Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann på 15året. Vi har tre barn, hus og bil sammen. Den vanlige historien. Frem til nå har vi igrunn hatt det ganske fint sammen og vært samkjørte i det meste. De siste årene merker jeg at noe har endret seg. Mulig hos meg? Det siste året har jeg vært veldig sliten mentalt. Jeg blir veldig sliten av jobb for tiden, og etter en helg er jeg helt utslitt pga hjemmesituasjonen. Har fri i turnusen min hver mandag, sånn at jeg kan fikse huset etter helga og før uka, men siste månedene har jeg kun klart å ligge utslitt på sofaen den dagen.. Må hente meg inn etter helga og før en uke med vanskelig jobb. 

Noe av grunnen til at jeg er sliten hjemme, er mannen og hans negative syn på alt og at vi må gjøre det han vil... Feks så må vi finne på noe hele helga. Det går i 100 hele dagen. Først shopping (vindusshopping pga penger) i mange timer på lørdagen, på.kvelden er det middag (gjerne med vennepar) med musikk og "kos". Søndagen er det tur med ungene. Gjerne fotballbanen fra 10-14, så skogstur, så ut å spise på kvelden. Hvis ikke jeg er med på dette, så er jeg sur, egoistisk, dårlig mor og lat. Så jeg biter tenna sammen for husfredens skyld.

Hver dag snakker han dritt om naboer, venner, folk vi kjenner. Har jeg møtt noen på butikken og smalltalket med de, kan han sitte i timesvis å analysere alt jeg sa (feil) og burde sagt. Og hvor idioter de er.. Har vi vært med venner, kan han sitte timesvis å snakke om alt det dumme de sa og hvor mye dumt jeg sier.. Jeg sier alltid noe feil, og alt må snakkes om i mange timer. Gjør jeg en liten feil i noe jeg gjør (feks matlaging, husarbeid) så kan han vri det til at jeg provoserer han med vilje og gjør det kun for å såre han... og kan like gjerne bare kaste den maten, eller glasset som veltet. Det er så mange sånne episoder og jeg vet ikke lengre hva jeg gjør rett eller galt. Er sliten av å alltid måtte huske alle "reglene" han lager på alt mulig og hva som gjør han sur.... 

Tenkte kanskje parterapi kan være noe, for da kan jeg få hjelp til å få vite nøyaktig hva jeg gjør galt og hvordan fikse det.. Men syns det er ett stort steg å ta, føler jeg feiler i forholdet. Jeg prøver så godt jeg kan, men det er aldri godt nok.. 

Er det noen som har fått god hjelp av parterapi, eller har noen gode råd til hvordan jeg kan bedre dette? 

Anonymkode: b6b5c...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...