AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Går fast på forebyggende medisin mot herpes men nå sliter jeg med kronisk soppinfeksjon i tillegg! Har slitt med soppen i et år nå, og det er helt jævli hver gang det kommer tilbake. Har stått på diflucan kur etter diflucan kur, den fjerner det men det kommer tilbake noen måneder senere.. gynekologen har ikkenoe annet å komme med enn ny diflucan kur på 6 uker, spurte henne om å prøve et års kur men det syntes hun hørtes for voldsomt ut. Har fått bekreftet at det er sopp, igjennom dyrkningsprøve. Har brukt dectakort salve i tillegg til diflucan. Prøvd multigyn gel fast som forebyggende, tar papaya melkesyre tabletter hver dag pluss Biola. Går mye uten undertøy og vasker uten såpe. Hvorfor sliter jeg plutselig så mye med infeksjoner? Samboeren er den samme som jeg har hatt i 12 år. Vi har lyst til å få barn men det går jo ikke slik jeg sliter nå, og det stresser meg noe helt forferdelig Anonymkode: f679f...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Har også sjekket meg for diabetes pluss alt mulig annet av blodprøver Anonymkode: f679f...3bf
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Får han behandling? Anonymkode: 9f470...94e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Vask deg grundig etter sex, og slutt med anallek hvis det er noe du praktiserer Anonymkode: 446d7...c02 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får han behandling? Anonymkode: 9f470...94e Dette! Han kan faktisk ha sopp og smitte deg igjen og igjen uten symptomer. Har lest om par som dere, der han til slutt tok en soppkur samtidig som hun, og da løste det seg. Anonymkode: f37d9...6c2 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette! Han kan faktisk ha sopp og smitte deg igjen og igjen uten symptomer. Har lest om par som dere, der han til slutt tok en soppkur samtidig som hun, og da løste det seg. Anonymkode: f37d9...6c2 Oi nei det har han ikke! Gyn sier det ikke er nødvendig da han ikke har symptomer, men da skal vi jammen prøve det! Holder sikkert med en diflucan som engangsdose til han da? Anonymkode: f679f...3bf 1
katties Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi nei det har han ikke! Gyn sier det ikke er nødvendig da han ikke har symptomer, men da skal vi jammen prøve det! Holder sikkert med en diflucan som engangsdose til han da? Anonymkode: f679f...3bf Hadde problemer med det tidligere. Som andre har sagt: felles behandling. Kan også legge til: - vaske undertøyet på 60 grader en stund (om dere ikke allerede gjør det), da sopp tåler 40 greit - Vaginalsuppositprier av type Lactal Balance og Vivag Pluss. Syntes ikke Multigyn hjalp noe særlig, mens de andre to forhindrer tilbakefall mye mer effektivt - truser og ikke g-streng hvis man er sterkt utsatt for sopp og bakteriell vaginale - ikke spise mye sukker på én gang. Selv om man ikke har diabetes kan det påvirke floraen i kjeden 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 Huff, jeg fikk vondt av å lese dette. Føler med deg, TS! Og håper du blir kvitt disse problemene. @katties gir mange gode råd. Men jeg hadde faktisk gått for å vaske trusene (helst i ren bomull som puster) på 90 grader. For å være på den sikre siden. Anonymkode: e33fe...dbf
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Ville prøvd å ikke ha vaginal sex en periode. En venninne hadde uvi og sopp "hele" tiden. Når det ble slutt med kjæresten så stoppet det, og fortsatte ikke med ny kjæreste. Hun virket rett og slett allergisk mot eksen Anonymkode: 8d13d...0f0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Skrevet 23. juli 2024 Går du ofte på antibiotika? Det forstyrrer veldig og gir sopp. Anonymkode: e73d1...08e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Skrevet 23. juli 2024 Jeg hadde/har samme som deg. Tidligere partner ga meg herpes og det ble trigget ofte av sex sammen (hjalp ikke at han var så stor at jeg ofte fikk rifter nedentil). Har ikke hatt utbrudd siden da og det er 5år + siden. Sopp derimot begynte jevnlig med min nåværende partner (uten grunn), det har vært kronisk i flere år nå. Gynekologen ga meg resept som varte uendelig som jeg kunne ta når jeg følte symptomer. Fastlegen min skjønte ikke hvorfor jeg hadde det og slettet den uheldigvis, men fikk en type behandling fra han også hvor jeg tar en pille i uka og det holder det i sjakk. Anonymkode: b710f...213
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg hadde/har samme som deg. Tidligere partner ga meg herpes og det ble trigget ofte av sex sammen (hjalp ikke at han var så stor at jeg ofte fikk rifter nedentil). Har ikke hatt utbrudd siden da og det er 5år + siden. Sopp derimot begynte jevnlig med min nåværende partner (uten grunn), det har vært kronisk i flere år nå. Gynekologen ga meg resept som varte uendelig som jeg kunne ta når jeg følte symptomer. Fastlegen min skjønte ikke hvorfor jeg hadde det og slettet den uheldigvis, men fikk en type behandling fra han også hvor jeg tar en pille i uka og det holder det i sjakk. Anonymkode: b710f...213 Hvilke piller er det du får nå som holder det i sjakk da? Kanskje det kan være aktuelt for meg også Anonymkode: f679f...3bf
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #13 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Går du ofte på antibiotika? Det forstyrrer veldig og gir sopp. Anonymkode: e73d1...08e Nei jeg gjør ikke det så jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn 😕 ts Anonymkode: f679f...3bf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #14 Skrevet 25. juli 2024 Jeg har en til tips og det kan være skudd i blinde, men det kan jo være verdt å prøve. Jeg hadde konstante sopp- og urinveisinfeksjoner da jeg ble 30+ år gammel. Samme samboer i mange år (og vi er fortsatt sammen). Jeg gjorde to ting da det plutselig stoppet og jeg vet ikke hva som hjalp mer. Men det ene er at jeg gikk fra p-ring til p-stav. Og det andre at jeg kuttet bruk av engangsbind og tampong og har gått over til mensekopp og mensetruser/gjennbrukbare bind. Plutselig, på en mensesiklus, hadde jeg ikke mer problemer og de kom aldri tilbake. Som sagt har jeg samme partner da som nå, så partneren har jeg ikke skiftet. 😅 Anonymkode: e9e93...eb5
Million Skrevet 25. juli 2024 #15 Skrevet 25. juli 2024 (endret) Jeg har aldri hatt sopp noengang annet enn en periode i yngre dager da jeg hadde en bestemt kjæreste. Uten at vi skjønte det, så var det han som smittet meg tilbake, om og om igjen, uansett hvor mange kurer jeg tok. Jeg hadde aldri hatt sopp i underlivet før jeg møtte han, og aldri hatt det etterpå heller. Det var han som smittet meg. Da vi fikk tips om at han også måtte behandles, ble det fart i sakene, og vips var soppen borte! Når han fikk behandling forsvant jo smittekilden. PS! Det er noen som mener sædrester i skjeden kan fremme sopputbrudd også, men det kjenner jeg ikke til. Og det er vel uansett ikke noe alternativ å forhindre det med kondom, hvis det er så at dere planlegger å få barn! Endret 25. juli 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #16 Skrevet 26. juli 2024 Million skrev (23 timer siden): Jeg har aldri hatt sopp noengang annet enn en periode i yngre dager da jeg hadde en bestemt kjæreste. Uten at vi skjønte det, så var det han som smittet meg tilbake, om og om igjen, uansett hvor mange kurer jeg tok. Jeg hadde aldri hatt sopp i underlivet før jeg møtte han, og aldri hatt det etterpå heller. Det var han som smittet meg. Da vi fikk tips om at han også måtte behandles, ble det fart i sakene, og vips var soppen borte! Når han fikk behandling forsvant jo smittekilden. PS! Det er noen som mener sædrester i skjeden kan fremme sopputbrudd også, men det kjenner jeg ikke til. Og det er vel uansett ikke noe alternativ å forhindre det med kondom, hvis det er så at dere planlegger å få barn! Tusen takk for svar. Jeg har ordnet med diflucan til han nå så vi prøver å ta en behandling samtidig, det er sikkert nok med en engangsdose for han? jeg tør ikke å planlegge barn enda slik det er nå, så jeg tenker å prøve med kondom i noen måneder i tilfelle det kan hjelpe ts Anonymkode: f679f...3bf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #17 Skrevet 26. juli 2024 Han bør få behandling ja. Ellers sliter jeg med sopp når jeg går på p-piller. Slutter jeg med dem, har jeg ikke noe problem. Anonymkode: 70e09...a3f
Grüner Skrevet 26. juli 2024 #18 Skrevet 26. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 20.42): Vask deg grundig etter sex, og slutt med anallek hvis det er noe du praktiserer Anonymkode: 446d7...c02 Dust. Du har jo ikke peil. Endret 26. juli 2024 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #19 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 20.42): Vask deg grundig etter sex, og slutt med anallek hvis det er noe du praktiserer Anonymkode: 446d7...c02 Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: f679f...3bf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #20 Skrevet 26. juli 2024 Ville lest meg opp på kosthold også, soppinfeksjon kan lett «fores» av dårlig kosthold med feks mye sukker. Anonymkode: 598aa...bb2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå