siste familieferie da jeg var 14. Trenger 14-åringen egentlig å være med neste år? Tenker nå jeg da. Anonymkode: 51712...88b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er selv 19, og var med på siste familieferie da jeg var 14. Trenger 14-åringen egentlig å være med neste år? Tenker nå jeg da. Anonymkode: 51712...88b Vi har forresten aldri vært i syden, men på teltferie i Norge. Dele et lite tremannstelt med bare ett rom lenger enn til du er 14 er bare jævlig. hehe Anonymkode: 51712...88b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er selv 19, og var med på siste familieferie da jeg var 14. Trenger 14-åringen egentlig å være med neste år? Tenker nå jeg da. Anonymkode: 51712...88b Selvsagt skal en 15 åring være med på ferie Anonymkode: 08b28...69b 5
Mannen 40 Skrevet 24. juli 2024 #14 Skrevet 24. juli 2024 I år og tidligere år er det ferie på hotell i varme strøk, og vi er 3. tror kanskje dette blir siste året for det blir veldig vanskelig med ferie kos på oss voksne når han på 10 er helt umulig å legge før langt på natt og spesielt når vi fortsatt gjør ting som rydding, dusjing se på tv eller hva som helst egentlig.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #15 Skrevet 24. juli 2024 Det kommer vel litt an på økonomi også, her har vi stort sett hatt familierom. Vi reiste også fire i en ordinær cruise cabin da ungene var 8 og 14 (en voksen og ett barn i hver dobbeltseng), alternativet hadde vært ingen tur. Vi hadde heldigvis balkong 😄 Det gikk smertefritt, alle koste seg. Siste dagene bodde vi på hotell i familierom (men det er god strl på rommene og sengene i USA). I fjor reiste vi alle fem (eldste bonus på 22 var med), da hadde vi en leilighet med ett soverom i fem dager (to dobbeltsenger og en enkel) og tre rom på hotell de siste fem. Vi har bare jenter, det hjelper kanskje, men det er fem år mellom alle. Nå er bonus (enda mer) voksen, mellomste 18 og yngste 12 så det var nok siste gang på en stund vi reiste alle sammen, men ingen klaget. Det er vel litt hva man er vant til også. Drar vi en annen gang blir det hus med flere rom og basseng 😊 Anonymkode: 4e234...e51
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #16 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er selv 19, og var med på siste familieferie da jeg var 14. Trenger 14-åringen egentlig å være med neste år? Tenker nå jeg da. Anonymkode: 51712...88b En 14åring skal ikke være hjemme alene når familien er på ferie! Anonymkode: bd1ba...cd2 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 Vi pleier også å leie hus/leilighet slik at det er seng til alle og gjerne 3 soverom. Gutta på 9 og 13 deler rom, jeg sover sammen med minstejenta og mannen får eget rom. Han er gretten og sur om han ikke får sove og er den som sover lengst. Dine barn må få hver sin separate seng, TS. Sørg for å iaf ha to soverom/hotellrom, der du deler med datteren og mannen med sønnen. De skal ikke tvinges til dele seng med hverandre når de er så store. Kosen får dere voksne ta hjemme, det er litt sånn det er med store barn på tur om dere ikke har rom nok. Anonymkode: 00750...d00
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Skrevet 24. juli 2024 Vi hadde rom med to soverom i år. Ene rommet hadde to dobbelsenger. Der sov guttene på 11 og 15 i den ene og datteren vår på 13 i den andre. De delte altså rom og syns det var greit sånn. Vi ba om egen dyne (laken🙈) til begge guttene. Vi hadde også en natt med overnatting på et annet hotell, ett soverom med to dobbelsenger. Da sov jeg med datteren vår, mannen med minste gutten og 15-åringen på sovesofa i stuen. Anonymkode: 38545...162
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Skrevet 24. juli 2024 Jeg har aldri hatt problemer med å sove på samme som som verken foreldrene mine eller barna mine på ferie. Jeg og mannen min, våre 4 barn OG en nevø har sovet på samme rom på et hostel en gang, det er vel rekorden Er ikke det litt av sjarmen, da? Anonymkode: acc0d...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #20 Skrevet 24. juli 2024 Vi har gutter på 13 og 18, begge er for lengst høyere enn meg. Tror siste gang vi reiste og hadde hotellrom med sovesofa som dobbeltseng nr 2, var da yngste var 9 eller 10. Da delte jeg sovesofaen med yngste gutten. Da skulle vi bare sove der en natt eller to, så det gikk greit. Men vi var enige om at dette ikke kunne gjøres igjen. Etter dette har vi hatt som prinsipp at alle skal ha en seng som er stor nok. Vi har noen ganger måttet akseptere 2 dobbeltsenger (150/160 som minimum) Men har da bedt om ekstradyner så alle får hver sin dyne. Jeg bestiller aldri overnatting der jeg ikke selv er villig til å ligge i den dårligste senga. Og jeg sover ikke på sovesofa med en person til. Ofte har vi landet på samme rom, med dobbeltseng og køyesenger. Og det fungerer for en natt eller to. Ved litt lengre opphold (4-5 dager og oppover) Så må ungdommene ha eget soverom. Og da helst hver sin seng. Om vi skulle reist på "sydenferie", så hadde vi nok måttet opp i en leilighet med 2 soverom og separat stue. Bare for at det skal være mulig for et av barna å være på stua mens det andre er på soverommet. Anonymkode: fc628...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå