AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg kan ha hjemmekontor det neste året, og har lenge drømt om et år i nord. Dere som bor der. Kan det anbefales? 2 voksne, liker allsidig friluftsliv. Anonymkode: eecc5...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. juli 2024 #2 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg er ikke kjent der, men jeg har hørt om stedet og sett bilder. Bilder og reiseskildringer som dette gjør at jeg sier; kan du, så gjør det, flytt! Strenge og mørke vintere da, men sikkert også fantastisk nordlys som lyser opp i vintermørket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Del Skrevet 23. juli 2024 Perfekt område om dere liker friluftsliv. Steigen er nydelig og kan by på mange fine friluftsopplevelser. Er en stor kommune med mange muligheter. Praktisk mtp st det bare er en time med hurtigbåt til Bodø om man har behov for mer kulturelle opplevelser eller flyplass. Mørkt og kaldt om vinteren da, men også vakkert da. Anonymkode: 3a91f...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan ha hjemmekontor det neste året, og har lenge drømt om et år i nord. Dere som bor der. Kan det anbefales? 2 voksne, liker allsidig friluftsliv. Anonymkode: eecc5...7c2 Anbefales. Vært der flere ganger på ferie. Alternativ, Vesterålen. Anonymkode: 8b21f...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Del Skrevet 23. juli 2024 Bor ikke der, men har hus og familie der (en av mine foreldre er født og oppvokst der). Bor på Østlandet til daglig. Har angret utallige ganger på at jeg ikke flyttet dit før jeg fikk meg familie som nå er bundet her vi bor. Vi elsker alle å være der på ferie, men for de yngste i familien blir det en litt stor endring i livsstil pr nå. Hvor i Steigen tenker du å bo, eventuelt? Det er jo en vidstrakt kommune med flere sjarmerende steder! Har du lyst, ville jeg definitivt prøvd! Rimeligere boligpriser, fantastisk natur og trivelige folk! Trives dere ikke, så er det snakk om et år, det går alltid uansett! For meg ville det vært helt fantastisk! Jeg lengter alltid når jeg ikke er der! Lurer du på noe, så spør! Anonymkode: c9d27...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 23. juli 2024 #6 Del Skrevet 23. juli 2024 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan ha hjemmekontor det neste året, og har lenge drømt om et år i nord. Dere som bor der. Kan det anbefales? 2 voksne, liker allsidig friluftsliv. Anonymkode: eecc5...7c2 Har hørt grusomme ting om barnevernstjenesten og helsestasjonen der. Ville definitivt undersøkt forholdene om jeg flyttet med små barn. Endret 23. juli 2024 av Josephine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Del Skrevet 23. juli 2024 Personlig synes jeg ikke det. Det skjer for lite. Flytt heller til et større sted, er min anbefaling. Anonymkode: 5b92e...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Del Skrevet 23. juli 2024 Josephine skrev (3 minutter siden): Har hørt grusomme ting om barnevernstjenesten og helsestasjonen der. Ville definitivt undersøkt forholdene om jeg flyttet med små barn. TS sier de er to voksne, i hvilken grad mener du denne informasjonen er relevant? Anonymkode: c9d27...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg tror Steigen, i likhet med mange slike landlige steder, blir romantisert og rosemalt på sommeren når man er der på reise, naturen er på sitt peneste og dagene er lange og lyse. Men som for to tilflyttere kan bli dørge kjedelig og ensomt på vinterstid om de ikke aktivt går inn for å knytte sosiale bånd. Steigen er nydelig, absolutt, men jeg tror det er lett å se for set hvor bekkmørt og nitrist det er der på vinteren. Personlig trives jeg i by, men holder meg godt utenfor bykjerna. Og man skal ikke langt utenfor for eksempel Bodø for å finne naturskjønne områder. Anonymkode: fabe1...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 23. juli 2024 #10 Del Skrevet 23. juli 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: TS sier de er to voksne, i hvilken grad mener du denne informasjonen er relevant? Anonymkode: c9d27...38c Jeg kjenner ikke til kommunen, men flere i vår etat sier at det har påvirket lokalmiljøet og ungdomsmiljøet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror Steigen, i likhet med mange slike landlige steder, blir romantisert og rosemalt på sommeren når man er der på reise, naturen er på sitt peneste og dagene er lange og lyse. Men som for to tilflyttere kan bli dørge kjedelig og ensomt på vinterstid om de ikke aktivt går inn for å knytte sosiale bånd. Steigen er nydelig, absolutt, men jeg tror det er lett å se for set hvor bekkmørt og nitrist det er der på vinteren. Personlig trives jeg i by, men holder meg godt utenfor bykjerna. Og man skal ikke langt utenfor for eksempel Bodø for å finne naturskjønne områder. Anonymkode: fabe1...5b4 Det har du selvfølgelig rett i. Ønsker man å bli kjent med folk kan man ikke sitte og vente på at de kommer forbi og banker på døra, det er et veldig godt poeng. Man må gjøre en innsats selv! Men det er definitivt mulig å bli kjent med folk og ta aktivt del i et lokalsamfunn om man bare tar initiativ til det! Anonymkode: c9d27...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #12 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg kan ha hjemmekontor det neste året, og har lenge drømt om et år i nord. Dere som bor der. Kan det anbefales? 2 voksne, liker allsidig friluftsliv. Anonymkode: eecc5...7c2 Åh, så fint der oppe og i områder rundt! Ja, anbefales. ❤️ Anonymkode: c2fc9...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå