MasterK Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Hei Jeg ønsker å studere som voksen. Jeg har 3 fag fra den gamle reform 94 og 3 fag fra Kunnskapsløftet 2006. Er det nok til å dekke kravet om generell studiekompetanse da når man søker høyskole studier. På forhånd takk
gobbledigook Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Det kommer jo helt an på hva disse fagene er. For å søke med 23/5-regelen må du ha hatt norsk (sidemål, skriftlig, muntlig), engelsk, historie, samfunnsfag, matte og naturfag. Står ganske greit forklart inne på Samordna Opptak sine sider 1
MasterK Skrevet 23. juli 2024 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2024 gobbledigook skrev (9 minutter siden): Det kommer jo helt an på hva disse fagene er. For å søke med 23/5-regelen må du ha hatt norsk (sidemål, skriftlig, muntlig), engelsk, historie, samfunnsfag, matte og naturfag. Står ganske greit forklart inne på Samordna Opptak sine sider Jeg har de 6 fagene som er nevnt her og er bestått.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Ja du kan kombinere reform 94 og kunnskapsløftet. Er du usikker ville jeg kontaktet inntakskontoret på en høgskole og hørt. Anonymkode: c7336...6f9
luxifine Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Litt på kanten av det du spør, men mulig til hjelp likevel: jeg tok helse og sosial grunnkurs i 1996 og barne- og ungdomsarbeider i 1997 (generell studiekompetanse i 1998). Da jeg i 2022 skulle ta fagbrev måtte jeg ta en ekstra kunnskapsprøve for å oppdatere det jeg hadde tatt på vgs. Usikker på om dette gjelder for deg, men ville bare nevne det. Snakk gjerne med en studieveileder, de svarer det meste raskt og greit på mail eller tlf
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 MasterK skrev (19 timer siden): Jeg har de 6 fagene som er nevnt her og er bestått. Send det til noen og få sjekket, hver kommune har slike kontor du kan sende papirer til og få det sjekket. Anonymkode: 0bd02...aa0
MasterK Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2024 Takk for svar til alle. Kom inn på sykepleie studie etter en samtale 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå