Gå til innhold

Badeland - maks 3 timer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

3 timer er vel mere enn nok tid?

Anonymkode: 1b5e6...f30

Nei. Det synes jeg ikke. Når vi først betaler for å komme inn på badeland, så liker vi å bli en stund. Vi elsker å bade.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irja skrev (3 timer siden):

Nei. Det synes jeg ikke. Når vi først betaler for å komme inn på badeland, så liker vi å bli en stund. Vi elsker å bade.

Du forstår at du ikke eier stedet, selv om du betaler for komme inn? Det er en bedrift som skal tjene penger. Om du er der i 9 timer taper bedriften penger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (17 minutter siden):

Du forstår at du ikke eier stedet, selv om du betaler for komme inn? Det er en bedrift som skal tjene penger. Om du er der i 9 timer taper bedriften penger. 

Javel. Jeg har aldri vært på et badeland hvor jeg har lest eller fått beskjed om at jeg må dra etter en viss tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Fantastisk tråd i klassisk KG-stil. Nå er jeg også nysgjerrig på hva som skjer etter tre timer. 😂😂

Jeg ANTAR at ingenting spesielt skjer annet enn at man får en vennlig påminnelse om å dra. På Leos for eksempel skjer ingenting og de minner ingen om å dra heller. Antar de bare benytter seg av regelen på dager det er veldig mye folk. Men jeg vet ikke. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Vi går ofte i et basseng der man får bære max 1.5 time. Det følges heller ikke opp, men er vel en regel som fungerer bra fordi 95 prosent respekterer det og den siste femprosenten er det ingen som legger merke til eller vet hvem er. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
27 minutter siden, Ebbeliten said:

Så de fleste badeland i Norge og rundt omkring taper penger? Har heller aldri vært borti en sånn regel på badeland. Ville så klart respektert regelen, men det må jo være lov for kunder å si at de synes regelen er teit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer også på hvordan de vet hvor lenge hver enkelt familie har vært der. Det er jo ikke som om alle går inn på likt, eller i puljer hver hele/halve klokketime (sånn som på rush feks), og at man får fargede armbånd deretter. Tipper man kan bade så lenge man vil uten konsekvenser :)

Anonymkode: e9fcd...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (4 timer siden):

Så de fleste badeland i Norge og rundt omkring taper penger? Har heller aldri vært borti en sånn regel på badeland. Ville så klart respektert regelen, men det må jo være lov for kunder å si at de synes regelen er teit? 

Enkelte steder er typisk turist- og sesongbasert. Da er det stort trykk i visse perioder, og anleggene er kun dimensjonert for et visst antall badegjester mtp sikkerhet etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I svømmehallen her er det maks 1 time. De roper opp nummer på armbåndene. Tror de regner litt tid til å skifte i garderoben, men skiller ikke på om far og sønn begynte å bade 5 min før mor og datter

Anonymkode: fc9e6...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ebbeliten skrev (14 timer siden):

Taper penger? Hvis det ikke er komplett smekkfullt slik at folk står i kø og ikke kommer inn så gjør de jo ikke det. Vi er lenge i badeland og kjøper mat og drikke flere ganger i løpet av dagen. Hvordan taper de penger på det?

Anonymkode: 5747d...a45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I svømmehallen her er det maks 1 time. De roper opp nummer på armbåndene. Tror de regner litt tid til å skifte i garderoben, men skiller ikke på om far og sønn begynte å bade 5 min før mor og datter

Anonymkode: fc9e6...abd

Å dusje og skifte to ganger for å være i en smekkfull svømmehall i bare 1 time hadde jeg ikke giddet, rett og slett.

Anonymkode: 5747d...a45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 12.25):

Dette er et DISKUSJONSFORUM, du har dessverre null mulighet til å diktere hvilke svar du skal få.

Anonymkode: 13076...9f3

Men da må dere for fader svare på det ts faktisk spør om. Lag en egen tråd med forklaringer på hvorfor det er 3 timers grense.

Anonymkode: 80f53...5e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi opplevde dette i sommer i Sverige. Vi hadde satt av dagen til å være i badeland da info om max. 3 timer ikke hadde kommet gjennom til oss (bestilte billettene via hotellet/tredjepart). Hadde egentlig tenkt å drite i det da det var snakk om en del timers kjøring dit som vi ikke hadde tatt oss bryet med hvis vi hadde visst dette, men så at de håndhevet det ganske strengt. Var vakter som gikk og sa ifra til flere av de som var ferdige med badetiden før oss, noen var ganske bryske også, så da luktet vi lunta og dro innen tidsrammen. Ingen vits i å vente til man blir ropt opp foran alle, tenker jeg. 

Men sånn ellers synes jeg det er på kanten til svindel slik det ble solgt inn til oss: resepsjonisten som tipset oss (og garantert får kommisjon) snakket som om dette var noe man satte av en dag til, og siden vi fikk kjøpt billetter direkte der var vi aldri innom nettsiden før etter billettene var betalt. Dyrekjøpt lærdom på en regnværsdag. 

Anonymkode: 4c792...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps. som et generelt råd (og ikke bare til TS) så vil jeg anbefale alle som får svar de ikke liker, eller som ikke svarer på HI) om å bare ignorere de, ellers sporer tråden av. KG har overflod av brukere som overtolker og gir TS hensikter hen ikke har. Skal man få bukt med det tror jeg det er best å la de passere i stillhet og ikke gi oppmerksomhet. Kverulanter elsker å kverulere, så man mater i høyeste grad trollet når man svarer. 

Anonymkode: 4c792...dcc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten (i gamle dager) var det vanlig å få farge på nøkkelbånd etter når du kom. Da var det enkelt å rope opp de som hadde vært der i en time (som var begrensningen den gangen). Det var ikke noen konsekvenser annet enn å bli minnet på å gå opp hvis en ble lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 12.41):

Og da må du tåle at du får beskjed om å forholde deg til spørsmålet i åpningsinnlegget. Det er faktisk unødvendig å gi informasjon om noe det ikke blir bedt om.

Anonymkode: a6d00...434

Det er du som gjør tråden uryddig her. Ikke det du spurte om, men just saying. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på ett badeland med sånne regler i Sverige i sommer. Ingenting skjer. Vi kom inn litt før ( ca 15 min) time sloten vår og ingen sjekket tida. Men det var veldig deilig at det ikke var så mange i garderoben samtidig.

Dette regulerte seg selv. Noen er der sikkert kortere og andre lengre. Opplevde ikke at det var overfylt i bassenget eller i garderoben. Vi var der en dag med dårlig vær og badeland var utsolgt. 

Anonymkode: bf34b...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...