Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ønsker å studere som voksen. Jeg har 3 fag fra den gamle reform 94 og 3 fag fra Kunnskapsløftet 2006. Er det nok til å dekke kravet om generell studiekompetanse da når man søker høyskole studier. På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva disse fagene er. For å søke med 23/5-regelen må du ha hatt norsk (sidemål, skriftlig, muntlig), engelsk, historie, samfunnsfag, matte og naturfag. Står ganske greit forklart inne på Samordna Opptak sine sider

• Liker 1
Skrevet
gobbledigook skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hva disse fagene er. For å søke med 23/5-regelen må du ha hatt norsk (sidemål, skriftlig, muntlig), engelsk, historie, samfunnsfag, matte og naturfag. Står ganske greit forklart inne på Samordna Opptak sine sider

Jeg har de 6 fagene som er nevnt her og er bestått. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan kombinere reform 94 og kunnskapsløftet. Er du usikker ville jeg kontaktet inntakskontoret på en høgskole og hørt. 

Anonymkode: c7336...6f9

Skrevet

Litt på kanten av det du spør, men mulig til hjelp likevel: jeg tok helse og sosial grunnkurs i 1996 og barne- og ungdomsarbeider i 1997 (generell studiekompetanse i 1998). Da jeg i 2022 skulle ta fagbrev måtte jeg ta en ekstra kunnskapsprøve for å oppdatere det jeg hadde tatt på vgs. Usikker på om dette gjelder for deg, men ville bare nevne det. Snakk gjerne med en studieveileder, de svarer det meste raskt og greit på mail eller tlf

AnonymBruker
Skrevet
MasterK skrev (19 timer siden):

Jeg har de 6 fagene som er nevnt her og er bestått. 

Send det til noen og få sjekket, hver kommune har slike kontor du kan sende papirer til og få det sjekket. 

Anonymkode: 0bd02...aa0

Skrevet

Takk for svar til alle. Kom inn på sykepleie studie etter en samtale 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...