Gå til innhold

Hadde barnesang-grupper for barn fra 1-4 år, vært noe du hadde blitt med på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså en gratis "drop in" sanggruppe som hadde hatt sangstund i for eksempel 30-40 minutter, da med gode og kjente barnesanger. I regi av kirken. Ikke typiske jesussanger, men gode Norske barnelåter? Nå er jo babysang er stor greie, men grupper for litt større barn finnes ikke alle steder. Er det et tilbud du hadde tatt med barna dine på? 

Anonymkode: 427d9...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg ikke gjort. Rett og slett fordi vi både synger hjemme før leggetid og det blir fort en sang eller mange i løpet av dagen også. I tillegg synger de mye i barnehagen. Så jeg ser ikke helt for meg nytten med å skulle rekke noe sang-samling i tillegg utenom.

De som ikke går i barnehage har gjerne foreldrene med i åpen barnehage hvor det tilbys mer enn kun sang. Mer variasjon. 

Sanggruppe/babysang som ikke arrangeres av kirken og som er mer nøytral tror jeg kunne vært mer fengende å bli med på. Men da i aldersgruppen 0-1 eller kanskje 2år. På dagtid som er mulig å gjøre på dagtid under permisjonen. 
De fleste har vel barna i barnehagen når de er 1-4 år så ser for meg labert oppmøte i den aldersgruppen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. Og hvorfor det? Jo, fordi jeg skremmer fanden på flatmark når jeg åpner munnen og synger. Det har jeg alltid visst. Men jeg tenkte at "pytt, hvor ille kan det være, en nattasang kan jeg vel få til ok" når jeg fikk barn.

Sønnen min var knapt to år og en kveld jeg som vanlig satt på sengekanten hans og skulle synge nattasang for han, løftet han plutselig lynraskt ene hånden sin, klasket den godt over munnen min, så meg strengt inn i øynene og sa bestemt "Mamma, IKKE SYNG!" Jeg bare..."eh, nei vel".  Jaja. Det er av barn og fulle man hører sannheten, eller? Hehe 😆

Dette er over 20 år siden og jeg har aldri sunget siden. Og det hadde vært heeeelt uaktuelt å gå på noen sanggruppe med ungen, der jeg kanskje måtte åpne munnen og sangtorturere folk. Nei, han fikk nok av sang og sangleker i barnehagen, tenker jeg. Jeg kan vel ikke være den eneste som ikke kan synge eller holde en tone?

En venninne kommenterte også min forferdelige sangstemme da jeg var 14, men det hadde nok gått i glemmeboka 20 år senere da jeg begynte å synge for sønnen min ved leggetid. Men nei, ingen får noensinne høre meg synge igjen. 

Endret av Million
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, om det hadde vært type drop-in/booking på helg. Hadde vært midt i blinken her, gjerne om det var dans/bevegelser i tillegg ☺️

Anonymkode: e7948...715

AnonymBruker
Skrevet

Nei. I den alderen synes jeg organisert aktivitet er mest mas.

Men den lokale kirken har dette og det virker som de har deltagere.

Anonymkode: 5f16e...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere som har svart foreløpig. Jeg glemte å ta med i innlegget at dette evt hadde vært et opplegg på en søndag. Altså ikke midt i uken 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, om det hadde vært type drop-in/booking på helg. Hadde vært midt i blinken her, gjerne om det var dans/bevegelser i tillegg ☺️

Anonymkode: e7948...715

Litt dans og bevegelser til sangene også ja 😊

Gjest jegerrinne
Skrevet

Kirka der jeg bor har baby/barnesanger fra 0 til 3 år og fra de er 4år kan de bli med i barnekoret,  vet en del er med her

Skrevet

En kirke i nærheten av der jeg bor, har det. Først gratis pølser (vipps noen kroner hvis du vil), så felles sangstund og så får ungene herje litt i et stort rom de har under kirka. Perfekt aktivitet etter barnehagen for treåringen min, vi drar ofte rett dit etter henting og er hjemme tidsnok til å roe litt ned før legging. Jeg syns det er hyggelig og fint, selv om jeg på ingen måte er kristen eller har noen tilknytning til kirka. Gikk også ofte på babysang da jeg var i permisjon.

AnonymBruker
Skrevet

Ja 🥰

Anonymkode: 528de...f3e

Skrevet

Nei, som ikke-kristen ville jeg ikke deltatt på noe som drives av kirken, selv om innholdet ikke skulle være utpreget religiøst. 

Skrevet (endret)

Vi storkoste oss på babysang og har savnet det helt siden oppstart i bhg. Har en gutt som elsker sang, dans og musikk så vi hadde med glede blitt stamgjester på et slikt opplegg! 😍

Endret av Anononyma
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som holder på med det. Og det er veldig populært.

Min erfaring generelt er at nåt du starter moe nytt, kommer det ofte få i starten. Men blir det bra og positivt.  Snakker de som har vært der bra om det også kommer det flere. 

Så tenker du bør hoppe i det og nare prøve. Kommer det to så gi jernet

Anonymkode: ecd36...136

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk på småbarnssang i kirken her på onsdagene. Veldig glad det var en ukedag, for kjekt med litt opplegg da. Helgene er så travle. 
Grunnen til at vi sluttet var at det ble altfor mange babyer/1-åringer, så det endte bare opp med masse voksne som sang og barn som ikke hang med på bevegelser, dans og selve sangene. 
Så hadde likt veldig godt om det var et 4-6 årsopplegg eller noe. Da hadde vi blitt med! 

Anonymkode: 1e541...211

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg elsket babysang, og hadde gjerne deltatt på noe tilsvarende med 2-åringen.

Anonymkode: a65a4...087

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså en gratis "drop in" sanggruppe som hadde hatt sangstund i for eksempel 30-40 minutter, da med gode og kjente barnesanger. I regi av kirken. Ikke typiske jesussanger, men gode Norske barnelåter? Nå er jo babysang er stor greie, men grupper for litt større barn finnes ikke alle steder. Er det et tilbud du hadde tatt med barna dine på? 

Man trenger ikke gå i kirken for å være med på babysangen. Både bibliotek, Frelsesarmeen og andre har tilbud om babysangen. En fin liten samlingsstund særlig på bibliotekene. Når biblioteket i tillegg ligger på et kjøpesenter så kan det kombineres med handling.

Anonymkode: 09fc8...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, det hadde vært midt i blinken😊veldig greit med drop-in! Liker også at det er på en søndag, så er det mindre stress enn på en ukedag.

Anonymkode: 515e5...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis ikke mini hadde gått på svømming så. Syns det blir litt for mange aktiviteter i løpet av en uke.

Anonymkode: 9658c...497

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kan ikke se at jeg hadde hatt tid til det. 

Barnet hadde jo sunget i barnehagen, og vi hadde sunget masse hjemme. Tiden etter bhg/jobb og leggetid har vært så kort her, og da er det deilig uten noe organisert. Det kommer tidsnok. 

Kunne kanskje fungert etter kirken på søndager, men da kanskje for de er som er kristne og går i kirken. 

Anonymkode: 1a006...292

Skrevet

Jeg hadde ikke gått på det. Er kanskje preget av å ha tre barn, og har ønsket å holde organiserte aktiviteter for bhg-barn til et minimum. Nå er barna mine veldig glad i å synge og danse, og vi har alltid gjort mye av dette hjemme. Så det ville føltes litt unødvendig med en slik aktivitet i tillegg i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...