Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du bunaden din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så redd for møll, og tør ikke ha den hengende i et skap (har en gang hatt møll som lagde hull i masse tøy mens jeg var ute og reise.) Bunaden ligger pent brettet sammen i en skuff. Nå skal vi flytte og jeg skal gjentenke garderobe, og jeg lurer på hva som er best og sikrest for bunaden. Hva gjør du? 

Anonymkode: c2de4...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er så redd for møll, og tør ikke ha den hengende i et skap (har en gang hatt møll som lagde hull i masse tøy mens jeg var ute og reise.) Bunaden ligger pent brettet sammen i en skuff. Nå skal vi flytte og jeg skal gjentenke garderobe, og jeg lurer på hva som er best og sikrest for bunaden. Hva gjør du? 

Anonymkode: c2de4...cb7

Bunaden blir jo ikke tryggere for møll om den ligger sammenbrettet i en skuff, eller om den henger i et skap. Får du møll i hus, så har du den gjerne overalt. 

Men du kan kjøpe en klespose å henge den i? 

• Liker 2
Skrevet

Min bunad henger i en klespose, og inni posen ligger det også kuler av sedertre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hengende i posen jeg fikk den i, med henger av sedertre. Skjorta ligger i egen pose som hører til den, på ei hylle i samme skap.

Men som brukeren over her sier, den er ikke tryggere liggende i en skuff enn hengende i skapet.

Anonymkode: 9bc20...a66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en egen bunadspose (en klespose). Den er veldig fin og har samme mønster som bunaden min, og navnet mitt er sydd inn. Det var en gave, men regner med de selger de på husfliden. Skjorten legges i en egen pose. 

Anonymkode: b0093...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Henger i et skap og venter på at giver skal legge inn årene så jeg kan selge den.

(Kan ikke fordra plagget selv men har ikke hjerte til å kvitte meg med den så lenge giver er i live)

Anonymkode: 450f4...099

Gjest jegerrinne
Skrevet

Henger i en bunadpose og med flere mølkuler av sedertre   skjorta ligger i egen pose også med slike kuler

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har henger i seder tre og stoff pose rundt bunaden. I bunnen av posen har jeg noen sedertre kuler.

Anonymkode: 7450a...397

Skrevet

Har den i en oppbevaringsboks av stoff. Har plissert stakk så da er det anbefalt at den ligger fremfor å henge. ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Har den i bunadspose, og sånne sedertrekuler i bunnen av posen.

Anonymkode: 85682...208

Skrevet

Hengende i en pose, med kleshenger av sedertre. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme som alle andre skriver, henger i pose med sedertrekuler i bunnen. 

Anonymkode: 837d0...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...