Gå til innhold

Far til klassevenninne klammer døtrene mine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være jeg overreagerer veldig her men jeg har en uggen magefølelse.

Far til en klassevenninne har hele tiden vært veldig oppmerksom rundt alle jentene i klassen, han er en kjempe hyggelig mann som der virkelig ikke er noe vondt i.

Inkluderer barna og inviterer på besøk til dem ofte.

Men jeg har i det siste reagert litt på at han alltid spør om klem fra jentene mine, enten vi møter de på butikken, skolen eller hos dem.

Det er liksom ikke bare den ene nattakosen når det er overnatting men hver gang han ser de.

Jeg har rett og slett begynt å få en litt dårlig magefølelse rundt det hele uten at jeg har andre bevis.

Det skal sies at jeg selv har opplevd overgrep som barn og ungdom noe som sikkert gjør meg ekstra var.

Vi har også opplevd at "Verdens snilleste bestefar" i nabolaget hadde forgrepet seg på barnebarna over flere år.

Også her hadde jeg en vond magefølelse.

Er det bare jeg som overtenker?

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis dere møtes tilfeldig på butikken så ber han jentene om å få en klem? Synes det er spesiell oppførsel, hadde funnet det veldig ubehagelig selv. 

Hvilken alder er jentene i?

Anonymkode: d442d...7b2

• Liker 23
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig spesielt ut. En utenforstående mann som "krever" fysisk anerkjennelse fra dine barn? Dette synes jeg er ugreit. 

Anonymkode: 564b0...964

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vet ikke.. men jeg synes det er kleint. Det er kanskje mest fordi jeg ikke har noe klemme forhold til folk flest, eller til familie, eller far spesielt. Jeg synes det er greit om du sier ifra. Vet ikke hva barna synes, men er ikke sikkert de liker det heller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Påfugl1n skrev (53 minutter siden):

Det kan være jeg overreagerer veldig her men jeg har en uggen magefølelse.

Far til en klassevenninne har hele tiden vært veldig oppmerksom rundt alle jentene i klassen, han er en kjempe hyggelig mann som der virkelig ikke er noe vondt i.

Inkluderer barna og inviterer på besøk til dem ofte.

Men jeg har i det siste reagert litt på at han alltid spør om klem fra jentene mine, enten vi møter de på butikken, skolen eller hos dem.

Det er liksom ikke bare den ene nattakosen når det er overnatting men hver gang han ser de.

Jeg har rett og slett begynt å få en litt dårlig magefølelse rundt det hele uten at jeg har andre bevis.

Det skal sies at jeg selv har opplevd overgrep som barn og ungdom noe som sikkert gjør meg ekstra var.

Vi har også opplevd at "Verdens snilleste bestefar" i nabolaget hadde forgrepet seg på barnebarna over flere år.

Også her hadde jeg en vond magefølelse.

Er det bare jeg som overtenker?

Følg med og gi barna dine beskjed om at de ikke må klemme noen de ikke vil! Snakk med den mannen og si at han kanskje kan roe litt ned på klemmingen?

Anonymkode: db783...7a9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Stol på magefølelsen din. Trekk han til side og si det er ugreit uten at barna ser det. 

Anonymkode: 7de9e...dbf

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde faktisk bedt samboer/mann/far til barna om å si fra. Fra mann til mann.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke la døtrene dine overnatte hos ham!

Og nei, hvis en voksen mann hadde bedt mitt barn om en klem og jeg var tilstede så ville jeg bare tatt barnet i hånden, sagt hadet og gått.

Anonymkode: 4861d...78e

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ha! Akkurat sånt er det jeg som tar her i huset, er det noe jeg ikke er, så er det konfliktsky. 

Skulle jeg gått og sutret til mannen min om at han skulle ordne opp "mann til mann", tror jeg han hadde begynt å le. 

Anonymkode: 86654...f11

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Enig i at kanskje jentenes far burde gi beskjed til denne mannen om å roe ned på klemmingen. Man går virkelig ikke rundt og klemmer andres unger i hytt og vær, uten annen grunn enn at man "liker å klemme barn". Jeg ville følt det veldig ubehagelig om mitt barn opplevde det.

Det lukter muffens, så en kort og informativ mann-til-mann prat fra barnas far til denne "klemmefyren" burde få orden på sakene. Tror klemmeren har større respekt for beskjeden om den kommer fra en annen mann. Bare en følelse jeg har.

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ha! Akkurat sånt er det jeg som tar her i huset, er det noe jeg ikke er, så er det konfliktsky. 

Skulle jeg gått og sutret til mannen min om at han skulle ordne opp "mann til mann", tror jeg han hadde begynt å le. 

Det er er mer makt i at far tar det. Mer godkjent av den andre parten. Alfa.... Handler ikke om at du ikke er konfliktsky! Syns det var en god ide!

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Og når det er sagt, så har ikke mine døtre noen problemer med å rygge tilbake og ta synlig avstand hvis noen vil klemme. 

Det har jeg lært de fra de var 12 mnd gamle. Viktig at de hele tiden TØR Å SI FRA når det er noe de ikke ønsker når det kommer til berøring fra andre. 

Jeg turte ikke si nei en gang og det skal ikke skje igjen, verken av meg eller de rundt meg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Og ville absolutt ikke latt barna mine sove der..

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er er mer makt i at far tar det. Mer godkjent av den andre parten. Alfa.... Handler ikke om at du ikke er konfliktsky! Syns det var en god ide!

Jo, sånt handler om å være konfliktsky. 

Mer makt i at far tar det, i alle dager...  Kom igjen kompis, min kone liker ikke at du skal klemme på døtrene mine, så jeg har fått beskjed om å si fra, skal vi ta en øl? Ja jøss, det er mektig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er heller ikke konfliktsituasjoner, det er ikke det det handler om i det hele tatt.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

*konfliktsky 

AnonymBruker
Skrevet

Husk å lær jentene dine å si nei. Og at ordet nei er en hel setning og at de ikke trenger å måtte rettferdiggjøre sitt nei. Et nei er nei og ikke en invitasjon til argumentasjon.

Men ja, det er creepy oppførsel fra en voksen mann som ber om klemmer fra jenter! Og ikke la ungene dine overnatte i det huset han er i!

Anonymkode: 3ff9f...2ab

• Liker 5
Skrevet

Stol på magefølelsen din her. Si nei! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er ugreit. Synes egentlig det er rart at barn gir "nattakos" til foreldrene til vennen sin overnatting også. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...