david99 Skrevet 23. juli 2024 #1 Del Skrevet 23. juli 2024 (endret) Var på date nå i helga som var og det var kjempe koselig og trodde vi klaffet ganske bra men han var usikker om vi hadde kjemi så vi skal treffes igjen sa han for han sa at det kanskje var noe der. Jeg drakk meg veldig dritings i helga som var og det gjorde også han. Drakk 2 dager på rad og på søndagen hadde jeg så jævlig fylleangst at jeg fikk dødsangst, har slitt med dødsangst før og har ikke hatt sånn dødsangst på noen år tror jeg. Nå sitter jeg her og er kjempe redd for livet generelt, har alle mulige ekle tanker som at jeg innerst inne vet at jeg skal dø en dag og at vi skal forsvinne fra denne jorden en dag. Er kjempe redd for å bli gammel og kan plutselig ikke se på en serie der det er gamle mennesker med i for da vet jeg at jeg blir en gammel dag som er kjempe lenge til. Er bare 25 år og har sånne tanker som dette:( jeg elsker livet og vil ikke at det skal ta slutt. Denne sommeren har vært veldig bra og jeg prøver å nyte hver dag for man vet aldri når det tar slutt. Og når jeg var på denne daten med denne koselige mannen og vi hadde sex osv, fikk jeg tanker dagen etter at jeg har vanskelig for å nyte sexen også fordi jeg vet at dette ikke varer evig. Helt jævlig å ha sånne skumle tanker. Jeg er helt sikker på at alkoholen har trigget i gang noe i meg. For dette er ikke helt likt meg. Er homofil også. Klarer ikke å konsentrere meg om en film eller serie nå som jeg liker godt. Kan noen komme med noen gode råd for at jeg skal klare å bli mindre redd for døden og nyte livet mer her og nå? Vil jo gå på dater og nyte livet og ha fin sex. Helt forferdelig å sitte i sofaen og tro det skal bli svart når som helst. Burde jeg snakke med en prest eller noe? Er ikke kristen eller noe som helst. Har slitt med angst i noen år men er mye bedre enn hva det var før. Kan ikke kaste det ene livet jeg har på å ikke nyte livet som en fin date eller gå på den konserten jeg elsker og gå rundt med dødsangst. Moren min er 51 og hun nyter også livet sitt uten å ha slike tanker som meg. Hjelp. Er en frisk person og har ingen sykdommer enda som jeg vet om. Har også fått rare tanker om at livet skal bli drit kjedelig når man er gammel og at man ikke kan gå på date lenger som man gjør i 20-30 årene og at man blir kjempe stygg og ikke orker noe. Hater disse tankene. Endret 23. juli 2024 av david99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Del Skrevet 23. juli 2024 Ta en prat med legen din. Anonymkode: a81c2...92c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 23. juli 2024 #3 Del Skrevet 23. juli 2024 Tror du må ta det her som et skikkelig viktig signal fra kroppen din på å ta det med ro. Snakke med lege, kutte ut drikking, hvile deg masse og spise sunt. Dette går helt fint og du kommer ikke til å dø. 🤪🤗 Klem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Del Skrevet 23. juli 2024 Hei! Jeg tror jeg kan forstå hvordan du har det. Har slitt mye med samme tanker og hatt mye angst for døden. Jeg er 10 år eldre enn deg, så 35 år. Jeg vil anbefale deg å snakke med noen om disse følelsene. E ten psykolog eller familiemedlemmer. Finne ut av hva dette bunner i. Det er viktig og bra og snakke om hvordan man har det, så håper du har noen du kan snakke med. Det finnes også en del fine bøker som tar for seg dette temaet. Husker ikke navn i hodet, men søk på google🙂 Så vil jeg også si at dessverre er det en realitet at vi alle skal dø, og det er jo trist. Særlig trist at vi skal miste de vi bryr oss om. Tror jeg alltid kommer til å frykte det, for realiteten er ar det kommer til å skje og kan skje når som helst. Det er en brutal sannhet som mange sliter med og som vi på en eller annen måte må lære oss å akseptere. Jeg tror at hvis man lever et meningsfullt liv, så er døden mindre skremmende fordi man har gjort de tingene i livet man ønsker. Samt øve oss på å sette pris på den tiden vi har, for mange blir jo ikke gamle engang. Men dør tidlig pga sykdom osv. Selv om det ikke er lett! Også tror jeg det hjelper å prate om døden. Slik at det blir mer naturlig og noe vi kan bli litt vant til. Det verste synes jeg er hvor fort alt går. Jeg følte virkelig at jeg var 25 år i går, og nå er jeg plutselig 35. Kan faktisk ikke tro det!! Og bestefar sier det går like fort hele veien. Livet er bare en kort reise. Så vi må prøve å gjøre det beste ut av det mens man kan. Også tror jeg definitivt det hjelper og ikke drikke. Dødsangst pleier å forverre seg kraftig etter inntak av alkohol og andre rusmidler. Anonymkode: eef47...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå