AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg leste om to influencere som annonserte at de ble gravide med IVF, men hun begynte å blø etter et par uker. Jeg reagerer på at de har fått kondolanser, og tenker at det er vel litt drøyt når man er under 5 uker på vei? Eller er jeg ufin her? Anonymkode: 1ecb2...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Del Skrevet 23. juli 2024 Nei. Du er ikke ufin Anonymkode: d2756...1d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Del Skrevet 23. juli 2024 Teit.com Anonymkode: 6a5ca...159 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Del Skrevet 23. juli 2024 Kondolere for? Anonymkode: 67544...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 23. juli 2024 #5 Del Skrevet 23. juli 2024 Hvis de ønsket barnet så har de jo en sorg for livet som ikke ble.. 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Del Skrevet 23. juli 2024 Ufin er du jo ikke siden du bare har en mening om dette og ikke sier det direkte til dem det gjelder. Uempatisk derimot, ja! De har altså strevd med å bli gravide også mister de fosteret. Ikke sikkert de vil lykkes noen gang. Det er skikkelig trist for dem. Anonymkode: 96977...608 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Del Skrevet 23. juli 2024 Tenker at det er ikke nødvendigvis drøyt eller galt. Det må da vel være opp til hver enkelt hvordan de velger å uttrykke omsorg for noen som har mistet et svangerskap - uavhengig av hvor langt de er kommet. Personlig ville jeg ikke sagt kondolerer til noen i en slik situasjon, mens for andre blir det kanskje en "enkel" ting og si hvis de ikke vet hva de skal si ellers. Anonymkode: d67de...10a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg ville nok selv brukt andre ord, men kondolanse er jo bare en form for, sitat: «uttrykke sin medfølelse og deltagelse ved andres sorg (særlig ved dødsfall)». Så hvorfor ikke? De opplever jo en sorg. Anonymkode: 9076c...bd6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Del Skrevet 23. juli 2024 fjær skrev (1 minutt siden): Hvis de ønsket barnet så har de jo en sorg for livet som ikke ble.. Det skjønner jeg, men det blir feil å bruke ordet "Kondolerer", når man såvidt har blitt gravid. Ts Anonymkode: 1ecb2...87f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Del Skrevet 23. juli 2024 De er jo influencere. Drama er på sin plass. Anonymkode: a164f...816 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Del Skrevet 23. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det skjønner jeg, men det blir feil å bruke ordet "Kondolerer", når man såvidt har blitt gravid. Ts Anonymkode: 1ecb2...87f I hvilken uke er det greit da? Uke 12, 18, 38? Å sammenlikne sorg på denne måten er helt meningsløst. Sier et kondolerer med større trykk til noen som mistet 9-åring enn 9 mnd? Såvidt levd den babyen Anonymkode: 96977...608 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #12 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skjønner jeg, men det blir feil å bruke ordet "Kondolerer", når man såvidt har blitt gravid. Ts Anonymkode: 1ecb2...87f Ifølge hvem? Det var et foster som levde i noen uker. Nå er fosteret død. Det oppleves som et stort tap for foreldrene. Ta deg sammen Anonymkode: 83324...c90 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 23. juli 2024 #13 Del Skrevet 23. juli 2024 Føler at "kondolerer" er et veldig unaturlig ord, uansett om den døde enda ikke er født eller 90 år gammel. Det er liksom noe innlært som man "må" si. Jeg formulerer alltid medfølelse på andre måter, avhengig av situasjon og hvor godt jeg kjenner de etterlatte. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 23. juli 2024 #14 Del Skrevet 23. juli 2024 Ville kanskje heller skrevet eller sagt «det var veldig trist å høre», «tenker på dere» «jeg skjønner at dette må være veldig tøft» eller «stor klem til dere<3» enn kondolerer. Kondolerer føler jeg er veldig formelt og passende hvis en eldre person har dødd, noen man ikke nødvendigvis er nær 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 24. juli 2024 #15 Del Skrevet 24. juli 2024 Det regnes vel ikke som et foster før i åttende uke. Så, nei, du er ikke ufin. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #16 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skjønner jeg, men det blir feil å bruke ordet "Kondolerer", når man såvidt har blitt gravid. Ts Anonymkode: 1ecb2...87f Det er et menneske som har død, så det er selvsagt å kondolere Anonymkode: edf4d...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun-Seeker Skrevet 24. juli 2024 #17 Del Skrevet 24. juli 2024 Et par som av ulike årsaker strever med å bli gravide som får tidlig ultralyd hos gynekolog, i uke 4 - det er helt vanlig å oppleve at det er hjertelyd hos embryoet. Så med det i mente, om man SÅ mister/aborterer - da er det min oppfatning at det er ganske følelsesløst å ikke uttrykke noen form for sympati for paret som mister (her er man jo innforstått at de er åpne om saken). Enten ved å kondolere eller å bare kommunisere at man føler med vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #18 Del Skrevet 24. juli 2024 Hannah80 skrev (7 timer siden): Det regnes vel ikke som et foster før i åttende uke. Så, nei, du er ikke ufin. Det er et embryo som har vært i live. Det må være i live for å feste seg. Det å miste etter lang tids prøving kan være en stor sorg. Jeg mistet selv i uke 5 og jeg var helt oppløst i tårer i flere dager. Det var så grusomt når jeg først endelig hadde klart å få en positiv test. Det er synd synes jeg å ikke gi andre lov til å kjenne på de følelsene de har om dette, og prøve å degradere det. Det må også være helt greit å kondolere noen for å miste embryoet sitt, når man ser at noen er i stor sorg over dette. Anonymkode: 5c558...cb7 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #19 Del Skrevet 24. juli 2024 Sun-Seeker skrev (8 timer siden): Et par som av ulike årsaker strever med å bli gravide som får tidlig ultralyd hos gynekolog, i uke 4 - det er helt vanlig å oppleve at det er hjertelyd hos embryoet. Så med det i mente, om man SÅ mister/aborterer - da er det min oppfatning at det er ganske følelsesløst å ikke uttrykke noen form for sympati for paret som mister (her er man jo innforstått at de er åpne om saken). Enten ved å kondolere eller å bare kommunisere at man føler med vedkommende. Selvfølgelig skal man uttrykke til de at det er trist at de måtte gå gjennom dette, men å bruke ordet "Kondolerer" blir bare feil for meg. Ts Anonymkode: 1ecb2...87f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #20 Del Skrevet 24. juli 2024 Nei vet du hva! Anonymkode: e47ab...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå