AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Jeg leser så mange tråder her om at noen gruer seg til å bli farmor og kanskje bli nedprioritert som barnevakt. Jeg kjenner det er helt ok. Flere? Altså når mine barn får barn er jeg trolig i jobb, fremdeles turnus innen helsevesenet. Jeg vil da jobbe helger og ferier. Om jeg har fri vil jeg kunne gjøre alt jeg ikke kunne når barna var små. Dra på idrettsarrangement, konserter, kurs, spa, ut og spise. Jeg skal selvsagt være tilgjengelig og spørre om å passe, skal prøve å ta med barna på mye gøy, be inn på middag osv. Men at barnebarn hele tiden skulle vært til oss, skitnet til, rotet og sølt- det vet jeg ikke om jeg ville taklet hele tiden. Team farmor her kan komme godt ut av det folkens 👌👌👌 Anonymkode: 7ffb2...495 6 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Nei, jeg blir forhåpentligvis både mormor og farmor en dag og håper jeg får passe alle mine barnebarn. Turnusjobb gjør det mulig med henting tidlig, fridager midt i uken, friuker m.m. Dette håper jeg kommer til nytte for barn og barnebarn. Anonymkode: 9e225...b83 5 19
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Hvorfor er det noen automatikk i at farmor blir 2. pri? Vi er utrolig glad og takknemlig for at vårt kommende barn har farmor og farfar som bor helt i nærheten og vil være veldig involvert i barnets liv ❤️ Mine foreldre bor ikke i nærheten, og ville nok uansett ikke vært like involvert om de så bodde i nærheten da de ikke er like investert i barnebarna sine som foreldrene til mannen min. Anonymkode: 4c168...c27 13 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Ingen automatikk i at farmor blir andre-prioritet. Da jeg vokste opp tilbrakte jeg annenhver helg hos farmor, og i dag bor vi i samme nabolag som farmoren til barna våre. Min mor bor flere timer unna, så hun er bare tilgjengelig som barnevakt i ferier. Vi har en datter og en sønn, og jeg håper at de begge inkluderer meg i livet med sine fremtidige barn. Anonymkode: 94e7e...017 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leser så mange tråder her om at noen gruer seg til å bli farmor og kanskje bli nedprioritert som barnevakt. Jeg kjenner det er helt ok. Flere? Altså når mine barn får barn er jeg trolig i jobb, fremdeles turnus innen helsevesenet. Jeg vil da jobbe helger og ferier. Om jeg har fri vil jeg kunne gjøre alt jeg ikke kunne når barna var små. Dra på idrettsarrangement, konserter, kurs, spa, ut og spise. Jeg skal selvsagt være tilgjengelig og spørre om å passe, skal prøve å ta med barna på mye gøy, be inn på middag osv. Men at barnebarn hele tiden skulle vært til oss, skitnet til, rotet og sølt- det vet jeg ikke om jeg ville taklet hele tiden. Team farmor her kan komme godt ut av det folkens 👌👌👌 Anonymkode: 7ffb2...495 Vært til oss? Mener du "vært hos oss"? Anonymkode: c450d...a4c 9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Jeg blir farmor først (jadajada, vet at ingenting er sikkert), har to gutter. Så har jeg en attpåklatt, jente. Jeg er 60, når hun er 20. Så jeg er pensjonist når hun får barn. Klar til å bli en god mommo da. Så Håoer jeg guttenes svigermor tar sin mommo rolle på alvor mens jeg fortsatt jobber Anonymkode: 0d4fe...b25 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 Jeg skjønner ikke dette med å ikke ønske å passe barnebarn mye. Når jeg blir mormor/farmor- håper jeg blir begge deler og det er trolig bare noen år til. Så ønsker jeg å bli den besteforelderen som passer barnebarna og har dem på overnatting, og henter dem i barnehagen når jeg kan for å avlaste. Jeg håper barnabarna kommer løpende til meg etter skolen fordi de ønsker å få servert vafler, og jeg håper jeg blir den trygge gode personen de kan snakke med om alt. Jeg vil ta dem med på aktiviteter og jeg vil være hun som sniker til dem en hundrelapp bare fordi. Jeg gleder meg til å få barnebarn, og ønsker å være MYE til stedet. Jeg jobber selv i helsevesenet. Anonymkode: 3c6ba...c57 11 9 1
Anononyma Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 Haha, har ikke tenkt på det sånn, vi spør alltid farmor først… om alt 😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Nei, barnebarna er en kjempestor glede i livet mitt og jeg lengter etter dem hele tiden. Så nei, skjønner ikke synspunktet ditt. Anonymkode: 6b902...b4d 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Skrevet 23. juli 2024 Tenker det samme ts, jeg har hatt små barn og det var en veldig fin tid men den tiden er over. Kan gjerne være barnevakt å hjelpe til innimellom men det er ikke noe jeg styrter til og jeg bor ikke så nær som mormor gjør. Anonymkode: 1310d...16a 2
snurk Skrevet 23. juli 2024 #11 Skrevet 23. juli 2024 Beklager, dette er kanskje ikke riktig tråd, men jeg kjenner jeg er så lei av dagens besteforeldre-generasjon som nærmest fraskriver seg barnebarn og "jeg skal ikke være barnevakt, jeg skal leve eget liv" samtidig som det er denne generasjonen som gnåler høyest over at dagens småbarnsforeldre bare må ta seg sammen å slutte å sutre over hvor slitsomt alt er. Vi som er småbarnsforeldre i dag har nærmest ingen hjelp, mens generasjonene over oss hadde massevis av hjelp fra resten av familien. Takk for ingenting. 19 4 14
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #12 Skrevet 23. juli 2024 snurk skrev (2 minutter siden): Beklager, dette er kanskje ikke riktig tråd, men jeg kjenner jeg er så lei av dagens besteforeldre-generasjon som nærmest fraskriver seg barnebarn og "jeg skal ikke være barnevakt, jeg skal leve eget liv" samtidig som det er denne generasjonen som gnåler høyest over at dagens småbarnsforeldre bare må ta seg sammen å slutte å sutre over hvor slitsomt alt er. Vi som er småbarnsforeldre i dag har nærmest ingen hjelp, mens generasjonene over oss hadde massevis av hjelp fra resten av familien. Takk for ingenting. Jeg flyttet selv 500 mill fra mine foreldre da jeg giftet meg så det var ikke så mye hjelp der heller av mine foreldre . Og far til barna som jobbet på sjøen. Fedre var langt mer vekke før i tiden kontra nå, både fysiskog psykisk med tanke på barn. Du må gjerne være sur fordi vi besteforeldre prioriterer oss selv og ikke legger hele livet vårt på hylla og dropper alt vi har i hendene med engang noen andre får barn men det synes jeg ikke det er noe grunn til. Anonymkode: 1310d...16a 2
Trek Skrevet 23. juli 2024 #13 Skrevet 23. juli 2024 Jeg gleder meg altså så til å bli bestemor! Jeg gleder meg til de kommer her å roter, til vi kan grise på kjøkkenet og til å hjelpe mine barn når de er så slitne de ikke vet hvor de skal gjøre av seg med å være der for de. Gode relasjoner er det viktigste som finnes. Det er det eneste som er helt umistelig for meg. Det er vel de færreste som passer barnebarn så mye at de ikke får reist på spa, ferie eller ha en vinkveld med venner? Ser ikke helt hvorfor man ikke kan gjøre begge deler. Det er jo nettopp derfor jeg gleder meg så. Fordi jeg har tid og overskudd til begge deler. 5 7 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #14 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vært til oss? Mener du "vært hos oss"? Anonymkode: c450d...a4c Hvorfor mobbe nordlendinger? Anonymkode: bed94...277 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #15 Skrevet 23. juli 2024 snurk skrev (10 minutter siden): Beklager, dette er kanskje ikke riktig tråd, men jeg kjenner jeg er så lei av dagens besteforeldre-generasjon som nærmest fraskriver seg barnebarn og "jeg skal ikke være barnevakt, jeg skal leve eget liv" samtidig som det er denne generasjonen som gnåler høyest over at dagens småbarnsforeldre bare må ta seg sammen å slutte å sutre over hvor slitsomt alt er. Vi som er småbarnsforeldre i dag har nærmest ingen hjelp, mens generasjonene over oss hadde massevis av hjelp fra resten av familien. Takk for ingenting. For ikke å snakke om sutringen over at de ikke selv får hjelp når de har blitt eldre og mer skrøpelige. Man høster som man sår, det er i alle fall sikkert. Anonymkode: 7bacd...a77 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #16 Skrevet 23. juli 2024 snurk skrev (14 minutter siden): Beklager, dette er kanskje ikke riktig tråd, men jeg kjenner jeg er så lei av dagens besteforeldre-generasjon som nærmest fraskriver seg barnebarn og "jeg skal ikke være barnevakt, jeg skal leve eget liv" samtidig som det er denne generasjonen som gnåler høyest over at dagens småbarnsforeldre bare må ta seg sammen å slutte å sutre over hvor slitsomt alt er. Vi som er småbarnsforeldre i dag har nærmest ingen hjelp, mens generasjonene over oss hadde massevis av hjelp fra resten av familien. Takk for ingenting. Jeg er av den generasjonen som har små barn og barnebarn samtidig. Jeg trodde også at jeg ville bli en superbestemor, når den tid kom. Men så kom den tiden veldig brått, og da ble det ikke sånn. Jeg har mer enn nok med egne barneskolebarn og full jobb, så ønsker derfor ikke å være selvskreven barnevakt. Det handler ikke om selvrealisering, men om ren overlevelse Anonymkode: b5fae...565 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #17 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg leser så mange tråder her om at noen gruer seg til å bli farmor og kanskje bli nedprioritert som barnevakt. Jeg kjenner det er helt ok. Flere? Altså når mine barn får barn er jeg trolig i jobb, fremdeles turnus innen helsevesenet. Jeg vil da jobbe helger og ferier. Om jeg har fri vil jeg kunne gjøre alt jeg ikke kunne når barna var små. Dra på idrettsarrangement, konserter, kurs, spa, ut og spise. Jeg skal selvsagt være tilgjengelig og spørre om å passe, skal prøve å ta med barna på mye gøy, be inn på middag osv. Men at barnebarn hele tiden skulle vært til oss, skitnet til, rotet og sølt- det vet jeg ikke om jeg ville taklet hele tiden. Team farmor her kan komme godt ut av det folkens 👌👌👌 Anonymkode: 7ffb2...495 Jeg er farmor og blir spurt oftere enn mormoren blir. Jeg elsker å være mye med barnebarna. Er ikke alltid farmor blir nedprioritert. Kjenner meg ikke igjen i synspunktet ditt. Anonymkode: f6641...cbb 4 1
Nonstop1 Skrevet 23. juli 2024 #18 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg blir farmor først (jadajada, vet at ingenting er sikkert), har to gutter. Så har jeg en attpåklatt, jente. Jeg er 60, når hun er 20. Så jeg er pensjonist når hun får barn. Klar til å bli en god mommo da. Så Håoer jeg guttenes svigermor tar sin mommo rolle på alvor mens jeg fortsatt jobber Anonymkode: 0d4fe...b25 Dette hørtes egentlig bare trist ut. Virker som du leker favoritter blant barnebarn allerede før de er født 😞 3 7
Anononyma Skrevet 23. juli 2024 #19 Skrevet 23. juli 2024 Nonstop1 skrev (Akkurat nå): Dette hørtes egentlig bare trist ut. Virker som du leker favoritter blant barnebarn allerede før de er født 😞 Akkurat det tenkte jeg også 😞
Nonstop1 Skrevet 23. juli 2024 #20 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Jeg blir forhåpentligvis både farmor og mormor etterhvert. Og ønsker ihvertfall sånn som det er nå å bli aktiv bestemor til alle mine barnebarn. Hadde selv både farmor og mormor som var veldig aktive i min oppvekst. Men farmor er faktisk den jeg har vært hos og overnattet hos aller mest opp igjennom. Ingen selvfølge at farmor blir nummer 2, det handler nok mest om personlighet, relasjon til egne barn og hvor mye initiativ man tar som besteforelder 😊 Endret 23. juli 2024 av Nonstop1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå