Gå til innhold

Forloveden min skjulte at han fikk et barn som ung

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ut nå etter 4 år sammen at mannen i mitt liv ble far når han var yngre. Han har Ingen kontakt med barnet.

Han har skjult dette for meg hele tiden.  Jeg ser på det som et stort svik og en løgn.  Stor løgn Han har holdt skjult for meg så lenge!  Jeg tar det veldig hardt. Og er så såret, fordi vi deler absolutt alt og har et så tett bånd og elsker hverandre så høyt!  Jeg er veldig opptatt av ærlighet og tillit og jeg trodde VIRKELIG at vi delte ALT!  

Hva hadde dere følt/tenkt?  Overdriver jeg litt?

Anonymkode: 167cb...3a2

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du ovrdriver, det er tillitsbrudd. Det hadde endra mitt syn på han hvis jeg hadde funnet ut at han har en unge han ikke tar vare på.

Anonymkode: 2809f...9f1

• Liker 26
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fant ut nå etter 4 år sammen at mannen i mitt liv ble far når han var yngre. Han har Ingen kontakt med barnet.

Han har skjult dette for meg hele tiden.  Jeg ser på det som et stort svik og en løgn.  Stor løgn Han har holdt skjult for meg så lenge!  Jeg tar det veldig hardt. Og er så såret, fordi vi deler absolutt alt og har et så tett bånd og elsker hverandre så høyt!  Jeg er veldig opptatt av ærlighet og tillit og jeg trodde VIRKELIG at vi delte ALT!  

Jeg hadde dratt min vei.

Mannen i ditt liv i dag, er nok en eks i morgen og ikke nødvendigvis mannen for fremtiden.

Når noe slikt skjules, hva annet er man i stand til? 

Anonymkode: 2417a...dda

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig å takle.

Men tenker også på at han ble påtvunget et barn og antagelig har slitt mye med det. Han har sikkert tildels fortrengt det faktum at du må vite om det. Sannsynligvis gruet seg forferdelig til utfallet og det hadde han jo rett i.

Han lider sikkert han og.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde nok ødelagt bildet mitt av han. En ting er løgnen. Det andre er at han har et barn han ikke har interesse av å bli kjent med. Betaler han engang barnebidrag? 

Ville ikke fått barn med han gitt. Han er allerede en dårlig far nå 

Anonymkode: bedf4...3c4

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at det er vanskelig å takle.

Men tenker også på at han ble påtvunget et barn og antagelig har slitt mye med det. Han har sikkert tildels fortrengt det faktum at du må vite om det. Sannsynligvis gruet seg forferdelig til utfallet og det hadde han jo rett i.

Han lider sikkert han og.

Utfallet hadde nok vært helt annerledes hvis han ikke hadde venta 4 år med å fortelle det.

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde nok ødelagt bildet mitt av han. En ting er løgnen. Det andre er at han har et barn han ikke har interesse av å bli kjent med. Betaler han engang barnebidrag? 

👆🏻👆🏻👆🏻

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres veldig rart ut. Det er sikkert kjempesårt for ham, men at han aldri har nevnt det, på så mange år, det skurrer litt. Hvorfor har de ikke kontakt? Er det fordi barnemor ikke ønsker kontakt? Hvorfor ikke, hva har skjedd? Her må du grave. Hvorfor har han ikke krevd normalt samvær? Fedre har hatt mye rettigheter i mange år nå, så det må være en eller annen grunn til det. Det høres veldig rart ut.

Den eneste forklaringen jeg hadde akseptert her, er hvis barnemor er psykopat, og det hadde skadet barnet å forsøke å ha normalt samvær. Men husk på at de aller fleste psykopater vil si at den andre forelderen er psykopat, så det er umulig å finne ut av. Med mindre det finnes voldsdommer eller politijournaler som kan bevise at den ene eller den andre er sinnsyk.

Nei, hadde nok vurdert dette forholdet på nytt. Husk på at dette barnet har arverett, det betyr at den kjernefamilien du så for deg, hvor dine barn naturligvis arver egne foreldre, blir mye mer komplisert. Han må jo dele arven etter seg med en annen kvinnes barn.

Du burde også undersøke om ham har utestående barnebidrag. Det kan bety en stor gjeld, hvis han ikke har betalt dette i mange år, og egentlig var bidragspliktig. Så må du også tenke over at hvis han ikke er bidragspliktig nå, på grunn av for lav inntekt, så vil bidrag regnes ut fra felles inntekt om dere gifter dere eller får barn sammen. Det betyr i praksis at hvis du tjener godt, så ender du fort opp med å betale bidrag for den ungen han har fra før. Altså, han år jo bidraget i sitt navn, men de pengene blir jo minus på deres felles budsjett, og tjener han lite nok så må jo du stå for en større del av fellesutgiftene. Så rent økonomisk, er dette potensielt en kjip situasjon for deg.

Anonymkode: 984f7...c36

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Han har betalt barnebidrag hele livet til dette barnet.

Han er verdens beste og snilleste mann. 

Han er også en kjempe flink og dedikert far!

Så hanner ingen drittsekk eller tulling. Så problemet for min del er løgnen.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han fortalte meg dette fordi han nå ønsket å forsøke å ta opp kontakten med barnet, oppriktig angret seg, og var villig til å gjøre en stor innsats for å få en god relasjon til barnet - og hadde en noenlunde "god" grunn til at det ble som det ble, så kanskje, bare kanskje kunne jeg gitt ham en sjanse.

Om han ikke ønsket kontakt med barnet hadde forholdet blitt avsluttet der og da!

Anonymkode: e62bc...605

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kjempeflink og dedikert far? Haha, nei. Han er jo totalt fraværende for det barnet. Kunne knapt nok vært mindre dedikert. 

At dere har barn gjør dette til en enda verre smørje. Dine barn har halvsøsken de ikke vet om. 

• Liker 17
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er åpenbart ikke en kjempeflink og dedikert far til alle sine barn...

At du ikke bryr deg om det barnet han har valgt å la være å ha kontakt med, men er mer opptatt av løgnen mot deg, det viser vel at du og han begge er ganske egosentriske, etter min mening.

Har han planer om å ta opp kontakten med sitt første barn?

• Liker 13
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Utfallet hadde nok vært helt annerledes hvis han ikke hadde venta 4 år med å fortelle det.

Ja. Han har sikkert ikke turt å si det. Menn er feige og ofte forknytt.

Endret av Rotemor
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjempeflink og dedikert far? Haha, nei. Han er jo totalt fraværende for det barnet. Kunne knapt nok vært mindre dedikert. 

At dere har barn gjør dette til en enda verre smørje. Dine barn har halvsøsken de ikke vet om. 

Det føles ikke bra nei.

Men ja Verdens beste far for våre barn!

Vil ikke gå inn i alle detaljer her, men han fikk ikke vite om dette barnet før barnet var 3 år,  og moren ville ikke ha han i livet til barnet.  Han var ung og visste ikke hva han skulle gjøre, var sjokkert også selvfølgelig. Det ble som det ble da, og han er skamfull nå og angrer på alt.

Jeg dømmer han ikke.

Jeg spørr her mer om dere hadde klart å tilgi/glemme løgnen?  

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde blitt jævli skuffa og lurt på hvorfor i all verden han ikke er involvert i barnet sitt liv! Hadde nok endret veldig syn på han , men tenker også det er viktig å komme til bunns i hvorfor han har skjult dette, og hvorfor han ikke har ansvar for barnet sitt. 

Hvor ung var han når han ble far? Tenker det er stor forskjell på om han var 15-16 år og 25.. Og hvorfor har han ikke gjort noe med dette i senere tid? 

Anonymkode: e4ba1...66a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er åpenbart ikke en kjempeflink og dedikert far til alle sine barn...

At du ikke bryr deg om det barnet han har valgt å la være å ha kontakt med, men er mer opptatt av løgnen mot deg, det viser vel at du og han begge er ganske egosentriske, etter min mening.

Har han planer om å ta opp kontakten med sitt første barn?

Uff at man kan sitte slik å dømme fremmede og slenge dritt ut av seg!

Jeg nevner ikke hele min livshistorie og alle mine tanker og følelser her og nå i ett innlegg kjære deg!  

I akkurat dette innlegget lurte jeg på hvordan andre hadde taklet den løgnen.  

Hva jeg synes om dette andre barnet har jeg da ikke sagt ett eneste pip om, har jeg det? Nei!  Så hold dritten din inni deg selv du😐

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han var hel ved på alle andre måter, så ja, jeg hadde tilgitt. Vi gjør alle feil. Sannsynligvis ble det vanskeligere og vanskelige å fortelle det, ettersom tiden gikk. 

Anonymkode: 46acf...85b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det føles ikke bra nei.

Vil ikke gå inn i alle detaljer her, men han fikk ikke vite om dette barnet før barnet var 3 år,  og moren ville ikke ha han i livet til barnet.  Han var ung og visste ikke hva han skulle gjøre, var sjokkert også selvfølgelig. Det ble som det ble da, og han er skamfull nå og angrer på alt.

Jeg dømmer han ikke.

Jeg hadde tilgitt!

Ikke lett når han har blitt holdt utenfor fram til barnet var 3 år.

Skjønner godt at det har vært vanskelig for han å fortelle deg om det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde tilgitt!

Ikke lett når han har blitt holdt utenfor fram til barnet var 3 år.

Skjønner godt at det har vært vanskelig for han å fortelle deg om det.

Takk.  Ja jeg har forståelse selvfølgelig. 

Men det er veldig vondt å få noe slikt kastet på seg plutselig. 

Veldig uvirkelig. 

Spesielt når forholdet vårt er ufattelig sterkt og tett.

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det føles ikke bra nei.

Jeg dømmer han ikke.

Jeg tror du må tilgi. Elsker du ham så tilgir du.

Jeg hadde gjort det.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...