Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere i Dyreparken/ Hunderfossen utenom overnatting og biletter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er i dyreparken nå. Vi bruker ikke så veldig mye penger i parken. Jentungen har 1000 kr i egne lommepenger. Har så langt ikke brukt noe. 

I går gikk det vel ca 500 kr til brus, is, popcorn til Sabeltann showet. Vi bor her og går tilbake å spiser lunsj. Middag har vi spist andre steder. Første kvelden spiste vi på Egon, i går på burger King og i dag skal vi spise på Big Horn. Det gjør at vi lander på ca 5000 kr for 4 dager. 

Sist vi var på hunderfossen brukte vi 1000 kr på 5 personer. 

Anonymkode: 71183...27d

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Familie på 4. Brukte godt under 1000 kr pr dag på Hunderfossen. Hadde med oss en del mat og drikke, men kjøpte litt mat, kaffi, is og er par små souvenirer. Forstår nesten ikke hvordan man skal klare å bruke 5000😅 Det trenger dere absolutt ikke! 

Anonymkode: 0b8f8...a96

• Liker 1
AnonymBruker

Hunderfossen hadde vi med all mat (grillet og hadde med lunsj) og drikke, men kjøpte oss en softis hver og minstemann fikk velge noen ting som ble rundt 300 kr til sammen (billigere enn i lekebutikk). Dyreparken er litt verre fordi det er lengre åpningstider og mangler grillemuligheter. Kjøpte noen souvenirer, men hadde allerede bestilt en del med rabatt på Dyreparken sine sider i forkant. Butikken ved siden av løvefremvisningen har mye tilbud så jeg ville gått dit for å se etter ting og tang. Tar med lunsj, snacks og drikke. Om vi spiser middag i parken er det 150-250 per person og drikker alltid vann til maten. Til forestillingen tar vi med egen snacks og drikke - spiser mat på utsiden og tar ting som det kommer. Det er masse å bruke penger på, men det betyr ikke at man skal kjøpe alt. Bruker lite penger på spill, men det her blitt ett og annet opp gjennom årene.

Anonymkode: 7151b...c2e

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor griller man i dyreparken? Er det gratis? må du kjøpe noe kull eller ta med noe annet enn mat? Det er jo veldig greit da!

Anonymkode: b5314...ee8

Ikke mulig å grille i Dyreparken.

Vi brukte ca 500,- på 2 voksne og 4 barn en dag på hunderfossen - var der fra åpning til stengetid. Vi tok med grillmat og leide gassgriller som er tilgjengelige der - så sparte mye på dette :) 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er det vanlig for dere som familie å bruke i en familiepark (utenom overnatting og billetter)? På mat, drikke, is, handling mv? Vi skal til Hunderfossen med en familie på fire som regner med å bruke 5000 på dette på to dager. Det er dessverre langt over vårt budsjett 😬

Anonymkode: d1089...d33

Vi var en dag i dyreparken. Valgte å ta oss råd til måltider der, i stedet for å pakke eget. Så det ble 3 måltider, pluss is/snacks og leker - 4500,-

2 voksne og 2 barn. 

Anonymkode: 33961...9e7

AnonymBruker

Vi var to dager i Dyreparken i somme, to voksne og barn på 3 og 7. Har ikke ført nøyaktig regnskap over hva vi brukte, men er ganske sikker på at det ikke gikk 5000 kr. Vi kjøpte ca. følgende:

- Middag begge dager (pizza for ca. 550 kr ene dagen, og burgere for ca. 850 andre dagen)

- Pølser ene dagen (2-300 kr)

- Is begge dager (kanskje til sammen 3-400 kr)

- Sukkerspinn ene dagen (50-100 kr)

- Et par kopper kaffe hver dag (150 kr?)

- En bamse til ene barnet (250 kr)

- En sabeltann-medalje (50 kr)

- Et bilde fra tømmerrenna (100 kr)

- To bøker (400 kr?)

Så kanskje 2500-3000 på to dager. Og da syns jeg ikke vi begrenset oss. Spiste frokost før parken og hadde med oss litt lunsj, mest fordi vi ikke er interessert i å bruke tid på to kjøpte måltider inne i parken.

Anonymkode: 035ed...b93

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Familie på 4. Brukte godt under 1000 kr pr dag på Hunderfossen. Hadde med oss en del mat og drikke, men kjøpte litt mat, kaffi, is og er par små souvenirer. Forstår nesten ikke hvordan man skal klare å bruke 5000😅 Det trenger dere absolutt ikke! 

Anonymkode: 0b8f8...a96

Null problrm å bruke 5000 i feks Dyreparken om man er flere. 

Anonymkode: c4ba4...765

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi brukte 0 kr. Hadde med egen mat, sa og til ungene dere får ingenting i suvenir butikkene fordi der er det mye høyere pris en ellers. Ungene hadde fått 400 kr til å kjøpe ting for selv fra besteforeldre.  Og det brukte de på utsiden av omeråde

Anonymkode: 60579...b38

Stjal dere mat fra butikken da?

• Liker 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For vår del så er det uaktuelt å ra med mat i Dyreparken så vi kjøper mat , drikke og de dår kjøpe seg en ting eller tin, så da går det litt penger. 

Anonymkode: c4ba4...765

Hvorfor er det uaktuelt?

Lizard skrev (3 timer siden):

5000 kr i lommepenger på to dager er ikke urealistisk hvis man skal ha to måltider, drikke, is og litt snacks i parken hver dag.  

Jeg synes det er skikkelig kjipt å måtte ha med seg en svett matpakke i parker. Hadde nok av det da jeg var barn, og det var skikkelig dritt å aldri kunne få kjøpe mat. Både Dyreparken og Hunderfossen har jo fått noen ganske gode alternativer til junkfood.

Hvorfor må det være en svett matpakke?

• Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser folk i alle parker dra med seg store sekker og vogner med mat og drikke. Kan ikke forstå at de orker. Varmt og fint og fullpakka. Hvordan kan dere være med barna på ting? Må vel passe på alt?

Men om det er det som må til for det er jo veldig dyrt å kjøpe mat og ting i parken, den forstår jeg. Men hva med å ha det i bilen og ta en liten tur ut og spise før parken og midt i?

Må være slitsomt å drasse på alt?

Eller kjøpe en stor pizza til 200kr og dele så får alle litt mat uten å være stappa for å kunne gå mer rundt. Spise mer senere.Ta med noen bananer så kan man utsette litt.

Anonymkode: b5314...ee8

Altså, klarer ikke en voksen person å gå med en sekk med litt mat og drikke en hel dag? Jeg er ikke en garvet friluftsmann, men jeg kan gå med fullpakket 65-literssekk en hel dag uten problem.

Passe på alt? Det er helt trygt å sette fra seg sekken ved en attraksjon.

Dra ut av parken for så å dra tilbake? Og betale dobbel parkering slik at vinninga går opp i spinninga det eller?

Jeg tror ikke du har barn.

• Liker 2
AnonymBruker
TomBombadil skrev (1 minutt siden):

Altså, klarer ikke en voksen person å gå med en sekk med litt mat og drikke en hel dag? Jeg er ikke en garvet friluftsmann, men jeg kan gå med fullpakket 65-literssekk en hel dag uten problem.

Passe på alt? Det er helt trygt å sette fra seg sekken ved en attraksjon.

Dra ut av parken for så å dra tilbake? Og betale dobbel parkering slik at vinninga går opp i spinninga det eller?

Jeg tror ikke du har barn.

Nei. Og vi har bleiebarn i tillegg løpe frem og tilbake bilen hver gang en trenger bleier, våtservietter, et barn trenger drikkeflaske, eller påfyll av noe.. nei huff da hadde det ikke blitt mange attraksjoner, men løping frem og tilbake! 

Anonymkode: 072e9...ea8

• Liker 3
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Og vi har bleiebarn i tillegg løpe frem og tilbake bilen hver gang en trenger bleier, våtservietter, et barn trenger drikkeflaske, eller påfyll av noe.. nei huff da hadde det ikke blitt mange attraksjoner, men løping frem og tilbake! 

Ja, det er en helt merkelig tankegang. Så fort man får barn, så blir man vant til å drasse med seg masse rart uansett hvor man går. Bare vi skal på hytta til svigers i to netter har vi jo med oss like mye som om vi skulle vært der i tre uker!

Har man småbarn, så har man også med en vogn. Denne er gull å ha en kjølebag i. Kjøpte meg god dagstursekk da jeg ble far nettopp av den grunnen at man må ha med seg ting, og jeg ikke orker å ha vondt i ryggen pga dårlig sekk.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker

To voksne og to barn. En treåring og en baby. Brukte ca 1200kr per dag i Dyreparken. Hadde med egen mat, men kjøpte is, sukkerspinn og slush. Ellers brukte vi mest kaptein sabeltann utstyr i butikkene der. Samme priser som i lekebutikkene.

Anonymkode: 1a95a...13c

AnonymBruker
TomBombadil skrev (11 minutter siden):

Ja, det er en helt merkelig tankegang. Så fort man får barn, så blir man vant til å drasse med seg masse rart uansett hvor man går. Bare vi skal på hytta til svigers i to netter har vi jo med oss like mye som om vi skulle vært der i tre uker!

Har man småbarn, så har man også med en vogn. Denne er gull å ha en kjølebag i. Kjøpte meg god dagstursekk da jeg ble far nettopp av den grunnen at man må ha med seg ting, og jeg ikke orker å ha vondt i ryggen pga dårlig sekk.

Vi har kjøpt oss en «kjølesekk» og stapper vogna full av bleier og drit 😁

Var en uke på ferie nå og det ser jo ut som vi skal flytte 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Gipetto skrev (4 timer siden):

Vi reiste langveis fra med fly, og bodde tre netter i safaritelt. Vi hadde ikke bil eller vogn med, så vanskelig å komme seg rundt til matbutikk for å handle. Vi hadde frokost på hotellet, og der smurte vi matpakke til begge ungene. Ble gjerne en is eller to mellom lunsj og middag, middagen spiste vi i parken. Vi endte vell opp med ca 5000,- (da inkludert fult tante Sofie kostyme til begge to). 

Det går busser mellom Dyreparken og Kr.sand hele tiden, og disse går via Sørlandsparken. Sørlandsparken ligger ca en km fra Dyreparken. Er såre enkelt å slenge seg på en buss, storhandle i Sørlandsparken, for så å slenge seg på en buss tilbake til Dyreparken. 

Jeg skjønner at det for enkelthetens skyld er lettest å kjøpe alt innenfor parkområdet. Men hvert år hører jeg småbarnsforeldre syte over hvor dyrt det er å feriere i Dyreparken, uten at de løfter en finger for å gjøre det billigere. Man MÅ ikke bo inni parken, er nok airbnb's, hoteller og campingplasser å bo på i og rundt Kristiansand. Man MÅ ikke kjøpe kostyme og dilldall inni parken, sånt stæsj får man kjøpt på lekebutikken til halve prisen 1 km unna. Man MÅ ikke ha alle måltider inni parken, man kan da fint, med bittelitt kreativitet, nyte nydelige medbrakte måltider der inne. For oss som bor i Kristiansand ville det blitt sinnsykt dyrt å være i Dyreparken dersom vi hadde veltet oss rundt i restauranter og suvenirer hver gang vi hadde vært innom parken. Vi går i parken som om det er en fjelltur vi skal på: pakket opp med sekk med mat og klær og bleier. Og eventuelle kostymer er innkjøpt på forhånd til en mye billigere penge, og gitt i bursdagsgave/julegave. 

Har man god råd så er det jo bare å velte seg rundt, men mitt inntrykk er at det er folk som IKKE har god råd som klager over at det er for dyrt å feriere i Dyreparken. Vil si at disse menneskene neppe prøver å finne økonomiske løsninger på ting.

Anonymkode: 22826...cfd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...