Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere i Dyreparken/ Hunderfossen utenom overnatting og biletter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke Hunderfossen/dyreparken, men brukte vel rundt 150kr i Lilleputthammer på is og en kjærlighet. Gidder ikke bruke tid i parken på å bestille og vente på mat, så har med matpakker og drikke. 

Anonymkode: e5df1...fdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har årskort på Hunderfossen og er der ofte, og det er mange av barnas venner også.

Vi spiser en stor og god frokost hjemme før vi drar (det åpner uansett ikke før 10:00), har med lunsj (stort sett brødmat og frukt, men det hender at vi griller der, det koster vel 30 kr for å leie grill i en halvtime). Vi pleier å ha med drikke (vann), potetgull og litt godteri også. Ungene pleier å få én snacks hver når vi er der, enten is eller slush eller kjærlighet, det koster da ca 40-50 kr per barn.

Siden vi kjører så pleier vi også å ha en kjølebag i bilen med drikke og litt ekstra mat/snacks til hjemturen. 

Så for min familie er 150 kr i tillegg til inngang og medbragt mat nok, 300 kr når jeg slår på stortromma og lar dem få en liten leke i tillegg. 

Anonymkode: c6bb3...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (38 minutter siden):

Skal du sitte på en parkeringsplass og spise mat…?

Sitte inni bilen, stå,gå, danse, hva du enn mptte ønske, ta det med deg inn og finn en benk, du skjønner hva jeg mener! Istedet for å drasse på det hele dagen, flere timer!

Jammen meg mange kverulerende folk her på KG. Er lov å tenke selv.. 

Anonymkode: b5314...ee8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tok med termos med pølser, samt pølsebrød + ketchup. Vi hadde også med brus og pålegg i kjølebag, og rundstykker i sekken. Kjøpte "kun" is, pommes, sukkerspinn og popkorn utenom.

Anonymkode: eb0d6...e63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (6 timer siden):

Så klart er det opp til deg. Du bare snakker som om det ikke finnes et reelt alternativ.

Det første avsnittet forstår jeg ingenting av. Jeg har satt fra meg sekk ved attraksjoner i over 20 år uten problem.

Nærmeste parkeringsplass er 10-15 minutter ganger fra inngangen. Og skal man kjøre ut fra parkeringen for å spise, og så parkere igjen, betaler man to ganger.

Ja, nå finnes det jo sekker i mange forskjellige størrelser da. Jeg bruker en 30L sekk til slike dager.

Jeg sa for vår del er det uaktuelt! 

Anonymkode: c4ba4...765

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med barnet på Hunderfossen, vi er bare han og meg. 

Jeg må være med han på attraksjonene, så da får jeg ikke til å ha med en sekk med matpakker osv. Jeg har bare en liten skulderveske med drikkeflaske og et par mellombarer. 

Vi spiser en god frokost før vi reiser, også kjøper vi oss mat inne i parken, men vi tar pølse og pommes f.eks eller en noe lettere mat. Så ordner vi middag når vi kommer tilbake til overnattingen. Vi kjøper en is også, og kanskje en liten ting i butikken. Men tror ikke vi har brukt over 500 kr på en dag på oss to. 

Som andre skriver er det flere griller og mange benker man kan spise matpakke på.

Anonymkode: d8605...4f2

Skrevet

Spiser frokost før vi drar og har med lunsj. Middag kjøper vi i parken. Kjøper ikke noe «ræl» til barna i butikkene, men en is blir det. Slipper kanskje unna med 1000,-

AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det uaktuelt?

Ikke meg du spør, men for vår del er det uaktuelt fordi det tar vekk halve kosen. Niste er for skoledager, ikke for tur i fornøyelsesparker. Slemt å la ungene kjenne duft av god mat, og servere de brødskiver. 
Ikke gidde jeg dra på ett lass heller. Har kun med meg en totebag når vi går i Dyreparken, og den er kun med for å putte suvenirer og gevinster i. 

Anonymkode: 3eb51...73f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lizard skrev (11 timer siden):

5000 kr i lommepenger på to dager er ikke urealistisk hvis man skal ha to måltider, drikke, is og litt snacks i parken hver dag.  

Jeg synes det er skikkelig kjipt å måtte ha med seg en svett matpakke i parker. Hadde nok av det da jeg var barn, og det var skikkelig dritt å aldri kunne få kjøpe mat. Både Dyreparken og Hunderfossen har jo fått noen ganske gode alternativer til junkfood.

Jeg synes også svette matpakker er kjipe, og derfor har vi med nykjøpte rundstykker og pålegg vi liker godt. Det er veldig mye rimeligere enn å kjøpe mat inne i parken.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser folk i alle parker dra med seg store sekker og vogner med mat og drikke. Kan ikke forstå at de orker. Varmt og fint og fullpakka. Hvordan kan dere være med barna på ting? Må vel passe på alt?

Men om det er det som må til for det er jo veldig dyrt å kjøpe mat og ting i parken, den forstår jeg. Men hva med å ha det i bilen og ta en liten tur ut og spise før parken og midt i?

Må være slitsomt å drasse på alt?

Eller kjøpe en stor pizza til 200kr og dele så får alle litt mat uten å være stappa for å kunne gå mer rundt. Spise mer senere.Ta med noen bananer så kan man utsette litt.

Det koster ikke 200 for en stor pizza i Dyreparken. Du må ut med mer enn det dobbelte for en helt vanlig passe kjip pizza. Og det er heller ikke sikkert at det holder med én pizza for at alle skal bli mette. 

Vi har fortsatt med barnevogn til minste. Har noe under vogna og en sekk på ryggen. Kunne fint klart oss med kun sekk. Lar alltid vogna stå utenfor attraksjonen, og har aldri opplevd at den eller noe under har blitt stjålet. Den lille sekken kan vi som regel ha med på attraksjonen, men det går også fint om den står i vogna. Medbrakt mat trenger ikke ta mye plass selv om noen kjører "luksusstil" og har med kjølebag slik at alt holder seg kaldt gjennom hele dagen.

Anonymkode: 0ca9e...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Var 1 dag i Dyreparken i sommer.

1 voksen + 1 lite barn brukte ca. 140 kr på mat og drikke inne i parken (Kaffe + is og noe snacks)

Ca. 400 kr i souvinir/leke-butikken. Ikke nødvendig men kjøpte et par ting til barnet :)

Hadde med vann og matpakke, vet ikke prisen for å lage matpakken det var vanlig brød med pålegg + litt kjeks 😄

Anonymkode: 668ee...71b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sitte inni bilen, stå,gå, danse, hva du enn mptte ønske, ta det med deg inn og finn en benk, du skjønner hva jeg mener! Istedet for å drasse på det hele dagen, flere timer!

Jammen meg mange kverulerende folk her på KG. Er lov å tenke selv.. 

Det er ikke rart 70 prosent av den voksne befolkningen er feite når man ikke kan bære et par kilo mat og drikke.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke meg du spør, men for vår del er det uaktuelt fordi det tar vekk halve kosen. Niste er for skoledager, ikke for tur i fornøyelsesparker. Slemt å la ungene kjenne duft av god mat, og servere de brødskiver. 
Ikke gidde jeg dra på ett lass heller. Har kun med meg en totebag når vi går i Dyreparken, og den er kun med for å putte suvenirer og gevinster i. 

Anonymkode: 3eb51...73f

Hvorfor må du servere de brødskiver? Har du så lite kreativitet altså?

Duften er helt vanlig takeaway-mat. Pizza, burger, nudler og vafler. Barn lukter dette hver dag uten å få det. Hvis du mener dette er "slemt", så må du revurdere din rolle som forelder for barna dine.

Du er altså bare lat. Du får takke skaperverket for at du lever i 2024 og ikke 1924. Du hadde jo ikke overlevd da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (1 time siden):

Det er ikke rart 70 prosent av den voksne befolkningen er feite når man ikke kan bære et par kilo mat og drikke.

Duften er helt vanlig takeaway-mat. Pizza, burger, nudler og vafler. Barn lukter dette hver dag uten å få det. Hvis du mener dette er "slemt", så må du revurdere din rolle som forelder for barna dine.

Du er altså bare lat. Du får takke skaperverket for at du lever i 2024 og ikke 1924. Du hadde jo ikke overlevd da.

De er vel heller feite for at de står der med tunge sekken sin full av mat og ting og går sakte rundt istedenfor å være aktov og være med på ting!

Spiser junkfood osv, det er ikke den ene dagen du koser deg som er problemet!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 7.09):

Hva er det vanlig for dere som familie å bruke i en familiepark (utenom overnatting og billetter)? På mat, drikke, is, handling mv? Vi skal til Hunderfossen med en familie på fire som regner med å bruke 5000 på dette på to dager. Det er dessverre langt over vårt budsjett 😬

Anonymkode: d1089...d33

På hunderfossen brukte vi kun penger på én is til hver. Vi hadde med oss grillmat ettersom de har satt opp gassgriller rundt om kring som er gratis å bruke.

Dyreparken orker vi ikke pga mye folk. I tillegg koster veldig mye ekstra, så for oss 6 blir en sydentur billigere hvis vi skal gjøre alt😅

Anonymkode: 280a7...f6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er vel heller feite for at de står der med tunge sekken sin full av mat og ting og går sakte rundt istedenfor å være aktov og være med på ting!

Spiser junkfood osv, det er ikke den ene dagen du koser deg som er problemet!

Tror du oppriktig på dette utsagnet selv...?

AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (2 timer siden):

Hva er problemet ditt? Skriver du kun for å provosere ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tok med termos med pølser, samt pølsebrød + ketchup. Vi hadde også med brus og pålegg i kjølebag, og rundstykker i sekken. Kjøpte "kun" is, pommes, sukkerspinn og popkorn utenom.

Meg igjen her. Jeg plasserte kjølebagen inni en vanlig sekk. Vi hadde plass til badetøy og mat begge dagene vi var i parken :) Jeg var med på masse aktiviteter med barna. Satt sekken fra meg uten noe problem. Ingen av barna mine (eller jeg) er overvektige, vi er alls aktive, og vi unnet oss derfor hver sin is, popkorn på deling, sukkerspinn på deling og pommes på deling på de 2 dagene vi var der. Vi har god råd, så vi kunne fint ha kjøpt mat i parken, men jeg synes popkorn, sukkerspinn og pommes-bøttene var så store, så derfor delte vi de. Sukkerspinnet måtte vi kaste for det var for mye for oss 3 og vi hadde mer popkorn igjen etter turen. Barna er 9 år og 13 år, begge gutter.

Ser noen tror at vi som tar med oss mat spiser veldig usunt/mye. Vi hadde forøvrig med oss kyllingpølser, grovt pølsebrød, grove baguetter, frukt og magert pålegg. Barna spiser til de er passe mett og det er ikke farlig å være sulten igjen til kvelds. Vi spiste god frokost før vi dro. To dager i dyreparken gjør ikke at man blir overvektig. Det er heller viktig å passe på de 363 andre dagene i året. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dere som ikke tør å sette igjen sekken utenfor mens dere kjører attraksjoner?

Sekken jeg har med meg når jeg drar på Hunderfossen er 10+ år gammel og ikke verdt mer enn max en hundrelapp. Oppi der er det 2-3 Imsdal-flasker (verdt 3 kr hver i pant), noen godt brukte håndklær, litt badetøy, en pakke plaster, og mat for en hundrelapp. Jeg vet ikke hvem som ville giddet å betale inngang til Hunderfossen for å stjele noe sånt altså - men HVIS det blir stjålet så er det ikke store summen jeg har mistet. 

Lommebok, mobil og bilnøkler har jeg selvfølgelig i en liten håndveske eller i lomma. 

Anonymkode: a28a4...c97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sett så opp til de som har med mat i parker og lignende, for det virker så planlagt og at de har alt på stell ❤️ Og det husker jeg også at jeg syntes da jeg var barn! 

Vokst opp i et hjem uten bil, så mye kollektivtrafikk på meg da vi skulle på ferie. Vi hadde i tillegg dårlig råd. Husker det var superstas å få vaffel på toget fra trillevogna, mens vi andre ganger hadde med vafler hjemmefra. Det hendte jeg var misunnelig på barn som fikk mat og stæsj fra tivoli og parker, men jeg kan aldri huske at jeg var sulten på slike steder og jeg har alltid syntes de som har hatt med seg egen mat har sett så "her er det en familie som har alt på stell" ut. 

Nå har jeg alltid med mat og drikke i sekken, som typisk frukt, energibarer, rundstykker, vann osv for å ta unna akutt sult,  pluss prøver å planlegge større måltider dersom det er mulig. Som for eksempel Hunderfossen, der det er mulig å grille. Der har vi alltid med grillmat for å ta middag eller lunsj der. Mattilbudet i parker er som regel dårlig og dyrt, så egentlig ikke noe å trakte etter. 

Siden dere skal reise sammen er det greit å ta en prat på forhånd for å avklare litt hvordan dere tenker med tanke på mat og annet. En av grunnene til at jeg alltid hadde noe på lur i sekken var at barna ble akutt sultne, urolige, sure osv og at det rett og slett var enklere å dra opp en banan eller litt vann enn å dra innom et spisested. 

Anonymkode: d41d8...e00

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er problemet ditt? Skriver du kun for å provosere ? 

Skriver man nedlatende, får man nedlatende svar 🤙

AnonymBruker
Skrevet
TomBombadil skrev (1 time siden):

Skriver man nedlatende, får man nedlatende svar 🤙

Jar ikke skrevet nedlatende til deg, du derimot…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...