Gå til innhold

Privatøkonomi og inntekt er en privatsak!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Uføre Unni said:

Jeg ble sitert i flere innlegg. Jeg svarer på dette. Jeg synes det er godt. 

Olav Thon er ikke noe unikt. Fryktelig mange mennesker i Norge kunne vært Olav Thon. Også flere av de kvinnene som jobber som lavtlønte ringevikarer for han. Det handler om å ha de rette forutsetningene og flaks. 

Ja, mange som eier bedrifter jobber 24/7. Men du vet også du at store bedrifter spiser små. Slik er kapitalismen. Ingen kommer å spiser Thon, Stordalen, Reitan og så videre. 

Disse karene jobber ikke noe særlig. De nyter sin luksus. 

Jeg gjør det enkelt med talla nå. Hvis Thon har ti ringevikarer, som jobber fysisk 8 timer om dagen, uten medbestemmelse, og får 100 kroner for det. Thon jobber med hodet de timene som passer han og han har all bestemmelse og får 1 000 000 for det. Han ha da stjelt fra ganske mye fra sine ringevikarer. Thon er en tyv og en kjeltring. 

De rike karene må bare flytte til Sveits. Jeg vil heller ha en hardtarbeidene gründer, som deg, til å være med å skape arbeidsplasser. 

Du betaler rikelig med skatt regner jeg med? De superrike betaler ingenting. 

Skattereglene rammer de små og mellomstore bedriftene. De store har ressurser til å skaffe de aller beste advokatene til å hjelpe de til å betale minst mulig skatt. 

Du er en av oss. Thon er en av de vi skal se på med et kritisk blikk.

Og derfor er det viktig å vite hva folk tjener. Også naboen. For vi har tyver i blant oss og vi må vite hvem de er for å få bremsa de på et vis. 

Jeg beklager mitt enkle språk og at jeg er litt sort-hvitt i min argumentasjon. Jeg hører til lavere arbeiderklasse. 

Anonymkode: 5fa6a...e6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Uføre Unni said:

Jeg ble sitert i flere innlegg. Jeg svarer på dette. Jeg synes det er godt. 

Olav Thon er ikke noe unikt. Fryktelig mange mennesker i Norge kunne vært Olav Thon. Også flere av de kvinnene som jobber som lavtlønte ringevikarer for han. Det handler om å ha de rette forutsetningene og flaks. 

Ja, mange som eier bedrifter jobber 24/7. Men du vet også du at store bedrifter spiser små. Slik er kapitalismen. Ingen kommer å spiser Thon, Stordalen, Reitan og så videre. 

Disse karene jobber ikke noe særlig. De nyter sin luksus. 

Det blir faktisk ganske vanskelig å ta dine innlegg på alvor etter at du skriver noe sånt som dette. Tror du virkelig ikke Stordalen jobber noe særlig?? Tror du det er mulig å bygge et konsern som Strawberry uten å jobbe hardt, mye, smart og målrettet??

Hvis det er så greit å enkelt å bygge en hotellkjede som gir deg en milliardformue syns jeg du skal gjøre det selv. Du er jo til og med ufør og har jo sånn sett tid til det. Og det krever jo ikke særlig mye eller  hardt arbeid så du kan jo bruke kreftene dine på det istedenfor Influencinga og debattinlegg på KG.....

For å være ærlig så fremstår dine holdninger og påstander som gjennomsyret av bitterhet og misunnelse fordi noen andre har fått til noe som du selv ikke har kunnskap, evne, eller mot nok til å prøve på selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mmd skrev (21 timer siden):

Uenig i at inntekt og økonomi er en privatsak. Burde tvert i mot vært mye med åpenhet om dette temaet. 

Uenig. Det er ufattelige ulikheter her i landet, det finnes rikelig med folk som jobber dobbelt så hardt for halvparten av lønna til mange av dem som har rolige jobber. Hvis f eks en hjelpepleier finner ut at hun i sin tredelte, fysisk tøffe turnus tjener halvparten av venninna med like lang utdanning og fleksibelt hjemmekontor, så kommer MANGE til å bli fly forbannet. Det finnes også jevngamle kollegaer med identiske jobber som har lønnsforskjell på flere hundre tusen kroner.

Så med mindre man har tenkt å gjøre lønnssystemet rettferdig mtp arbeidsforhold og slitasje, så får man heller fortsette med å holde kjeft. Ellers blir det krig.

Anonymkode: bb6a7...b99

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Uføre Unni said:

Jeg er en god snoker. 

Jeg kan snoke på hva vedkommendes eiendom er verdt, hva det har blitt kjøpt og solgt for. Det er offentlig. 

Jeg kan snoke å se om de har andre betalte verv. Det er offentlig. 

Jeg kan snoke opp firma de eier. Det er offentlig. 

Men hva skal du med denne informasjonen? Er det dårlig gjort hvis noen har kjøpt en dyr eiendom eller har et betalt verv ved siden av jobben? Eller eier et firma? Men i hvert fall godt å se at du har gitt deg med snokingen.

Anonymkode: b8b75...192

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Uenig. Det er ufattelige ulikheter her i landet, det finnes rikelig med folk som jobber dobbelt så hardt for halvparten av lønna til mange av dem som har rolige jobber. Hvis f eks en hjelpepleier finner ut at hun i sin tredelte, fysisk tøffe turnus tjener halvparten av venninna med like lang utdanning og fleksibelt hjemmekontor, så kommer MANGE til å bli fly forbannet. Det finnes også jevngamle kollegaer med identiske jobber som har lønnsforskjell på flere hundre tusen kroner.

Så med mindre man har tenkt å gjøre lønnssystemet rettferdig mtp arbeidsforhold og slitasje, så får man heller fortsette med å holde kjeft. Ellers blir det krig.

Vi må altså skjule dette for at folk ikke skal bli forbanna?

Hvor dumme tror du folk er, egentlig?

Anonymkode: c1886...117

Gjest Uføre Unni
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir faktisk ganske vanskelig å ta dine innlegg på alvor etter at du skriver noe sånt som dette. Tror du virkelig ikke Stordalen jobber noe særlig?? Tror du det er mulig å bygge et konsern som Strawberry uten å jobbe hardt, mye, smart og målrettet??

Hvis det er så greit å enkelt å bygge en hotellkjede som gir deg en milliardformue syns jeg du skal gjøre det selv. Du er jo til og med ufør og har jo sånn sett tid til det. Og det krever jo ikke særlig mye eller  hardt arbeid så du kan jo bruke kreftene dine på det istedenfor Influencinga og debattinlegg på KG.....

For å være ærlig så fremstår dine holdninger og påstander som gjennomsyret av bitterhet og misunnelse fordi noen andre har fått til noe som du selv ikke har kunnskap, evne, eller mot nok til å prøve på selv. 

Gjør litt research på han du. Han sitter på toppen av næringskjeden og fjoller i krokodilleskoa sine, driter seg ut på instagram, arrangerer harry fester og skriver ubrukelige bøker. En helt vanlig arbeider jobber så hardt at hen blir syk av det. Hen gruer seg til mandager. Ikke gleder seg sånn som Petter gjør. 

De ansatte har bygget Strawberry. Har du aldri vært på et hotell? 

Uthevingene er personangrep og ikke argumenter. 

Hvorfor er du så frekk mot meg? Har jeg gjort deg noe? Og hva får du ut av det? 

Dette blir for dumt. Nå kan moderator stenge tråden. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Uføre Unni said:

Gjør litt research på han du. Han sitter på toppen av næringskjeden og fjoller i krokodilleskoa sine, driter seg ut på instagram, arrangerer harry fester og skriver ubrukelige bøker. En helt vanlig arbeider jobber så hardt at hen blir syk av det. Hen gruer seg til mandager. Ikke gleder seg sånn som Petter gjør. 

Det er da ikke din tråd. Og tror du de ansatte på Strawberry hadde klart å starte opp et hotell på egenhånd og drifte det uten noen på "toppen"? Isåfall hadde de vel gjort det. Men da hadde de også blit uglesett som gründere, antar jeg. 

Gjest Uføre Unni
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva skal du med denne informasjonen? Er det dårlig gjort hvis noen har kjøpt en dyr eiendom eller har et betalt verv ved siden av jobben? Eller eier et firma? Men i hvert fall godt å se at du har gitt deg med snokingen.

Det har jeg forklart i et tidligere innlegg. 

Siden folk går så sykt hardt inn for å ta meg skal jeg ta i bruk alle mine snoketalenter, be AI hjelpe meg, og finne ut hvem du er, hva du eier, tjener og skatter. 

Neida. Tuller. Kanskje? 

Nei. Nå er det satt strek for meg. God natt. 

Gjest Uføre Unni
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da ikke din tråd. Og tror du de ansatte på Strawberry hadde klart å starte opp et hotell på egenhånd og drifte det uten noen på "toppen"? Isåfall hadde de vel gjort det. Men da hadde de også blit uglesett som gründere, antar jeg. 

Arbeiderstyrte bedrifter finnes. Jeg har tusen ord om det. Men nå jeg da gi meg. Jeg skal sove. 

AnonymBruker
Skrevet

Alltid hørt at økonomi er privat.Men skjønner ikke hvorfor,hva er så galt med si hva man tjener?

Anonymkode: 09ca6...7e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det er flott at folk blir forbanna for urettferdigheter. Det er på tide at vi våkner opp og protesterer mot ulikheter. Når man lar «markedet» styre blir det slik. Kampen mot ulikheter bør bli en viktig del av valgkampen ifm valget neste år. 

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Uføre Unni said:

Uthevingene er personangrep og ikke argumenter. 

Hvorfor er du så frekk mot meg? Har jeg gjort deg noe? Og hva får du ut av det? 

Jeg kjenner faktisk ganske godt til hva akkurat han gjør. Og han jobber ganske mye. Men ikke like mye nå som da. han slo seg opp og bygde kjeden. Og ja han har flinke folk med seg så han har selvsagt ikke all æren. Torgeir Silseth f.eks. 

Men han sitter ikke bare på toppen og gjør ingenting. Strawberry hadde ikke bygd seg selv av de ansatte i resepsjonen om ikke Stordalen og hans team satt på toppen og gjorde dealene.... kjøpte hotellene... osv.... 

Hvis det som Petter gjør er så lite krevende som du skal ha det til, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke gjør det selv i istedenfor å sitte her å skrive å sutre. Men sannheten er nok at du har hverken evne, kunnskap, motivasjon eller kapasitet nok til å gjøre det. Akkurat som mange av de andre som jobber nede i næringskjeden hans. 

Jeg ser ærlig talt ikke vitsen med å ha sånne motforestillinger mot folk som skaper så utrolig mange arbeidsplasser. Veldig mange som jobber i Choice er glad i jobben sin og syns det er en flott plass å jobbe. Om de gleder seg like mye til mandag som Petter gjør skal jeg ikke påstå. Men de fleste av de er nok glad for at de har en jobb i Choice å gå til på mandag i istedenfor å sitte hjemme uten arbeid. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig lite interessert i at Thon og Stordalen diskuteres i denne tråden.

Anonymkode: ee3b9...7e0

• Liker 1
Gjest Uføre Unni
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er veldig lite interessert i at Thon og Stordalen diskuteres i denne tråden.

Anonymkode: ee3b9...7e0

Jeg ble ferdig i går med den, så jeg skal la den ligge. Jeg starta den, og det beklager jeg, jeg så ikke for meg at det skulle spinne ut i avsporing. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...