AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Hei! Jeg overdriver kanskje dette, men jeg syntes dette var litt trist. Jeg er tante og fadder til niesen min på 9 år. Da hun ble døpt fikk hun et smykke og en liten «bamsebibel». Sistnevnte er en liten søt bibel for barn. Da jeg tilfeldigvis møtte på søsteren min da hun hadde stand på en bruktbutikk ser jeg bamsebibelen niesen min fikk av meg til dåpen. Da hun så at jeg så den sa hun unnskyldende: «Hun er jo for stor for den nå». Jeg syntes dette var trist, den var tross alt en dåpsgave og tar heller ikke store plassen. Når forholdet til søsteren min og meg i tillegg ikke er så godt så kjente jeg at dette føltes litt verre. Anonymkode: c8cb9...8bf 3 16 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Jeg synes du overdriver noe grasalt ja. Med mindre dere er veldig kristne begge to, synes jeg barnebibel er en kjip gave altså. Lese bibelen for barn? Eh, ja mulig det er vanlig for noen. Smykket tar de nok vare på. Anonymkode: 4d4c4...b0e 31 8
Daria Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Hun har jo rett - den var for småbarn og har ingen nytte for 9-åringen nå. Hadde det vært smykket kunne jeg forstått deg, men man kan ikke ta vare på alt barn vokser fra bare av sentimentale grunner. 11 2 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Jeg skjønner deg. Synes det hørtes ut som en fin, livsvarig gave som niesen din kanskje ville satt pris på å ha som voksen. Unødvendig. Anonymkode: 944f0...1f0 15 2 11
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Jeg overdriver kanskje dette, men jeg syntes dette var litt trist. Jeg er tante og fadder til niesen min på 9 år. Da hun ble døpt fikk hun et smykke og en liten «bamsebibel». Sistnevnte er en liten søt bibel for barn. Da jeg tilfeldigvis møtte på søsteren min da hun hadde stand på en bruktbutikk ser jeg bamsebibelen niesen min fikk av meg til dåpen. Da hun så at jeg så den sa hun unnskyldende: «Hun er jo for stor for den nå». Jeg syntes dette var trist, den var tross alt en dåpsgave og tar heller ikke store plassen. Når forholdet til søsteren min og meg i tillegg ikke er så godt så kjente jeg at dette føltes litt verre. Anonymkode: c8cb9...8bf Er din søster personlig kristen? Anonymkode: c954e...6b1 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Støtter deg. Gir ikke bort slike dåpsgaver. Anonymkode: aa9b5...c59 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes du overdriver noe grasalt ja. Med mindre dere er veldig kristne begge to, synes jeg barnebibel er en kjip gave altså. Lese bibelen for barn? Eh, ja mulig det er vanlig for noen. Smykket tar de nok vare på. Anonymkode: 4d4c4...b0e Enig. Ville blitt rimelig fornærma om noen hadde gitt noen i husholdningen en bibel... spesielt om det var søsteren min som ga den 🤢 Anonymkode: 2fd5f...985 16 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 Forstår deg, samtidig forstår jeg henne og. Minimalisme er mer og mer «inn» og folk kvitter seg med unødvendige ting de ikke bruker. Det er tross alt bare en ting. Anonymkode: 49a4d...590 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Skrevet 23. juli 2024 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Man gir ikke bort/selger dåpsgaver Man er forpliktet til og beholde alt mulig potensielt «skrot» altså? Bibelen har vel gjort sin misjon for dette barnet. Er slik tankegang som gjør at det hoper seg opp i kjeller og loft. Er faktisk usunt for sjela. Anonymkode: 49a4d...590 31 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Skrevet 23. juli 2024 Skulle vi tatt vare på alt ungene får i gaver så hadde huset vært fult med ting som ikke blir brukt.. Bibelen her ble uansett revet i fillebiter av 2 åringen, var sikkert dumt å la den stå fremme så hun kunne lese i den? Hadde det vært bedre at den lå bortgjemt i en skuff? Anonymkode: 04056...3ff 6 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #12 Skrevet 23. juli 2024 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Man gir ikke bort/selger dåpsgaver Man kaster dem i bosset. De tinngreiene man får til dåp. WTF. Anonymkode: 4f4e9...f12 7 1
Clearpath Skrevet 23. juli 2024 #13 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg skjønner deg. Synes det hørtes ut som en fin, livsvarig gave som niesen din kanskje ville satt pris på å ha som voksen. Unødvendig. Anonymkode: 944f0...1f0 Skulle vi tatt vare på alt ungene kunne satt pris på som voksen måtte vi kjøpt dem to hus og leid 8 conteinere. 11 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #14 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kaster dem i bosset. De tinngreiene man får til dåp. WTF. Anonymkode: 4f4e9...f12 Jeg sa tydelig i fra til familien at akkurat sånne ting ønsker vi IKKE for det blir lagt i en kasse på loftet og samle støv 😂😂 Anonymkode: 04056...3ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #15 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er din søster personlig kristen? Anonymkode: c954e...6b1 Ja. Ts Anonymkode: c8cb9...8bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #16 Skrevet 23. juli 2024 Clearpath skrev (1 minutt siden): Skulle vi tatt vare på alt ungene kunne satt pris på som voksen måtte vi kjøpt dem to hus og leid 8 conteinere. Jeg snakker ikke om alle gaver, men føler dåpsgaver er noe spesielt. Hun er i tillegg deres eneste barn og jeg eneste tante. Ts Anonymkode: c8cb9...8bf 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #17 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enig. Ville blitt rimelig fornærma om noen hadde gitt noen i husholdningen en bibel... spesielt om det var søsteren min som ga den 🤢 Anonymkode: 2fd5f...985 Hun er kristen og jeg er kristen. Ts Anonymkode: c8cb9...8bf 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #18 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kaster dem i bosset. De tinngreiene man får til dåp. WTF. Anonymkode: 4f4e9...f12 😂😂😂 Anonymkode: 49a4d...590
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #19 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker ikke om alle gaver, men føler dåpsgaver er noe spesielt. Hun er i tillegg deres eneste barn og jeg eneste tante. Ts Anonymkode: c8cb9...8bf Har du sett hvor mye greier man får i dåpsgaver? Ungen min har brukt 2 av gavene, alt annet er totalt uinteressant. (Dukke, smykker i sølv (sikkert 10 forskjellige), puslespill som ble brukt som biteleke, bibel ble revet i stykker og tygd på, avstøpning til hånd og fotavtrykk (ikke noe jeg kommer til å henge opp på veggene i huset..), smykkeskrin for å oppbevare alle smykkene som barnet nekter å ha på seg og som snart er for smått uansett.. Det mest fornuftige vi fikk var matboks og termos. Anonymkode: 04056...3ff 4 1
Clearpath Skrevet 23. juli 2024 #20 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakker ikke om alle gaver, men føler dåpsgaver er noe spesielt. Hun er i tillegg deres eneste barn og jeg eneste tante. Ts Anonymkode: c8cb9...8bf Våre barn fikk eskevis til dåp og konfirmasjon. Alt ble brukt, og det som står lagret er smykker og ting som ikke har vært i bruk. Hjemmelaget gyngehest ol ble gitt videre så andre barn vår nytte av det. Når jeg selv flyttet hjemmefra kastet jeg alt bortsett fra bilder og fotobøker, smykker og en vase. Er så glad jeg kunne starte på nytt uten masse rask i baggasjen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå