AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #21 Del Skrevet 24. juli 2024 Selvfølgelig må det være trist med spontanabort, men når man kommer litt videre så er det bedre i uke 5 enn uke 19 foreksempel ja ord-nazi jeg vet det ikke heter spontanabort i uke 19 Anonymkode: 8e5f0...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #22 Del Skrevet 24. juli 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig må det være trist med spontanabort, men når man kommer litt videre så er det bedre i uke 5 enn uke 19 foreksempel ja ord-nazi jeg vet det ikke heter spontanabort i uke 19 Anonymkode: 8e5f0...c31 Æææh nei, spontanabort I uke 5 kan vekke en akkurat like stor sorgreaksjon som alle andre tider... Det er ikke bare embryoet som er død, men samtidig også hele fremtid man har bygget seg opp i hodet. Hvis noen sliter med å bli gravide er det enda verre. Og noe av det mest sårende som folk kan si i den situasjonen er "men det var jo så tidlig, det er bare å prøve på nytt" eller lignende ting. Kondolanser er kanskje noe veldig formelt, men å vise medfølelse er ihvertfall lov! Og hvis man ikke har noe fint å si er det ofte bedre å holde kjeft. Anonymkode: 3912e...79e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #23 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig må det være trist med spontanabort, men når man kommer litt videre så er det bedre i uke 5 enn uke 19 foreksempel ja ord-nazi jeg vet det ikke heter spontanabort i uke 19 Anonymkode: 8e5f0...c31 Det heter faktisk spontanabort fram til uke 22. Anonymkode: 9076c...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #24 Del Skrevet 25. juli 2024 Jeg tror det spørs litt. Når jeg ble gravid første gang gikk jeg bare å «ventet» på at det skulle bli en spontanabort fordi jeg har hørt det er så vanlig. Jeg hadde nok blitt lei meg om det hadde skjedd, men vært forberedt. Hadde ønsket det skulle skje da av seg selv før de 12 ukene fremfor lenger ut i svangerskapet. Og jo senere, jo verre. Men kan tenke meg at sorgen er stor uansett hvilken uke om man f.eks har prøvd lenge og det endelig sitter, og man føler at «dette er kanskje eneste sjansen». Anonymkode: 15faa...8fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #25 Del Skrevet 25. juli 2024 Da jeg ble gravid og mistet første gangen hadde vi vært igjennom IVF i 3 år. At det ble oppdaget i uke 7 er kanskje tidlig, men det er noe ganske annet enn om man mister tidlig når man har holdt på noen måneder og har god tid med tanke på kvinnens alder. Anonymkode: 9f257...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #26 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg ble dritlei meg og sykemeldte meg ei uke da jeg mista i uke fem. Så personlig synes jeg du er lite medfølende. Det er et tap av en fremtid du begynte se for deg. Anonymkode: e7870...bea 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 15. august 2024 #27 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 11.27): Selvfølgelig må det være trist med spontanabort, men når man kommer litt videre så er det bedre i uke 5 enn uke 19 foreksempel ja ord-nazi jeg vet det ikke heter spontanabort i uke 19 Anonymkode: 8e5f0...c31 Det gjør det, sen spontanabort. Det er vondt å miste et ønsket svangerskap, hvorfor ikke bare anerkjenne at det er en sorg for mange? Spiller det en rolle om det er «bedre i uke 5 enn uke 19»? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå