AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #21 Skrevet 24. juli 2024 Vi var i Hunderfossen en gang om vinteren, da kjøpte vi noe vafler og det var det egentlig. Så kanskje 200 kr. Det blir mer i dyreparken, der kjøper vi ofte drikke og snacks og is til barna, og vi kjøper også leketøy i butikken og spiller i tivolli. Alt i ett kanskje opp mot 1000-1500 kroner. Men for vår del er turene til Dyreparken alltid billigere fordi vi overnatter på hytta og kjører frem og tilbake samme dag. Sparer penger på overnatting. Pluss at vi kan gjøre det hvert år, så vi har ikke press på oss å gjøre mest mulig på en dag.. Anonymkode: e7be9...910
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #22 Skrevet 24. juli 2024 Ser folk i alle parker dra med seg store sekker og vogner med mat og drikke. Kan ikke forstå at de orker. Varmt og fint og fullpakka. Hvordan kan dere være med barna på ting? Må vel passe på alt? Men om det er det som må til for det er jo veldig dyrt å kjøpe mat og ting i parken, den forstår jeg. Men hva med å ha det i bilen og ta en liten tur ut og spise før parken og midt i? Må være slitsomt å drasse på alt? Eller kjøpe en stor pizza til 200kr og dele så får alle litt mat uten å være stappa for å kunne gå mer rundt. Spise mer senere.Ta med noen bananer så kan man utsette litt. Anonymkode: b5314...ee8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #23 Skrevet 24. juli 2024 Sist vi var i dyreparken kjøpte vi en is hver og en kaffe tror jeg. Hadde med mat og drikke. Spiste middag på Sørlandssenteret på kvelden. Brukte kanskje 200kr? Gangen før der kjøpte vi mat i dyreparken og den var kort og greit for dyr i forhold til kvaliteten. Da brukte vi nok 1000-1500kr. Anonymkode: fc0e2...715
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #24 Skrevet 24. juli 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det vanlig for dere som familie å bruke i en familiepark (utenom overnatting og billetter)? På mat, drikke, is, handling mv? Vi skal til Hunderfossen med en familie på fire som regner med å bruke 5000 på dette på to dager. Det er dessverre langt over vårt budsjett 😬 Anonymkode: d1089...d33 Ville brukt rundt 1000 kanskje. Ta med egen mat, dere kan jo ikke "regne med å bruke 5000", hvis det samtidig er langt over budsjettet deres. Anonymkode: cb365...042
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #25 Skrevet 24. juli 2024 I dyreparken kjøpte vi rimeligere alternativer til lunsj. De selger hot dog og lapper feks. Noe barna elsker. Å spise det til lunsj i ferien tenker jeg er helt innafor. Spiser god og mettende frokost først. Våre barn fungerer med det. Forstår at noen barn trenger annen kost til lunsj. Til middag har vi vel lagt på 7-800kr dagen i parken. Og så ble det gjerne drikke, is, kaffe. Hvis man viser at man tidligere har kjøpt fullpris kaffe samme dag så får man ny for 15kr mener jeg. Det går selvfølgelig fint an å ta med egen mat i parken. Ville likevel planlagt at det kom til å gå litt penger i is hvertfall. Eller en pepperkake fra bakeriet i hakkebakkeskogen eller bolle fra bakeriet i Kardemommeby. Anonymkode: d2635...b69 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #26 Skrevet 24. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser folk i alle parker dra med seg store sekker og vogner med mat og drikke. Kan ikke forstå at de orker. Varmt og fint og fullpakka. Hvordan kan dere være med barna på ting? Må vel passe på alt? Anonymkode: b5314...ee8 Man ender opp med å drasse på en del ting uansett. Barna vil ha leker i shoppen, om barn er små, må du uansett ha skift og bleier. Men dyreparken, det kan også plutselig begynne å regne når som helst, eller blir plutselig veldig varmt. Du ender opp med å drasse på regnjakker eller gensere til unger uansett. Quote Men om det er det som må til for det er jo veldig dyrt å kjøpe mat og ting i parken, den forstår jeg. Men hva med å ha det i bilen og ta en liten tur ut og spise før parken og midt i? Anonymkode: b5314...ee8 Det er ikke så veldig dyrt, det er heller problematisk med kombinasjon av pris + kvalitet. Når du må betale 89 kroner for en vanlig Gilde wienerpølse + billigste pølse brød + liten jus. Det er ikke liten tur fra bilen, parkeringen er kjempelangt vekke, vi snakker minst 20 minutter å gå en vei. Quote Må være slitsomt å drasse på alt? Eller kjøpe en stor pizza til 200kr og dele så får alle litt mat uten å være stappa for å kunne gå mer rundt. Spise mer senere.Ta med noen bananer så kan man utsette litt. Anonymkode: b5314...ee8 Jada, slitsomt med barn i Dyreparken uansett egentlig. Det er ikke akkurat ferie for foreldrene. Det er en restaurant som serverer pizza i Dyreparken, der må man enten bestille bord på forhånd, eller stå i en times kø i påvente av plass. Pluss at den er ganske avsides, på enden av dyreparken. Jeg beklager, har du egentlig vært i Dyreparken i det hele tatt? Anonymkode: e7be9...910 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #27 Skrevet 24. juli 2024 2 dager i dyreparken forrige uke; sønnen min og jeg brukte totalt 600 kr på suvenirer, 100 kr på spill, og 300 kr på is, godis og kaffe. Hadde med matpakke begge dager. Syns det ble en helt ok sum, følte ikke at jeg sa nei til noen av ønskene hans. Men hadde vi kjøpt mat og alle de andre suvenirene de frister med, så kunne vi sikkert brukt 10 ganger mer! Anonymkode: 21555...ee4 2
Sirah Skrevet 24. juli 2024 #28 Skrevet 24. juli 2024 Litt spent på hvordan de dere skal reise med har planlagt å bruke 5000kr inne i parken(e)? Skal de raide parken for alle suvenirene de har? Jeg har vært f.eks i Dyreparken flere ganger. Spis en god frokost dere kan gå en god stund på. Maten i parken er dyr, ha noe smått i vesken dere kan spise på som mellommåltid dersom dere ønsker å spise i parken. Jeg ville heller spist på utsiden av parken når dere var ferdige for dagen og heller hatt niste med i vesken, men det er meg. Litt må dere regne på is, popcorn osv, men ikke all verdens. Suvenirer kan man gjøre så dyrt eller billig som man vil. Man MÅ ikke kle opp ungen i fult sabeltannkostyme for å være i Dyreparken. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #29 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man ender opp med å drasse på en del ting uansett. Barna vil ha leker i shoppen, om barn er små, må du uansett ha skift og bleier. Men dyreparken, det kan også plutselig begynne å regne når som helst, eller blir plutselig veldig varmt. Du ender opp med å drasse på regnjakker eller gensere til unger uansett. Det er ikke så veldig dyrt, det er heller problematisk med kombinasjon av pris + kvalitet. Når du må betale 89 kroner for en vanlig Gilde wienerpølse + billigste pølse brød + liten jus. Det er ikke liten tur fra bilen, parkeringen er kjempelangt vekke, vi snakker minst 20 minutter å gå en vei. Jada, slitsomt med barn i Dyreparken uansett egentlig. Det er ikke akkurat ferie for foreldrene. Det er en restaurant som serverer pizza i Dyreparken, der må man enten bestille bord på forhånd, eller stå i en times kø i påvente av plass. Pluss at den er ganske avsides, på enden av dyreparken. Jeg beklager, har du egentlig vært i Dyreparken i det hele tatt? Anonymkode: e7be9...910 De som har bleiebarn holder med en liten sekk? vann,bleier,vårservietter og noen bananer? Må man ha 100liter stor tursekk? Og de som ikke har bleiebarn klarer seg med enda mindre! Ja vi kjøpte lapskaus og pølse i brød til lunsj,1stor pizza (2store stykker til hver, gikk fort det å bestille det) og drakk vann. Så spiste vi middagen på kvelden etter parken. Har vært der flere ganger! Anonymkode: b5314...ee8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #30 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som har bleiebarn holder med en liten sekk? vann,bleier,vårservietter og noen bananer? Må man ha 100liter stor tursekk? Og de som ikke har bleiebarn klarer seg med enda mindre! Ja vi kjøpte lapskaus og pølse i brød til lunsj,1stor pizza (2store stykker til hver, gikk fort det å bestille det) og drakk vann. Så spiste vi middagen på kvelden etter parken. Har vært der flere ganger! Anonymkode: b5314...ee8 Brukte ikke mer enn 600-700kr 4 stykker, lunsj,pizza,is og bolle i kardemommeby! Anonymkode: b5314...ee8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #31 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brukte ikke mer enn 600-700kr 4 stykker, lunsj,pizza,is og bolle i kardemommeby! Anonymkode: b5314...ee8 Når folk må spise burgermenyer til 250+ pr person blir det fort dyrt. Er lov å ta en pølse feks en sånn plass! Anonymkode: b5314...ee8 1
Liljerød Skrevet 24. juli 2024 #32 Skrevet 24. juli 2024 Jeg er en av dem som prøver å bruke minst mulig. Gidder ikke blakke meg på overpriset drittmat i sånne parker. Sist jeg var på Tusenfryd hadde jeg pakket pastasalat i ulike pakninger, slik at det ikke blir uappetittelig i løpet av dagen. Det er lunsjen vår. I tillegg hadde jeg med kjeks og vannflasker som jeg fylte opp med vann ila dagen. Vi kjøpte is til alle fire, det kom på rundt 250 kr tror jeg. Barna får lommepenger som de selv disponerer til det de vil, og da blir det ikke mas om å få slush osv. Da vurderer de selv om de vil bruke lommepengene sine på slush eller suvernierer eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #33 Skrevet 24. juli 2024 I Hunderfossen hadde vi med kjølebag med lunsj, grillmat, snacks og drikke. Det er et eget område med griller, helt supert å grille middag fremfor å kjøpe varmmat i parken. Kjøpte hver vår is. Ingen suvenirer. Brukte vel rundt av 200 kr per dag. Familie på 5 stk. Anonymkode: 1f530...aaf
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #34 Skrevet 24. juli 2024 Vi bodde inne i Dyreparken i fjor og da ble det jo til at vi kjøpte mat inne i parken og min opplevelse er ofte at det er veldig dyrt og jeg synes ikke det var så mye god mat. Mulig jeg er sær.. I år skal vi til Hunderfossen og klok av skade så tar vi med matpakke. For min del handler det like mye om at jeg orker ikke å spise mat som er sånn halvveis god hele dagen og at jeg er lei av å bruke masse penger på det. Men is og kanskje noe godteri blir det sikkert kjøpt. Anonymkode: d0550...8e1
Luckiness Skrevet 24. juli 2024 #35 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Man ender opp med å drasse på en del ting uansett. Barna vil ha leker i shoppen, om barn er små, må du uansett ha skift og bleier. Men dyreparken, det kan også plutselig begynne å regne når som helst, eller blir plutselig veldig varmt. Du ender opp med å drasse på regnjakker eller gensere til unger uansett. Det er ikke så veldig dyrt, det er heller problematisk med kombinasjon av pris + kvalitet. Når du må betale 89 kroner for en vanlig Gilde wienerpølse + billigste pølse brød + liten jus. Det er ikke liten tur fra bilen, parkeringen er kjempelangt vekke, vi snakker minst 20 minutter å gå en vei. Jada, slitsomt med barn i Dyreparken uansett egentlig. Det er ikke akkurat ferie for foreldrene. Det er en restaurant som serverer pizza i Dyreparken, der må man enten bestille bord på forhånd, eller stå i en times kø i påvente av plass. Pluss at den er ganske avsides, på enden av dyreparken. Jeg beklager, har du egentlig vært i Dyreparken i det hele tatt? Anonymkode: e7be9...910 20min å gå fra parkering? Vi har vært på parkering langt unna. Men det tar ikke mer enn 5min å gå. Hvor har dere parkert?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #36 Skrevet 24. juli 2024 Pleier å ta med pølser som vi griller, så gir vi barna 200 kr eller noe som de kan bruke selv på det de vil. Som oftest en is og en suvernir 😊 så si 500 kr da kanskje 😊 Anonymkode: 4f5c1...acd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #37 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er det vanlig for dere som familie å bruke i en familiepark (utenom overnatting og billetter)? På mat, drikke, is, handling mv? Vi skal til Hunderfossen med en familie på fire som regner med å bruke 5000 på dette på to dager. Det er dessverre langt over vårt budsjett 😬 Anonymkode: d1089...d33 På Hunderfossen trenger man strengt tatt ikke bruke noen ting utenom billettene. Hvis dere skal kjøpe mat der så koster det jo sikkert litt, men ikke 5000! Ser utfordringen med familie som kanskje kjøper mye ting til barna sine, og dine ikke får. Kanskje barna deres kan få feriepenger som de kan kjøpe det de vil for på hele turen eller noe slikt? Anonymkode: 072e9...ea8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #38 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På Hunderfossen trenger man strengt tatt ikke bruke noen ting utenom billettene. Hvis dere skal kjøpe mat der så koster det jo sikkert litt, men ikke 5000! Ser utfordringen med familie som kanskje kjøper mye ting til barna sine, og dine ikke får. Kanskje barna deres kan få feriepenger som de kan kjøpe det de vil for på hele turen eller noe slikt? Anonymkode: 072e9...ea8 Man kan grille på Hunderfossen forresten! Så dere kan ta med grillmat. Anonymkode: 072e9...ea8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #39 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pleier å ha med matpakke og vann, men kjøpe is. Isen er ikke billig, så blir fort 150 for oss fire. Jeg tenker forventningsavklaring med barna er viktig. Kan lett bli misunnelse når den andre familien planlegger å bruke så mye. Tror jeg hadde pakka ekstra god matpakke og snack barna er ekstra glad i., Og gjort et unntak og kjøpt en liten suvenir til barna, i tillegg til en is. Men bestemt sum på suveniren på forhånd. F.eks 200 per barn. Når man går inn i butikkene i slike parker er det lett å få lyst på alt, og prislappene er høye. Hvis dere har to barn og kjøper suvenir en dag og is begge dager, bør dere finholde dere under 800 kr totalt. Og så koster selvsagt matpakka noe også. Håper dere får en fin tur! Anonymkode: d6fbb...21f 150 for fire stykker er da ikke dyrt. Anonymkode: f7b00...361
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #40 Skrevet 24. juli 2024 Lizard skrev (2 timer siden): 5000 kr i lommepenger på to dager er ikke urealistisk hvis man skal ha to måltider, drikke, is og litt snacks i parken hver dag. Jeg synes det er skikkelig kjipt å måtte ha med seg en svett matpakke i parker. Hadde nok av det da jeg var barn, og det var skikkelig dritt å aldri kunne få kjøpe mat. Både Dyreparken og Hunderfossen har jo fått noen ganske gode alternativer til junkfood. Var i Dyreparken for 3 år siden. Den første dagen hadde vi med oss deilige, hjemmelagede wraps og drikke. Pakket i kjølebag med kjøleelememter. Dag 2 hadde vi kun med lunsj, og kjøpte middag i parken. Middagen vi kjøpte var en gedigen nedtur, og alle var enige (også barna) om at det hadde vært mye, mye bedre om vi hadde tatt med mat. Neste gang vi skal i park, blir det helt klar medbrakt mat. Anonymkode: 9b5e7...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå