Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Gjøvik pga. studier. Er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan det er å bo der? Setter veldig pris på svar ;) Det er altså snakk om høyskolen i Gjøvik- Medie design. Hvis noe vet noe mer eksakt om studie så må dere bare fyre løs, ønsker alle slags tilbake meldinger!

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Pluss:

* Mjøsa

* Stort kjøpesenter

* Tja...

Minus:

* Verdens styggeste innkjøring til en by (Hunton fabrikker)

* Litt pregløst

Skrevet
Pluss:

* Mjøsa

* Stort kjøpesenter

* Tja...

Minus:

* Verdens styggeste innkjøring til en by (Hunton fabrikker)

* Litt pregløst

Har du bodd der selv?

Skrevet

Jeg hadde planer om å gå mediedesign på Gjøvik, men det ble ikke noe av, derfor bor jeg her litt sånn deltid, andre halvparten av tiden min tilbringes på andre siden av Mjøsa, så jeg er litt kjent i området.

Største plusset med Gjøvik er stoooort kjøpesenter som skal bli enda større, det blir vel ferdigstilt i april eller noe sånt, så da blir det vel 80 butikker + noen spisesteder tror jeg :)

Et oversiktlig sentrum der alt er lokalisert rundt Storgata, så sentrumskjernen er forholdsvis liten.

Det er mye billigere å bo i Gjøvik i forhold til nærliggende byer som Lillehammer og Hamar.

Høyskolen har fått nytt administrasjonsbygg med ny super kantine med ganske billig mat, den var vel ferdig i januar i år i følge typen som studerer der. Tidligere var ikke kantinene på høyskolen noe å skryte av.

Fjellhallen med svømmehall o.l ligger nært sentrum, så man slipper å gå langt i gokk.

Gode bussforbindelser med resten av området, fra Lillehammer er det lett å reise til resten av Norge :)

----

Minussiden er vel at du fort kan bli litt lei, for det er ikke en så kjempespennende by å bo i.

Jeg stortrives her og skulle ønske jeg kunne bo her et år til, vi hadde egentlig store planer om det, men nå har kjæresten fått tilbud om fast jobb i Oslo, så vi reiser dit..

Skrevet

Et pluss er at det er nært til Lillehammer og Hamar (om du skulle bli Gjøvik) har aldri bodd der selv, men på Lillehammer.. Gjøvikfolk skal være lettere å bli kjennet med har jeg hørt. Det er god kolektivt tilbud i kommunen.

Skrevet
Minus: Utelivet...

Jo, men så har Lillehammer veldig bra uteliv da ;) hadde i alle fall det for 4-5 årsiden :sjenert:

Skrevet

Lillehammer er bra ja, og forsåvidt Hamar på sommeren!

Skrevet

Takk for svar! Her var det mye nyttig å lese. Kom gjerne med flere innspill.

Skrevet

Er det noen av dere som har gått på Mediedesign og som kan anbefale det? Hvordan er det å gå der, og er det mulig å få jobb etterpå? :)

Skrevet

Og ettersom "alle har et sysjenbånn på Gjøøøøvik", skulle jeg tro at vi alle vil kunne finne oss til rette akkurat der :-D

Gjest LoisLane
Skrevet
Har du bodd der selv?

Gått på skole der ages ago. Bor ikke så langt unna (men foretrekker Lillehammer for å være helt ærlig. Ikke langt dit, da).

• 1 måned senere...
Skrevet
Minus: Utelivet...

sludder og tøv...

utelivet på gjøvik rocker!!!!

Gjest Fantus
Skrevet

Gjøvik er en fin by å bo i når man er student. Mye bra butikker på kjøpesentret, kinoen der er ok, lett å komme seg rundt i byen, kort å gå til det meste og bussene er stort sett i rute hvis man skal litt lengre. Studentmiljøet der er bra, og det hender at det skjer spennende ting på studenthuset der. Er flere bra steder å trene der, og det er billig å bo, hvertfall på studenthyblene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...