Gå til innhold

Slutte med progressive briller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (19 minutter siden):

Det der er absolutt ikke progressive linser, det er cowboy-tilnærming med eldgamle metoder.

Dette er progressive linser:

https://www.interoptik.no/om-kontaktlinser/linsetyper/progressive-linser/

Mitt beste tips er å ikke gå til billigkjedene med komplisert syn, sånn om du har et valg. 

Nja, billigkjeden klarte aldri å finne riktige progressive linser så vi gav opp. Hos den dyre brillebutikken ville de forsøke med en leselinse og en langsyntlinse og da passet det på første forsøk.

Anonymkode: 8e85a...45d

Videoannonse
Annonse
Gjest Malmfrid
Skrevet
Elle Melle skrev (20 minutter siden):

Det der er absolutt ikke progressive linser, det er cowboy-tilnærming med eldgamle metoder.

Dette er progressive linser:

https://www.interoptik.no/om-kontaktlinser/linsetyper/progressive-linser/

Mitt beste tips er å ikke gå til billigkjedene med komplisert syn, sånn om du har et valg. 

Jeg går til Specsavers og bruker progressive linser. Forstår ikke hvorfor man blir frarådet disse kjedene - jeg har i alle år fått fantastisk oppfølging. 

Betaler ikke mer enn jeg må for ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat fått meg progressive briller. Det fungerer greit utenom når jeg ligger og leser eller ligger og ser på tv. Jeg vil kjøpe et par enstyrkebriller i tillegg til det bruk og som reservebrille. 
Det er litt tilvenning å holde blikket/hodet i riktig posisjon når jeg skal lese. Jeg har en ganske stor innfatning og derfor et godt lesefelt. Jeg veksler mellom briller og kontaktlinser men på jobb foran pc er briller best. 

Anonymkode: 738f4...10f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har akkurat fått meg progressive briller. Det fungerer greit utenom når jeg ligger og leser eller ligger og ser på tv. Jeg vil kjøpe et par enstyrkebriller i tillegg til det bruk og som reservebrille. 
Det er litt tilvenning å holde blikket/hodet i riktig posisjon når jeg skal lese. Jeg har en ganske stor innfatning og derfor et godt lesefelt. Jeg veksler mellom briller og kontaktlinser men på jobb foran pc er briller best. 

Anonymkode: 738f4...10f

Da har du kanskje liten forskjell mellom feltene? Jeg har veldig stor forskjell, så der kommer posisjonen helt naturlig. MEN jeg ser fortsatt mye bedre om jeg bare tar brillene av. Og jeg gidder ikke sitte og anstrenge meg når jeg bare kan fjerne problemet. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nja, billigkjeden klarte aldri å finne riktige progressive linser så vi gav opp. Hos den dyre brillebutikken ville de forsøke med en leselinse og en langsyntlinse og da passet det på første forsøk.

Anonymkode: 8e85a...45d

Så da må du bytte linser ut i fra aktivitet? Det høres ekstremt tungvint ut! 

ts

Anonymkode: 3c12a...683

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg anbefaler kjeden C optikk. Veldig dyktige og seriøse optikere i de to filialene jeg har vært hos.

Jeg ble anbefalt å ikke få progressive briller fordi jeg sliter med at jeg lett blir bilsyk, tåler ikke karuseller ol. og optikeren mente at det er et typisk trekk hos de som ikke tåler å bruke progressive briller.

Jeg bare bytter briller. Ikke noe styr. Jeg er jo vant med å bytte til solbriller så det blir i grunnen det samme. 

Anonymkode: d0a86...4f1

Jeg har kronisk svimmelhet, så min optiker var veldig skjerpet da jeg fikk mitt første par. Dyktig fyr, for han traff på første forsøk 🙂. Jeg brukte et par uker på tilvenning, siden han anbefalte det. Brukte bare brillene mens jeg satt i ro først, ikke i trapper osv.

Anonymkode: ae402...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...