Gå til innhold

Hvordan skaffe seg date/kjæreste uten Tinder nå til dags?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan treffer man folk nå til dags, hvis man ikke ønsker å bruke datingapp? 

Anonymkode: 3c5ed...60d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom jobb, fritidsinteresser eller på byen. 

Anonymkode: 5fdb4...e26

Skrevet

En gammel kjenning f.eks. Noen på jobben? Noen som driver med samme hobby som deg? På fest? Noen kan spleise deg med en bekjent av seg etc.

Skrevet (endret)

I en kø på en kafe, for eksempel, eller ute i ventehallen på en kino. Kanskje på en pub. Quizkveld?

Man kan faktisk møte sitt livs kjærlighet på de mest tilfeldige og utenkelige steder. Ta min historie:

Jeg møtte mitt livs kjærlighet på en t-bane stasjon en gang for mange år siden. Jeg var nettopp kommet hjem fra en to ukers ferie på Kos, og på vei ned trappen til Jernbanetorget t-banestasjon (skulle hjem fra byen) så støtte jeg på en fyr som jeg hadde sett på sydenreisen. Han var ofte på samme puber som mitt reisefølge og jeg, og han var alltid overstadig beruset. Tror jeg vekslet noen ord med han også, bare fant ut at vi bodde og kom fra steder rett i nærheten av hverandre i Oslo. Ikke noe annet. Han var ikke min type, så kun vennskapelig kontakt. 

Så da jeg kom ned t-bane trappen og så han stå i trappen med en kamerat, så hilste jeg naturligvis. Vi hadde jo sett hverandre i syden så sent som for et par dager før. Hans kamerat hilste også på meg, og jeg så at han fattet en viss interesse for meg, glimtet i øynene.... og jeg følte det samme. Det var noe der... Jeg slo følge med gutta hjem, satt og pratet halve natta med begge to (ingenting skjedde!) og de spanderte taxi på meg hjem senere på natta, siden jeg avsto fra å ta siste t-bane hjem den kvelden etter deres forslag og oppfordring. Vi hadde det kjempehyggelig.

Uansett, det ble starten på et tre år langt bekjentskap mellom meg og denne kompisen. Han viste seg (dessverre) å være 2-3 år yngre enn meg, og det hadde mye å si på den tiden. Han var for ung, rett og slett, til at jeg vurderte noe mer alvorlig med han, selv om interessen mellom oss var der ved hvert tilfeldige møte.

Så gikk det tre år, og plutselig en dag møttes vi på fest en gang, og da var tiden inne. Vi var begge var single og endelig skjedde det. Vi avtalte å date, og fra da av blusset alle følelser voldsomt opp. Vi ble stormforelsket og ble kjærester etter få uker. 

Kunne ønske jeg hadde taklet sjalusien hans bedre og ikke blitt så sint... 😛 Men den gangen fant jeg etter sju år ut at jeg ikke klarte å leve med sånn sjalusi hengende over meg, og gjorde det slutt for siste gang.

Uansett, man treffer folk på de rareste steder som sagt, så ingen grunn til å gi opp håpet. Ofte kan det være venner av venner man møter på og blir kjent med og interessert i. Bare vær ute blant folk!

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte min på byen i 2022. Mange single mennesker der. Vi er 40-45 år

Anonymkode: 080dc...001

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

I en kø på en kafe, for eksempel, eller ute i ventehallen på en kino. Kanskje på en pub. Quizkveld?

Nope. Det er ikke lov lenger hvis man er mann. #VilleBareSnakkeLitt

Anonymkode: 6e5fd...7cb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nope. Det er ikke lov lenger hvis man er mann. #VilleBareSnakkeLitt

Anonymkode: 6e5fd...7cb

Nå har du misforstått igjen. #villebaresnakkelitt handler om å ikke trenge dama opp i et hjørne, fordi DU vil snakke med henne. Det er altså to sentrale faktorer her: 1) vær yderst oppmerksom på om hun ønsker kontakt, og 2) ikke oppsøk henne på et sted/situasjon hun er fysisk forhindret fra å komme ut av. 

Hvis du er så rævva på å lese en situasjon hvor du gjør en dame utrygg, så bør du avstå fra all oppsøking av damer til du har lært deg å se situasjonen fra hennes side også. De fleste kvinner blir mye fortere utrygg i en situasjon enn de fleste menn ville blitt, lær deg det og ikke utnytt det. 

Anonymkode: d24f5...bd6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Av de to jeg har vært sammen med, så traff jeg første på en chattegruppe på txt-tv. Nummer to som jeg nylig gjorde det slutt med, traff jeg på en dating-side, som nå er nedlagt. 

Nå bruker jeg kun Facebook dating 😊 Tinder kommer jeg nok ikke til å laste ned. Jeg er heller ikke spesielt sosial av meg, så sjansen for at jeg skulle treffe den rette ute på byen, er forsvinnende liten. 

Skrevet
Mardina skrev (2 minutter siden):

Av de to jeg har vært sammen med, så traff jeg første på en chattegruppe på txt-tv. Nummer to som jeg nylig gjorde det slutt med, traff jeg på en dating-side, som nå er nedlagt. 

Nå bruker jeg kun Facebook dating 😊 Tinder kommer jeg nok ikke til å laste ned. Jeg er heller ikke spesielt sosial av meg, så sjansen for at jeg skulle treffe den rette ute på byen, er forsvinnende liten. 

Memory unlocked. Hadde helt glemt de der tekst-tv-chattene. 

Skrevet

Jeg møtte min kjærlighet på et fysikalsk treningssenter😍

Han sjekket meg opp på krykker😃

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

😁 Er det merkeligste steder man treffer folk innimellom 😄

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Var det chat på tekst tv?

Skrevet
Flintis skrev (3 minutter siden):

Sms prat het det vel, om jeg ikke husker feil 😄 Jeg var temmelig aktiv en periode 😄

Skrevet
Mardina skrev (7 timer siden):

Sms prat het det vel, om jeg ikke husker feil 😄 Jeg var temmelig aktiv en periode 😄

Ser dette var på tv2 sin tekst tv, noe jeg ikke hadde. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble poket på Facebook av en vilt fremmed 😂 endte med at vi dro på date haha!

Anonymkode: 47d1a...bca

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (7 timer siden):

Husker ikke helt hvordan det der fungerte, var vel noe sms-greier som Mardina sier. Jeg brukte det aldri, men hadde venner som var veldig aktiv. 

AnonymBruker
Skrevet

Traff min på bussholdeplassen, det er mulig å treffe folk utenom nett, selv idag 😊

Anonymkode: 10442...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brukt en datingapp. En eks møtte jeg på jobb, de to andre møtte jeg gjennom felles venner. Andre steder jeg har møtt diverse flørter (som endte opp med å ikke bli noe mer) er på byen, på bussen, i kassa på butikken, på vei til jobb, i parken, på konsert, kunder på jobb, på tur i skogen.. Nå for tiden møter jeg for det meste folk gjennom friluftsinteresse (anbefales, her er det mange fine, seriøse folk å finne!). Men sånn generelt vil jeg si at hvis du går ut døra med et smil og er åpen er det ikke så vanskelig å komme i prat med nye mennesker. 

Anonymkode: cd764...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...