AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Hei. Håper noen kan hjelpe meg å forstå situasjonen jeg er i. Jeg og samboer var sammen i flere år, kjøpte leilighet sammen. Vi har hatt det kjempefint sammen, dratt på reiser når vi har hatt mulighet, dates når energien har vært tilstede, kost oss ordentlig sammen. Siste året er det blitt mye jobbstress og antakeligvis utbrenthet for begge, hovedsakelig for meg. Tatt mye overtid for å sikre en bedre økonomisk fremtid for oss begge osv, og rett og slett glemt å være her og nå, feil prioriteringer, men med god hensikt. For noen uker siden satt vi og så på ferieturer sammen, da vi skulle gå ut i ferie om ikke så lenge, noe vi begge var kjempegira for mtp jobbing det siste året, få litt kvalitetstid sammen i rolige omgivelser. Uka før feriestart, havnet vi i en diskusjon/krangel som overeskalerte da jeg ikke fikk en «timeout» som jeg ba om flere ganger. Dagen etter, kommer samboer til meg, og sier at hun vil kjøpes ut av leiligheten, at hun ikke vil mer, og at følelsene hennes er borte. Timene / dagene i forkant til denne diskusjonen, var alt som normalt, vi kysset, lå i armene til hverandre osv som kjærestepar ofte gjør. Disse ordene kunne jeg aldri sett for meg komme. Altså, ikke en eneste tåre fra hennes side? Ikke minst måten ho prater til meg.. jeg har aldri møtt en så iskald person, som det ho ble etter denne diskusjonen. På grensa til at jeg blir redd for dama. Hvordan kan man si man ikke elsker noen lenger, ikke har følelser, at man vil vekk… etter en liten krangel, når alt var nærmest perfekt timene i forkant? Jeg er enda i SJOKK. Sliter med å sove, ikke spist mer enn 3-400kcal daglig siden dette for noen dager siden. Gråter konstant. Føler meg rett og slett ødelagt mentalt og fysisk. Om forholdet har vært så ille den siste tiden… hvorfor ikke ta det opp med meg, være direkte, istedenfor å evt prate i koder? Jeg har lagt meg flat, for siste året med mye jobbing, skrevet nærmest en hel bok med følelser, tanker, og hvor oppriktig lei meg jeg er for at ho tydeligvis har følt forholdet har vært helt forferdelig. Per dags dato har vi ingen kontakt, jeg avslutta kontakten, da jeg daglig fortsatte å sende lange meldinger med følelser, og tryglet om en sjanse til å fikse forholdet, og selvfølgelig fikk iskalde tilbakemeldinger. Hun er bestemt i at dette forholdet er over. Er det dumt å enda gå rundt og håpe, at litt tid uten kontakt, er redningen for oss? Kontakten må gjenopptas en gang pga boligen vår bl.a. Hvordan kan en liten diskusjon, avgjøre en hel fremtid? Anonymkode: 8c528...51d Delryddet. Chantielle mod. Endret 27. juli 2024 av Chantielle redigert for formatering - Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Hva mener du med timeout? Gi hverandre 5 minutter til å puste og samle seg. ts Anonymkode: 8c528...51d
Virrevirrevapp Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Alt var nok ikke perfekt før denne krangelen. Du sier jo selv at dere og særlig du jobber alt for mye. 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 Kan du med hånden på hjertet si at dette kom helt ut av det blå? At hun ALDRI har sagt eller pratet noe om at du er for lite tilstede osv? Ikke meningen å dømme, det er fullt mulig at det faktisk er første gang. Jeg lurer oppriktig. Min erfaring er at kvinner ofte snakker mye om disse tingene og gjentar seg mange ganger. Men det går ikke inn hos mannen, og han blir kjempe overrasket når hun velger å gå.. Anonymkode: 4f959...b8f 5
Tradegy Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Når kvinner tar initiativet, kommer det sjeldent som lyn fra klar himmel. Da har det ofte vart en prosess i hodet, som gjerne utløses av noe ganske lite. Hold avstand. Og lytt til hva hun faktisk mener. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 Virrevirrevapp skrev (4 minutter siden): Alt var nok ikke perfekt før denne krangelen. Du sier jo selv at dere og særlig du jobber alt for mye. Nei, det er jo en mulighet for at jeg har vært blind for noe, men det er jo derfor man har kommunikasjon. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du med hånden på hjertet si at dette kom helt ut av det blå? At hun ALDRI har sagt eller pratet noe om at du er for lite tilstede osv? Ikke meningen å dømme, det er fullt mulig at det faktisk er første gang. Jeg lurer oppriktig. Min erfaring er at kvinner ofte snakker mye om disse tingene og gjentar seg mange ganger. Men det går ikke inn hos mannen, og han blir kjempe overrasket når hun velger å gå.. Anonymkode: 4f959...b8f Isåfall er dette indirekte ting som er blitt påpekt nylig som jeg ikke har klart å fange opp som et «problem». ts Anonymkode: 8c528...51d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 Tradegy skrev (2 minutter siden): Når kvinner tar initiativet, kommer det sjeldent som lyn fra klar himmel. Da har det ofte vart en prosess i hodet, som gjerne utløses av noe ganske lite. Hold avstand. Og lytt til hva hun faktisk mener. Ja, det er forferdelig trist og kjedelig situasjon, som du sier så har nok dette vært en lang prosess for dama. Helt utrolig at man ikke har fanget opp noe av disse problemene, selv. ts Anonymkode: 8c528...51d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Fin lærdom tidlig i livet du kan velge å gjøre noe positivt med (ta lærdom av) eller velge å bli bitter og sur for og utvikle et hat. Ditt valg.. Anonymkode: 821db...deb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Skrevet 23. juli 2024 Merkelig hvordan det alltid kommer som et sjokk på mannen. Hadde dama di skrevet et innlegg her så kan du banne på at hun hadde skrevet at hun har sagt ifra så mange ganger og prøvd å forklare hva hun savner i forholdet men ikke blitt hørt Anonymkode: dae9e...22a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig hvordan det alltid kommer som et sjokk på mannen. Hadde dama di skrevet et innlegg her så kan du banne på at hun hadde skrevet at hun har sagt ifra så mange ganger og prøvd å forklare hva hun savner i forholdet men ikke blitt hørt Anonymkode: dae9e...22a Eller, enda verre: Det har ikke vært noe fora å eventuelt kunne bli hørt i, fordi de ikke har hatt en normal hverdag, kun maratonjobbing brutt opp av enkelte gode dater. Anonymkode: b5b7f...f49
Gjest Uføre Unni Skrevet 23. juli 2024 #12 Skrevet 23. juli 2024 Har du bedt om timeout ofte? Har det siste året vært en eneste lang timeout? Tipper det var dråpen for henne at du ikke bøyde deg så langt bakover du bare kunne og sa: ja, kjære! Alt for deg. I neste forhold jobber du mindre og lytter mer. En kjæreste er ikke et godteri du kan putte i en skuff og ta frem til neste jul. Da har det gått ut på dato. Det er fælt med kjærlighetssorg. Pass godt på deg sjøl i tiden fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå